رییس ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب خبر داد: خبرنگاران شهرستان رتبه بندی می شوند

رییس اداره ارشاد شهرستان اسلام آباد غرب از رتبه بندی خبرنگاران این شهرستان بر اساس سنجه های منطبق با سایت سمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

مسعود قنبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین گفت: اسلام آباد غرب دارای فعالان رسانه ای خوش فکری است که در سطوح مختلف خبرنگاری و روزنامه نگاری در حال فعاللیت هستند.

وی گفت: یکی از اقداماتی که از بدو ورود به اداره ارشاد شهرستان به جد پیگیر آن بوده ام ساماندهی مناسب رسانه های شهرستان اعم از مجازی و مکتوب بوده و در این زمینه نیز تا کنون فعالیت هایی نظیر برگزاری دوره های آموزشی روزنامه نگاری و ساماندهی نظام توزیع آگهی ها انجام شده است.

رییس اداره ارشاد اسلام آباد غرب افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در این راستا مد نظر داریم رتبه بندی خبرنگاران بر اساس سنجه های منطبق یا سایت سمان در راستای کیفیت بخشی و رقابتی کردن فضای خبری شهرستان است.

وی گفت: این اقدام با ثبت اطلاعات خبرنگاران در سایت سمان منافاتی ندارد و صرفاً در حوزه داخلی شهرستان انجام می شود.

قنبری سنجه های در نظر گرفته شده را سابقه کار،شرکت در جشنواره های کشوری و استانی،شرکت در دوره های مرتبط با خبرنگاری،مدرک تحصیلی، گزارش نویسی و مصاحبه و خبر نویسی عنوان کرد که به صورت کیفی و کمی مورد ارزیابی یک تیم داوری قرار می گیرد.

وی گفت: برای سنجه سابقه کار حداکثر 5 امتیاز، سنجه شرکت در جشنواره های کشوری و استانی حداکثر 5 امتیاز، سنجه دوره های روزنامه نگاری حداکثر 10 امتیاز، سنجه مدرک تحصیلی حداکثر 10 امتیاز، سنجه گزارش و مصاحبه حداکثر 40 امتیاز و سنجه خبر نویسی حداکثر 30 امتیاز در نظر گرفته شده است.

رییس اداره ارشاد اسلام آباد غرب بیان کرد: در سنجه سابقه کار برای هر سال سابقه 1 امتیاز و در سنجه جشنواره ها برای اخذ جایزه در هر جشنواره نیز یک امتیاز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سنجه شرکت در دوره های مرتبط روزنامه نگاری برای هر دوره 5 امتیاز در نظر گرفته شده است، گفت: در مورد سنجه مدرک تحصیلی نیز به مدرک دیپلم 2 امتیاز،کاردانی 4 امتیاز،کارشناسی 6 امتیاز،کارشناسی ارشد 8 امتیاز و دکتری 10 امتیار تعلق می گیرد.

قنبری تصریح کرد: در سنجه گزارش و مصاحبه در برای هر عنوان 10 امتیاز و در سنجه خبر برای هر عنوان 5 امتیاز در نظر گرفته شده که هر عنوان بصورت کیفی مورد بررسی قرار گرفته و امتیاز درخور به آن داده می شود.

وی گفت: جزئیات بیشتر این طرح در آینده نزدیک به اطلاع خبرنگاران اسلام آبادی می رسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =