ایرنا نوشت: یک منبع دیپلماتیک وابسته به کشورهای 5+1 گفته است تعدادی از تدابیر نظارت بر برنامه هسته ای ایران بعد از 2 یا 3 سال از اجرای آن ملغی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شبکه راشاتودی روسیه به نقل از یک منبع آگاه دیپلماتیک حاضر در هیات های گروه 5+1 و طرف مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای در حاشیه کنفرانس روز دوشنبه آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین گفت: اگر ایران به التزامات خود عمل کند و جامعه بین المللی قانع شود که ایران در اجرای تعهداتش جدی است، برخی سازوکارهای اضافی نظارتی 2 یا 3 سال بعد از اجرا، حذف خواهند شد.

این دیپلمات که راشاتودی نامش را فاش نکرده است افزود: سازوکاری دقیق برای نظارت بر اجرای توافق ایران و 5+1 وجود دارد.
در همین پیوند، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی که برای شرکت در پنجاه و نهمین کنفرانس بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین بسر می برد، شامگاه دوشنبه پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: مدیرکل آژانس نیز در 3 یا 4 روز آینده به تهران سفر می کند.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در ملاقات با آمانو گفت: فعالیت های هسته ای گذشته و حال ایران، مهمترین مساله مطرح شده در این دیدار بود.
صالحی افزود: توافقی را با آقای آمانو درخصوص فعالیت های هسته ای ایران در وین امضاء کردیم و تفاهمی هم طرفین با یکدیگر در زمینه بازرسی ها داشتند.
وی ادامه داد: ما راجع به جزئیات بازرسی با آقای آمانو صحبت کردیم و قرار است دراین خصوص تعدادی از کارشناسان آژانس، حدود 13 نفر، امشب به تهران سفر کنند. آمانو هم ظرف 3 یا 4 روز آینده به تهران سفر خواهد کرد.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ما امیدواریم براساس توافقی که باهم انجام دادیم نتیجه مورد نظر حاصل شود به گونه ای که تا 15 دسامبر سال جاری این موضوع به نحوی بسته شود که برجام در مرحله عملیاتی قرار بگیرد.
صالحی ضمن امیدواری به اجرای برجام خاطر نشان کرد: در مسیری حرکت می کنیم که گاهی موانعی پیش خواهد آمد که در دیدار با آقای امانو تاکید شد که این موانع نباید مانع ادامه کار شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    2 0
    نقشه راه آقای صالحی برای صنعت هسته ای را با توجه به سخنان ایشان در کمیسیون برجام حدس می زنم و بنظرم بسیار هوشمندانه و علمی است و منافع دراز مدت برای ایران و مخصوصا نسل آینده دارد.