رییس هیات دوچرخه سواری آذربایجان غربی گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه کیفی تر مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور به میزبانی شهرستان بوکان اندیشیده شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، سید محمد رضا اسدی روز سه شنبه در اين خصوص گفت: همکاری و هماهنگی مسئولان شهرستان بوکان در برگزاری جلسات متعدد برای برگزاری این مسابقات و فراهم کردن تجهیزات سخت افزاری و نیروی انسانی کارآمد قابل تقدیر است.
وی اظهار کرد: پیشتر 26 تیم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند که تاکنون 15 تیم مدارک خود را جهت ثبت نام به مسوولان فدراسیون و هیات دوچرخه سواری استان ارسال کرده اند.
وی گفت: این مسابقات طی روزهای 28 ، 29 و 30 شهریور در رشته های 500 متر انفرادی ، تایم تریل انفرادی به مسافت هشت کیلومتر، دور حذفی و استقامت به مسافت 40 کیلومتر در بلوار ساحلی محمد رسول الله بوکان برگزار می شود.
اسدی افزود: به احتمال زیاد بر اساس تجربیات و روال سالهای گذشته ، طی چند روز باقی مانده تا آغاز مسابقات بر تعداد تیم های شرکت کننده اضافه می شود.
وی اظهار کرد: تیم های از استانهای مازندران ، گلستان ، اصفهان ، هرمزگان ، اردبیل ، گیلان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، خراسان رضوی ، زنجان ، همدان ، خراسان جنوبی ، کرمان ، خوزستان و تهران برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: بر اساس اعلام فدراسیون دوچرخه سواری 10 نفر برتر هر رشته جهت حضور در رقابتهای آسیایی 2016 به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.
اسدی ادامه داد: نفرات تیم منتخب استان پس از برگزاری مسابقات قهرمانی استان در دو کلاس کوهستان و کورس انتخاب شده و اردوی آمادگی خود را برای شرکت در مسابقات کشوری آغاز کرده اند.
دوچرخه سواری در آذربایجان غربی قدمتی 40 ساله دارد و دوچرخه سواران استان در دهه های 60 و 70 در اوج آمادگی قرار داشتند.
کسب مقام های برتر تور دوچرخه سواری دریاچه ارومیه توسط ورزشکاران استان نشان از علاقه وافر آنها به این رشته پرطرفدار بود که با گذشته زمان نام آن به تور آذربایجان - ایران تغییر کرد.
چند سالی است که شهر ارومیه میزبان چندین مرحله از تور درجه 2 - 1 بین المللی آذربایجان - ایران با حضور بیش از 30 تیم حرفه ای و نیمه حرفه ای داخلی و خارجی است ولی به دلیل عدم آمادگی ورزشکاران و نبود تیم باشگاهی اجازه شرکت در این رویداد بین المللی را ندارد.
امید است سال آینده در سی و یکمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان - ایران تیم منتخب آذربایجان غربی نیز مجوز حضور در این مسابقات را داشته باشد.
در بخش دوچرخه سواری بانوان استان برای نخستین بار طی سالهای 90 و 91 سه مرحله اعزام به مسابقات قهرمانی کشور و رقابتهای لیگ دسته یک بانوان کشور انجام شد ولی در ادامه به دليل عدم پيگيري و مديريت لازم فعالیت بانوان متوقف شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =