وزیر بهداشت در حاشیه آیین اختتامیه دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در خصوص پرداخت مطالبات پزشکان گفت: وزیر رفاه و سازمان مدیریت قول داده اند که تا پایان شهریور مطالبات پرسنل بیمارستان ها از بیمه ها را پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ حسن هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: اگر بیمه ها به موقع به تعهدات خود عمل کنند ما فوری به پزشکان و پرسنل بیمارستان مطالبات معوق را پرداخت خواهیم کرد. وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان مدیریت قول دادند که تا پایان شهریور مطالبات را پرداخت کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این وعده عملی شود و افزود: اگر این وعده تحقق یابد، مسائلی را که بیمارستان‌ها و همکاران را دچار مشکل وگلایه ‌مند کرده است را حل می‌کنیم. این در حالی است که این تاخیر کل طرح تحول سلامت را تحت تاثیر قرار داده است.

هاشمی گفت: آقای رئیس جمهور هم تاکید داشتند که هر چه سریع تر پرداخت معوقات انجام شود. ادامه خدمات رسانی به مردم به وصول مطالبات از بیمه ها وابسته است و بیش از این هم مورد انتظار نیست که طبق قانون 60 درصد مطالبات ظرف دو هفته و مابقی ظرف 3 ماه پرداخت شود.

وی افزود: وجه نقدی را که پیش تر مردم به بیمارستان ها پرداخت می‌کردند، به پول نسیه تبدیل شده است که اگر به موقع پرداخت نشود مشکلات مالی بسیاری را برای بیمارستان ها ایجاد خواهد کرد. من مطمئنم که بیمه ها به وعده ای که داده اند عمل خواهند کرد.

تغییرات عمده آموزش پزشکی در راه است

وزیر بهداشت با اشاره به تغییرات عمده آموزش پزشکی کشور که در راه است، گفت: در کشوری که سال‌ها در آموزش آن تغییری رخ نداده‌است ایجاد تحول دشوار است و باید بدون شتاب‌زدگی تغییرات مدنظر را اعمال کنیم.

سید حسن هاشمی در آیین اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر شصت و دومین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و نهمین دوره‎ی دانشنامه فوق تخصصی، با اشاره به اقدامات مثبتی که در آموزش پزشکی کشور در حال رخ دادن است، گفت: امیدوارم دانشگاه‌ها و معاونت‌های آموزشی دانشگاه‌ها این تحول را جدی بگیرند. این مهم تنها با درایت و فداکاری میسر خواهد شد. ایجاد تغییر هزینه دارد و ما باید هزینه آن را پرداخت کنیم.

وی افزود: در کشوری که سال‌ها در آموزش تغییری رخ نداده است ایجاد تحول دشوار است و باید بدون شتاب‌زدگی تغییرات مدنظر را اعمال کنیم.

وزیر بهداشت همچنین در ارتباط با آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی نیز گفت: باید از سلیقه‌ای برخورد کردن افراد جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم با تلاشی که دکتر لاریجانی خواهند داشت بتوانیم با تهیه بانک سوالات آزمون، سالی دو بار آن را برگزار کنیم وامیدوارم آزمون‌های ما از سنجش دانش تئوریک به سمت سنجش مهارت‌ها پیش بروند. آنچه که به عنوان دانش از آن یاد می‌­شود، امروزه در اختیار همه است و آن چیزی که اهمیت دارد، کسب مهارت است.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم ایجاد تغییراتی درزمینه آموزش دانشجویان علوم پزشکی گفت: باید تغییرات آموزشی را به شکلی ایجاد کنیم که برخلاف امروز دانشجویان ما مجبور نباشند یک سال از دوره­­ تحصیل، خود را در کتابخانه محبوس کنند، بلکه بجای آن باید مدت زمانی را که در قانون پیش­‌بینی شده است در فیلد حضور داشته باشند.

هاشمی اظهار کرد: به عنوان کسی که دو دهه معلمی کرده­‌ام می‌گویم که هیچ وقت فراموش نکنیم از کجا آمده­‌ایم. در زندگی سراب­‌های زیادی است، اما آن چیزی که قابل افتخار است توجه بیشتر به مردم است.

وی افزود: فطرت انسان به گونه­ ای است که با افزایش ثروت آرام نمی‌گیرد و احساس آرامش تنها زمانی حاصل می­‌شود که انسان احساس کند موثر بودن است و مردم کشورش از علم و مهارت بهره می‌برند.

تاکید وزیر بهداشت برپرهیز از ایجاد دودستگی در آستانه انتخابات

به گزارش ایسنا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گرچه با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس همچنان فاصله داریم، اما باید در این شرایط که نزدیک به انتخابات هستیم از ایجاد دودستگی و اختلاف پرهیز کنیم؛ همچنین درباره‌ توافقات هسته‌ای نیز عاقلانه اظهارنظر و تصمیم‌گیری کنیم و نه بدبین و نه ذوق‌زده باشیم.

سیدحسن هاشمی در بیست‌و هفتمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد در سالن همایش‌های صدا‌وسیما اظهار کرد: فرهنگ جهادی یا غیرجهادی یعنی این‌که همچنان از آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس حمایت کنیم و نگذاریم آسیبی به بیت‌المال وارد شود که در این زمینه همه باید اعم از دستگاه اجرایی و قضایی حساب باشند.

وزیر بهداشت افزود: جهادگران عرصه دفاع مقدس به شرایط موجود معترضند چرا که با آرمان‌های دفاع مقدس همچنان فاصله داریم و آنچه که انتظار از قوه اجرایی و قضایی می‌رود با آرمان‌ها فاصله دارد و باید به جایی برسیم که دیگر نبینیم که کسی به خاطر نداری به بیماری یا اسیب‌های اجتماعی مبتلا شده است.

وی گفت: چهره برخی شهرهای کشور بی‌شباهت به گذشته نیست اما اگر به میراث خودمان و شهدایی که جانشان را فدا کرده‌اند بنگریم باید از معیشت مردم دفاع کنیم و احترام مردم را نگه داریم، چرا که اگر حکومتی موفق شده است در گرو آرامش، رفاه و آسایش مردم‌اش بوده است.

هاشمی اظهار کرد: دولت در شرایط کنونی از نظر اقتصادی در وضعیت سختی قرار دارد و در عین حال موفقیت‌های ارزشمندی به دست آورده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب آرامش به وجود آمده در جامعه یکی از همین موفقیت‌ها بوده است.

وزیر بهداشت افزود: موفقیت دولت در مساله‌ هسته‌ای و توافقات هسته‌ای نبایستی به ویژه در آستانه انتخابات باعث دو دستگی شود و باید از این مساله پرهیز کنیم که نه از آن پشیمان شویم نه این‌که تصور کنیم اتفاق خاصی افتاده است تا مردم انتظار بی‌جا از دولت و مسوولان پیدا کنند بلکه باید از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنیم تا با عقلانیت و امکاناتی که داریم در جهت از بین بردن فقر و ایجاد آرامش نسبی جامعه تلاش کنیم.

وی گفت: در وزارت بهداشت پس از تلاش‌های بسیار و با کمک وزیر نفت توانستیم مقالات الکترونیک را که در بیش از 500 مرکز تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گرفت به خارج از کشور بفرستیم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید و این همان محدودیت‌هایی است که هنوز دولت برای انتقال پول و ارز با آن مواجه است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    7 0
    باز حرفهاي پوپوليستي