به گزارش مهر،معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ویژه کرج گفت: هیچ موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کرج مشاهده نشده است و اقدامات پیشگیرانه لازم در حال انجام است.

رضا عسگری ظهر سه‌شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری ویژه کرج افزود: یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در این زمینه، واکسیناسیون بزها و گوسفندها است که این امر در کرج آغاز شده و ادامه دارد.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ویژه کرج اظهار کرد: از زمان آغاز واکسیناسیون یادشده در کرج تا این لحظه حدود ۱۵ هزار بز و گوسفند علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده‌اند.
وی ادامه داد: انجام این واکسیناسیون تاثیر قابل توجهی در راستای جلوگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کرج دارد.
عسگری در خصوص ذبح دام در عید قربان نیز گفت: ذبح دام در این عید باید شرعی و بهداشتی باشد ضمن اینکه لازم است دام‌های سالم برای ذبح عرضه شوند و دستگاه‌های ذیربط باید بر این دو مسئله یعنی شرعی و بهداشتی‌بودن ذبح و سالم بودن دام نظارت کافی داشته باشند.
مشاهده لاشه حیوانات نشخوارکننده گزارش داده شود
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج نیز در این کارگروه بر ضرورت گزارش در صورت مشاهده لاشه حیوانات نشخوارکننده در راستای رصد احتمال بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کرج تاکید کرد و این امر را بسیار مهم دانست.
حمیدرضا لشگری ادامه داد: موارد مشاهده لاشه حیوانات نشخوارکننده باید به تلفن گویای مربوطه در محیط زیست یعنی ۱۵۴۰ اطلاع داده شود و به طور کلی گروه‌های مردمی نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کنند.
وی اظهار کرد: گروه‌های کوهنوردی و ورزشکاری و سازمان‌های مردم‌نهادی که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند، می‌توانند نقش مهمی در گزارش موارد مشاهده لاشه حیوانات نشخوارکننده داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =