هفتمین سمپوزیوم بین‎المللی مجسمه‌سازی تهران در محوطه برج میلاد تهران و با حضور ۳۳ هنرمند از ۱۴ کشور کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین افتتاح هفتمین سمپوزیوم بینالمللی مجسمه‌سازی تهران با حضور عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران،‌ عبدالحسین مختاباد رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان مجسمه‌ساز داخلی و خارجی امروز اول مهرماه در برج میلاد تهران برگزار شد.

در آغاز این مراسم علیزاده مدیر عامل سازامان زیباسازی در سخنان کوتاهی درباره سمپوزیوم مجسمه تهران گفت: استمرار هفت دوره از سمپوزیوم مجسمهسازی نشان دهنده اهتمام مدیریت شهری به این موضوع است. برگزاری برنامه‌هایی مانند این رویداد هنری تاثیر خوبی بر فضای شهری و در میان خود هنرمندان دارد.

وی افزود: تفاوت این دوره از سمپوزیوم با دوه ششم در این است که در این دوره همزمان دو سمپوزیوم آهن و سنگ در کنار هم برگزار می‌شود و امیدوارم با تدبیر مدیریت شهری شاهد برنامههایی از این دست در طول سال‌های آینده باشیم.

همچنین عبدالحسین مختاباد نیز در این مراسم پشت تریبون حاضر شد و در سخنانی گفت: در نظام شهری امروز، شهر به مثابه یک موجود زنده که نفس میکشد، حرکت می‌کند و تمدنساز است، شناخته میشود. امروز شهرهایی مطرح هستند که المان‌های فرهنگی بیشتر و بهتری داشته باشند. هرچه نمادهای روحی و فرهنگی یک شهر بیشتر باشد عظمت آن شهر بیشتر نمود پیدا می‌‏کند.

وی ادامه داد: المانهای هر شهری نشان‌دهنده فرهنگ ملت آن شهر هستند و تاریخ آن سرزمین را روایت میکنند. یکی از اتفاقاتی که امروزه میافتد تبادلات فرهنگی است، اینکه هر دوره گروهی از هنرمندان کشورهای مختلف در سمپوزیوم شرکت دارند نمونهای برای این مورد است و نشان می‌‏دهد که ملتها میخواهند با هم دوست باشند.

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار کرد: این تبادلات فرهنگی وفاق انسانی را میان مردمان ایجاد می‌‏کند زیرا هنر درد حقیقت نخ تسبیحی است که آدمها را با هر اندیشه‌ای کنار هم نگه می‌دارد. به نظر من تهران شهری است که در عرصه فرهنگ و اندیشه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و امیدوارم این سمپوزیوم‌ها با حضور هنرمندان ما در کشورهای دیگر نیز برگزار شود.

مختاباد افزود: زمانی که در شورای اسلامی شهر تهران نامزد شدم گفتم که تهران باید پایتخت فرهنگی آسیا باشد و نمادهای فرهنگ ایران در گوشه و کنار این شهر دیده شوند. ما اکنون در شهرداری آغوش خود را به روی هنرمندان باز کردهایم تا با نمایش آثار آنان در شهر این فرصت به شهروندان داده شود که خارج از آپارتمان‏‌های کوچک خود بتوانند زندگی را در شهر ببینند.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان این‌که فرهنگ باید در قالب هنر جلوه کند، گفت: همه جلوه‌های هنری، محتوای فرهنگی دارند. هنر مجسمه‌سازی می‌تواند فرهنگ،‌ هنر و هویت را منتقل کند و گذشته را به حال و آینده پیوند بزند. فرهنگ و هنر باعث هم‌افزایی و ارتباط بین‌المللی می‌شود و روح اصیل هنر را جلوه‌گر می‌کند.

در پایان این مراسم از خانواده مرحوم شاپور میرزایی مجسمهساز جوان که به تازگی درگذشته است تقدیر شد.

همچنین نمایشگاه مدلهای آثار سمپوزیوم هفتم نیز در این مراسم افتتاح شد و پس از آن با حضور میهمانان مراسم در سایت سمپوزیوم این رویداد هنری شهری رسما هفتمین دوره خود را آغاز کرد.

در هفتیمن سمپوزیوم بین‏المللی مسجمهسازی تهران هشت هنرمند در بخش آهن شرکت دارند که به جز ایران هنرمندانی از پرو، پرتقال، روسیه، رومانی و صربستان در میان آنها حضور دارند. همچنین ۱۴ هنرمند نیز در بخش سنگ به خلق اثار هنری خواهند پرداخت که به جز ایران هنرمندانی از تایوان، صربستان، بلغارستان، یونان، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، بلاروس و آلبانی در آن حضور دارند. در بخش دانشجویی نیز ۱۰ هنرمند در کارگاه سنگ هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران به ارائه آثار خود خواهند پرداخت.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =