مقامات تایوانی امروز اعلام کردند که طوفان «دوجوآن» در این جزیره منجر به مرگ ۳ نفر و زخمی شدن ۳۰۰ نفر شده است.حدود نیم میلیون نفر نیز در تایوان بدون برق هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ساعاتی پیش این طوفان در شهر ساحلی پوتیان در چین نیز آِمد اما تا الان خبری از هیچگونه خسارتی در این شهر نیامده است.

مرکز عملیات اضطراری می گوید علل زخمی شدن بیشتر۳۰۰ نفر اشیا معلق در هوا و تصادف با خودرو است.این مرکز ۳۲۴ نفر را زخمی و ۳ نفر را کشته اعلام کرده است. باد های قوی بعضی از درخت ها را ریشه کن کرد و شیشه ها را شکست گفته می شود باران شدید نیز منجر به آسیب رسیدن به بعضی از زمین ها شده است.

مقامات می گویند بیش از ۱۲ هزار نفر خانه هایشان را تخلیه کرده اند و ۳ هزار نفر نیز به پناهگاه های موقت رفته اند.در اوج این طوفان ۲ میلیون خانه بدون برق بودند.

بومی های تایوان که در کوه ها زندگی می کنند بیشتر از همه در خطر سیل و رانش زمین هستند.ریزش سنگ ها جاده را به شهر وولای بسته است.در مرداد ماه نیز این شهر توسط سیل و ریزش سنگ ها آسیب هایی دیده بود که هنوز در حال بازسازی بود.

سخنگوی اداره آتش نشانی تایپه در این رابطه گفت: راه ها بسته شده اند ولی شهروندان در هیچ خطری نیستند.

هواشناسان طوفان «دوجوآن» را یک ابر طوفان می دانند اما یک منبع هواشناسی اعلام کرده که انتظار می رود قدرت این طوفان کاهش یابد.

ادارات و مدارس امروز در تایوان تعطیل بوده اند.اخبار داخلی تایوان گزارش داده اند که در شهر هسینچو جرثقیلی سقوط کرده است اما این حادثه منجر به مرگ کسی نشده است.

مرکز هواشناسی ملی چین روز دوشنبه هشداری مربوط به طوفان داده بود و به همین علت ۲۶۰ هزار نفر در آن زمان خانه شان را تخلیه کنند.سرعت باد در این طوفان که در حال رفتن به سمت چین است ۱۲۰ کیلو متر بر ساعت اگرچه به نظر می رسد سرعت آن در حال کاهش است.

گفتنی است طوفانی که ۱ ماه پیش در این منطقه آمد منجر به مرگ ۸ نفر در تایوان و ۱۲۱ نفر در چین شد.

منبع: گاردین  / ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵/ ترجمه: نیو صدر

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باران A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 1
    تو تهران چی؟