سردار اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه اول امسال یک هزار و 340 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است که نشان دهنده افزایش 21 درصدی کشفیات را دارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، سردار ناصر اصلانی سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک هزار و 340 کیلوگروم انواع مواد مخدر که بیشترین درصد آن را شیشه تشکیل می داد در شش ماهه اول امسال در استان کشف شد که نسبت به میزان مشابه در سال گذشته افزایش 21 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود : افزایش تبلیغات کاذب در خصوص مخدرهای گوناگون بخصوص شیشه باعث روی آوردن جوانان به این ماده شده است لذا نیروی انتظامی آذربایجان غربی با فرهنگسازی تلاش برای جلوگیری از استفاده این قشر از مخدرهای صنعتی داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان  همچنین تصریح کرد : امسال نسبت به مدت مشابه سال 93 شاهد افزایش 280 درصدی کشف و افزایش 350 درصدی دستگیری قاچاقچیان این مخدر در سطح استان بودیم که سبب کمیاب شدن این ماده و در نتیجه افزایش 700 درصدی قیمت آن در سطح استان شاهد باشیم.

سردار اصلانی گفت : متاسفانه آذربایجان غربی جزو 11 استانی بود که حدود 70 درصد سرقت ها در آن رخ می داد که با تشکیل و تلاش قرارگاه مبارزه با سرقت در استان و اقدامات انجام شده توانستیم سبب کاهش میزان سرقت و در نتیجه خروج این استان از بین استان های هدف باشیم.

وی افزود : طی شش ماهه نخست امسال بیش از 60 هزار تماس و مراجعه حضوری با پلیس انجام شده که درگیری و نزاع های خیابانی ، مزاحمت های خیابانی ، مواد مخدر و سرقت بیشترین آمار را تشکیل داده اند .

فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه با اشاره به فرهنگ سازی رانندگی در بین مردم گفت : در نیمه نخست سال جاری شاهد افزایش 30 درصدی تصادفات خسارتی و 25 درصدی تصادفات جرحی بودیم که آماری نگران کننده به شمار می رود ضمن اینکه آمار کشته شدگان در این سوانح 12 درصد کاهش داشته است.

سردار اصلانی در ادامه به برگزاری 161 برنامه بمناسبت هفته ناجا اشاره و افزود : "اقتدار پلیس ، همدلی و همزبانی ، امنیت و آرامش" بعنوان شعار امسال انتخاب شده و تلاش می کنیم با معرفی توانمندی های نیروی انتظامی باعث افزایش جلب اعتماد عمومی ، مشارکت مردم در تامین امنیت و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان شویم.

سینا پسران افشاریان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =