ایرنا به نقل از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر نوشت: 560 هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید در کشور بهره برداری شد که تکمیل این تعداد واحد مسکن مهر کار بسیار بزرگی است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: 560 هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید در کشور بهره برداری شد که تکمیل این تعداد واحد مسکن مهر کار بسیار بزرگی است.

احمد اصغری مهرآبادی روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از 9 هزار واحد مسکن مهر در همدان با بیان اینکه دولت عزم راسخ برای تکمیل طرح مسکن مهر دارد افزود: تسریع در اتمام این طرح از برنامه های دولت است.
وی ادامه داد: این طرح بزرگ در یک هزار و 100 شهر اجرایی شده و سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی این است که هیچ واحد مسکن مهری را بدون خدمات زیربنایی تحویل ندهد.

مهرآبادی اظهارکرد: در مسکن مهر سراسر کشور یک هزار و 550 باب مدرسه نیاز است که 439باب از محل منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده و 153 باب مدرسه تاکنون تحویل شده است و تا پایان اجرای این طرح ها باید همه مدارس به اتمام برسد.

وی از آغاز عملیات اجرایی 405 باب مسجد در مسکن مهر خبر داد و افزود: تاکنون نیز 200باب مسجد از محل منابع وزارت راه و شهرسازی ساخته و بهره بردای شده است.

به گفته وی همچنین 50 واحد کلانتری در دست اقدام است که تاکنون 20 واحد کلانتری دایر شده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: سال گذشته شورای پول و اعتبار با افزایش تسهیلات مسکن مهر از 250 به 300 میلیون ریال موافقت کرد اما به دلیل اینکه سقف اعتبارات تسهیلات توسط شورای پول و اعتبار ثابت مانده بود امکان افزایش این تسهیلات برای تمام واحدهای مسکن مهر وجود نداشت و تسهیلات 300 میلیون ریالی 270 هزار واحد مسکونی را پوشش داد.

مهرآبادی افزود: علاوه بر 270 هزار واحد مسکن مهر که مشمول افزایش وام شدند، تسهیلات 300 میلیون ریالی برای 790 هزار واحد مسکن مهر نیز روز گذشته توسط بانک مرکزی ابلاغ شد و از هفته آینده اجرایی می شود که در این مورد مشکل مالی وجود ندارد و از محل وصول اقساط پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور تاکنون یک میلیون و 825 هزار واحد بهره برداری شده، گفت: اتمام طرح های مسکن مهر تا پایان سال 95 از برنامه های دولت است.

با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، استاندار همدان و جمعی از مسوولان استان همدان به طور همزمان 9 هزار و 371 واحد مسکن مهر شامل شش هزار و 901 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 405 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 2 هزار و 75 واحد در بافت فرسوده به بهره برداری رسید.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =