مهر نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت، ضمن تشریح آخرین وضعیت انتقال اجساد جان باختگان فاجعه منا، از مردم خواست به آمار و اخباری که از رسانه ملی منتشر می شود، اعتمادکنند.

مهندس سعيد اوحدی در گفتگوي مطبوعاتي در مكه مكرمه به برخي اخبار و گمانه زنی ها نظير دستگيری و ربايش زائران كه در شبكه های اجتماعی و سايت های مجهول الهويه منتشر می شود اشاره و خاطرنشان كرد: اخبار با شفافيت كامل از طريق رسانه ملی به اطلاع مردم می رسد.

وی به تغيير رفتار و گفتمان مسئولان سعودی اشاره كرد و افزود: اميدواريم روند كند انتقال پيكرجان باختگان فاجعه منا به ميهن اسلامي تغيير يافته و سرعت بيشتري پيدا كند و در روزهای نزديک انتقال پيكرها عملی گردد.

اوحدی ادامه داد: در خصوص تكميل شدن فرآيند قانونی و انتقال اجساد به جده اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت و همه در تلاش هستند كه از آلام مردم شريف كشورمان كه روزهای سختي را گذرانده اند، بكاهند.

رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: اجساد جان باختگانی كه كارت شناسايی دارند حتی اگر تشخيص هويتی آنها انجام نشده باشد با تایید طرف ايراني تشريفات قانوني انجام و به كشور منتقل خواهد شد و مراحل تشخيص هويت در ايران تكميل و نهايي مي شود.

اوحدی با تاكيد بر اينكه وضعيت مجروحان ايرانی حادثه منا سامان پيدا كرده است، گفت: اكثر زائران از مراكز درماني مرخص شدند و تلاش مي كنيم با نظارت مركز پزشكي شرايط انتقال دوازده زائر مصدوم حادثه منا را كه همچنان تحت درمان هستند به ايران فراهم كنيم.

انجام تشریفات انتقال تعدادی از شهدای منا در فرودگاه جده

مشاور وزیر بهداشت گفت: کار تشریفات مربوط به انتقال ابدان مطهر فاجعه منا با نظارت هیئت ایرانی در جده در حال انجام است.

دکتر عباس زارع‌نژاد، به سفر مجدد وزیر بهداشت به جده جهت تسریع در انتقال جانباختگان فاجعه منا و همچنین فراهم شدن زمینه انتقال مجروحان این حادثه به کشور اشاره کرد و گفت: تعدادی از ابدان مطهر فاجعه منا به فرودگاه جده منتقل شده و کار تشریفات مربوط به انتقال آنها به کشور در حال انجام است. اما از آنجاکه متاسفانه تشریفات مربوط به انتقال آنها به کشور به کندی پیش می‌رود، وزیر بهداشت همچنان در جده مستقر و در حال نظارت بر روند اقدامات مربوطه است.

وی ابراز امیدواری کرد که به دنبال پیگیری‌های انجام شده، هر چه سریع‌تر تعدادی از این ابدان مطهر به ایران منتقل شوند.

زارع‌نژاد همچنین درباره زمان بازگشت وزیر بهداشت به کشور گفت: زمان برگشت وزیر بهداشت مشخص نیست، اما این احتمال وجود دارد که وزیر بهداشت نیز با اولین گروه از پیکرهای مطهر حجاج ایرانی، به کشور بازگردد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =