جشن انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف برگزار می شود

استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری جشن انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف در روز سه‌شنبه 14 مهر خبر داد و گفت: این مراسم با حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در حاشیه نشست ستاد حمایت از هنر - صنعت فرش استان، با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف از سوی شورای جهانی صنایع دستی، اظهار داشت: درپی انتخاب به‌جای تبریز به عنوان شهر جهانی دستباف بنا داریم این کهن شهر تاریخی و فرهنگی را به معنای واقعی به دنیا معرفی و ثابت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این انتخاب گام مهمی در توسعه صنعت فرش و جذب گردشگر به استان است و گفت: باید زمینه‌هایی ایجاد کنیم که تمام علاقمندان به این صنعت از سراسر دنیا به آسانی به تبریز سفر کنند.
به گفته جبارزاده، این موفقیت در صورت مدیریت صحیح و استفاده درست می‌تواند موجب رونق صنعت فرش استان شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی ستاد فرش استان برای برگزاری جشن انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش در روز سه‌شنبه 14 مهر، بر اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی استان برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم تاکید و توصیه کرد: باید در این مراسم به صورت برجسته نشان دهیم که تبریز تمام مولفه‌های لازم برای این انتخاب را داشته است.
وی از حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی در این مراسم خبر داد و گفت: بازدید از بازار فرش، کارگاه‌های تولیدی و دانشگاه هنر اسلامی و برپایی نمایشگاه‌هایی برای معرفی فرهنگ و هنر آذربایجان از برنامه‌های جنبی این مراسم خواهد بود.
جبارزاده خواستار همکاری همه نهادهای دولتی و غیردولتی به ویژه شهرداری تبریز درخصوص برنامه‌های جانبی و صدا و سیما در بحث اطلاع‌رسانی شد و گفت: باید مراسمی آبرومند و در شان تبریز به عنوان شهر جهانی فرش برگزار کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر برپایی نمایشگاه‌های دایمی فرش در تبریز، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها موجب می‌شود تا علاقمندان، ظرفیت‌های صنعت فرش استان را به صورت یکجا مشاهده کنند و از این پس مراکز عرضه فرش نیز باید آمادگی پذیرش مسافران و گردشگران از نقاط مختلف دنیا را داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =