به مناسبت روز جهانی حیوانات – چهارم اکتبر – به همت دفتر استانی طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مرکز اطلاع رسانی تنوع زیستی کوهستان، همایشی با عنوان حمایت از حقوق حیوانات در موزه تاریخ طبیعی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، ، چهارم اکتبر، مصادف با 12 مهر ماه، به مناسبت "روز جهانی حیوانات" همایشی با عنوان «حمایت از حقوق حیوانات» با حضور جمعی از دانش‌آموزان دوره ابتدایی و مادران آنها به همت دفتر استانی طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و سمن وحدت سبز فرخشهر به عنوان فعال کننده ی مرکز اطلاع رسانی تنوع زیستی کوهستان زاگرس در موزه تاریخ طبیعی استان، واقع در حاشیه منطقه حفاظت شده تنگ صیاد برگزار شد. در این همایش به کمک کارشناسان محیط زیست، کارگاه آموزشی به منظور آموزش چگونگی برخورد و تعامل با حیوانات و نحوه حمایت از حقوق آنان در قالب اجرای نمایش‌های شاد و متنوع و توزیع اقلام فرهنگی آموزشی ارائه شد. بازدید از موزه تاریخ طبیعی و آشنایی با چگونگی و محل زندگی گونه‌های مختلف جانوری از دیگر بخش های این همایش و کارگاه آموزشی بود. با توجه به اینکه دانش‌آموزان در سنین ابتدایی تأثیرپذیرترین و تأثیرگزارترین نقش را در جامعه دارند، آموزش حفظ، حراست و احیای گونه‌های جانوری که بعضی از آن‌ها در معرض انقراض قرار دارند، از مهم‌ترین اهداف کلیدی برگزاری این همایش یک روزه بود. همچنین در کنار این برنامه، مادران دانش آموزان نیز، همزمان جهت نهادینه کردن فرهنگ حراست از محیط زیست آموزش دیدند. در پایان این مراسم، دانش آموزان آموخته های خود درباره ی حیوانات را با انجام نقاشی به تصویر کشیدند.
موزه تاریخ طبیعی استان در برگیرنده نمونه‌های انواع جانواران و گیاهان به عنوان یک مرکز علمی- زیست محیطی در خدمت آموزش و پژوهش استان چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد.
مرکز اطلاع رسانی تنوع زیستی کوهستان زاگرس، با ارائه ی اطلاعاتی درباره ی کوهستان، مردم را تشویق خواهد کرد که به تنوع زیستی کوهستان توجه کرده و از آن حمایت کنند. همچنین این مرکز به عنوان مرجعی برای مراجعه و مطالعه علاقه‌مندان به علوم طبیعی و دانش‌پژوهان داخلی و خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =