اوحدی: ۱۳۰ پیکر دیگر از ایرانیان جان‌باخته فاجعه منا شناسایی شد/ برخی پیکرها تغییر چهره داده اند

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تا ساعتی پیش، ۱۳۰ پیکر دیگر از جانباختگان ایرانی را در سردخانه های مکه یافته ایم. تفحص ها برای یافتن ۱۱۶ نفر دیگر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سعید اوحدی درباره سرنوشت بقیه جانباختگان ایرانی فاجعه منا به بخش خبری ۲۱ شبکه یک تلویزیون گفت: نتیجه جستجوی تیم های تفحص ما، شناسایی ۱۳۰ پیکر دیگر بوده است. امیدواریم تشریفات قانونی برای انتقال این عزیزان به میهن به سرعت انجام شود.

او گفت: البته هواپیمای کارگو سعودی تنها ظرفیت ۱۱۴ تابوت را دارد، ضمن اینکه به دلیل پروسه پزشکی قانونی در عربستان، به احتمال فراوان می توانیم تا ساعات اولیه فردا (سه شنبه) پیکر ۹۸ نفر را به ایران انتقال دهیم.

رییس سازمان حج و زیارت درباره پایان جستجوها و سرنوشت پیکر ۱۱۶ نفر باقی مانده گفت: همچنان در حال تفحص هستیم. ساعتی پیش جلسه ای با قائم مقام وزارت حج عربستان داشتیم. اجازه دسترسی جدید به سردخانه های بیمارستان ها و چند سردخانه دیگر را هم دادند. برخی پیکرها دچار تغییر چهره شده اند یا کارت هویت آنها مفقود شده به همین دلیل شناسایی آنها به سختی انجام می شود.

او گفت: همچنین روز گذشته همکاران ما در حین جستجو در سردخانه و در بخش متعلق به پاکستانی ها به دو پیکر عزیزان ایرانی برخوردند که کارت شناسایی هم داشتند،‌ اما به اشتباه در بخش پاکستانی ها قرار داشتند. به همین دلیل توافق کردیم که در اجساد متعلق به کشورهای دیگر هم دنبال پیکرهای ایرانی‌ها بگردیم.

اوحدی درباره احتمال دفن شدن پیکرهای ایرانیان جان باخته در فاجعه منا هم گفت: با توافقی که وزیر محترم بهداشت با مقامات عالی سعودی داشتند، سعودی ها تعهد دادند که هیچ متوفایی از ایرانیان دفن نشود. به همین دلیل تعداد زیادی از جانباخته های کشورهای دیگر هم که شباهتی با ایرانیان دارند و مشکوک هستند، دفن نشده اند.

او البته گفت که تا پیش از جلسه وزیر بهداشت با سعودی ها، ۱۵۰۰ جنازه از حادثه منا دفن شده اند: امیدواریم هیچ ایرانی این جمع نباشد.

رییس سازمان حج و زیارت درباره برخی شایعات که گفته شده بعد از فاجعه تعدادی از ایرانیان برای امداد رفته بودند و بعد مفقود شده اند هم گفت: چنین چیزی را تایید نمی کنیم، چون از همه اکیپ های امدادی ما که برای کمک رسانی در حادثه منا رفته بودند، هیچ کس مفقود نشده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    14 0
    مقامات بايد دقت داشته باشند كه هموطنهاي تركمن ما كه از استان گلستان رفته و مفقودند خيلي شبيه مالزياييها و آسیايیهاي جنوب شرقی هستند..
  • مهدی A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    با سلام لطفا در مورد وسایل مفقودی حجاج نیز بررسی شود از جمله موبایلهای ایشان که مورد سوء استفاده از اطلاعاتشان قرار نگیرد.