جان دوباره خودروسازان پس از برجام/از شنبه منتظر تحول در صنعت خودروسازی  باشیم؟

به جز قرار دادهای تازه خودروسازان،ورود قطعات از هفته آینده تسهیل می شود؛در نتیجه می توان امیدوار بود که تولیدات جدید خودروسازان با قطعات جدید بر کیفیت کار آنها خواهد افزود.

صنعت خودروسازي آيا با برداشته شدن تحريم ها رونق مي يابد؟ اين سئوالي است كه كه خيلي ها مي خواهند از دولت بپرسند؛از كساني كه در دوماه گذشته بر تنور كمپين نخريدن خودرو دميدند تا مديران شركت هاي خودروساز كه منتظر كمك دولت براي خروج از ركود هستند.

به گزارش خبرآنلاين؛واقعيت اين است كه صنعت خودروسازي،همانند ساير صنايع كشور كه گرفتار ركود شده،چشم به برداشته شدن تحريم ها دوخته است.همانطور  كه حسن روحاني رييس جمهور در گفت وگوي تلويزيوني چهارشنبه اعلام كرد،به زودي شاهد خروج اقتصاد از ركود هستيم به اين دليل كه اقتصاد ايران با برداشته شدن تحريم ها فرصت تنفس بيشتري پيدا خواهد كرد.

آنطور كه مسئولان مي گويند قرار است از هفته آينده اروپايي ها تحريم هاي خود را بردارند و آمريكا نيز از آذرماه تحريم هاي خود را لغو خواهد كرد.دراين ميان البته برخي از كشورها كه بيشتر عجله دارند بلافاصله بعد از تصويب برجام در مجلس كار نقل و انتقال پول را شروع كرده اند.هند يكي از اين كشورهاست كه ازچهارشنبه رسما انتقال منابع بلوكه شده ايران را آغاز كرده است.

نقل و انتقال پول كه تسهيل شود و سوئيفت كه  راه بيفتد،ديگر خيلي از مشكلات انتقال پول حل شده است.حالا نوبت صنايع كشور است كه بعد از روان شدن حوزه پولي خود را براي تحرك بخشي آماده كنند.هرچند كه خيلي از آنها در ماههاي گذشته مذاكرات خود را علي رقم مشخص نبودن شرايط توافق آغاز كرده اند،اما حالا مي توانند با خيال آسوده تري به مذاكره بنشينند و قراردادببندند.خودروسازان از جمله اين صنايع هستند كه خصوصا در چهارسال اخير به شدت تحت فشار تحريم قطعات بودند.حالا با برداشته شدن تحريم ها مي توان انتظار بستن قراردادهاي جديد و ورود قطعاتي كه تا همين چند ماه پيش درگلوي تحريم ها گيركرده بود،باشيم.

خبرهاي خوش دو خودروساز بزرگ از هفته آينده

دو خودروساز بزرگ يعني ايران خودرو و سايپا كه در نيمه اول سال تحت تاثير شرايط تحريم ها از ميزان توليدات خود كاسته بودند يك هفته قبل از تصويب برجام در مجلس در حالي كه فشار افكار عمومي تحت عنوان"كمپين نخريدن خودرو" از يك سو و بحران نقدينگي براي تامين منابع مالي از سوي ديگر قرار داشتند،با بازديد محمدباقر نوبخت رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور،اميدي دوباره گرفتند تا بتوانند خود را براي شرايط بعد از تصويب برجام آماده كنند.هرچند خبرهاي غيررسمي از آماده شدن قراردادهاي آنها و پايان مذاكرات با ايران خودرويي ها با پ‍ژو خبر مي دهند،اما به نظر مي رسد شركت هايي مثل فولكس واگن هم هنوز شانس خود را براي توليد يك خودروي مشترك در ايران خودرو از دست نداده اند. همسايه ديگر خودروساز در كيلومتر15 جاده مخصوص نيز مذاكرات خود را با كره اي ها و ايتاليايي ها ادامه مي دهد.البته از مذاكره مديران سايپا با تويوتا نيز خبرهايي به گوش مي رسد كه هيچ كدام از آنها هنوز قطعي نيست.با اين حال مي توان انتظار داشت كه از هفته آينده خبرهايي از خودروسازان براي اعلام قراردادهايي خود با اروپايي ها منتشر شود.چه آنكه اروپا اعلام كرده از شنبه آمادگي دارد كه علاوه بر تسهيل نقل و انتقال پول كاراقتصادي خود را با ايران آغاز كند.

به جز قرار دادهاي تازه خودروسازان،ورود قطعات نيز از هفته آينده تسهيل مي شود؛در نتيجه مي توان اميدوار بود كه توليدات جديد خودروسازان با قطعات جديد بر كيفيت كار آنها خواهد افزود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    523 7
    بهتر است خودمان را گول نزنیم... تا امروز هم مشکل خودروسازان تحریم ها نبود... باید از زیاده خواهی شان دست بردارند.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      149 1
      یقیه صنایعمان درست بود که مشکل از خودروسازی باشه، خودرو سازی ما که خصوصی نیست، مدیرانش توسط دولت ها تعیین می شن و سیاست گزاریش توسط دولتها اتخاذ می شه. اگر مشکلی هم هست مشکل بالاتر از خودروساز است.
    • علب A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      2 2
      اشتباهی منفی دادم
  • نمایشگاه IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    365 3
    زیاده خواهی وگرانفروشی خودروسازان دریکطرف.100 هزار خودروی تولیدشده بی کیفیت وچینی موجود درانبار چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لابدمیخوان اوراق کنند یا به ملت همیشه درصحنه قالب کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام BE ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    291 2
    خودرو سازان یا مونتاژ کاران؟ مسئله این است
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    313 3
    لطفا نخرید تا واردات مثله همه جای دنیا آزاد شود
    • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      65 12
      مثله یعنی چی؟ بعد کی گفته واردات همه جا آزاده، در کشورهای خودرو ساز تعرفه برای خودرو های خارجی تعریف می شه. عدم توسعه خودروسازی ما به دو دلیل اصلی صورت گرفته، سیاست گذاری در آن و دیگر بسته بودن فضای کشور، چه از نظر استفاده از تفکرات بین المللی و نو دنیا و چه از نظر رقابت. ببینید ما برای تیم های ورزشیمون مربی خارجی می آریم ولی اگر بحث صنعت باشه، فکر می کنیم که باعث نفوذ خارجی ها و توطئه شدیم، تا این تفکر عوض نشه، به هیچ جایی نمی رسیم. پیشرفتمون هم در بهترین حالت مثل کشورهای کمونیستیه. یه توسعه دگم.
    • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      8 0
      بی نام ۱۸:۲۳ در تمام دنیا تعرفه روی واردات هست اما با حساب و کتاب، هیچ کجای دنیا ۱۳۰٪ عوارض و گمرکی نمیگیرن بعد هم مردم رو به ۱۰۰۰ برابر شدن تعرفه تهدید کنن ما روزی مجبور میشیم برای عضویت در سازمان تجارت جهانی این تعرفه های من درآوردی رو کم کنیم پس چه بهتر که از الان کم بشن تا صنایع ضرر ده و بی خاصیتی مثل این مونتاژ کارها کنار برن و کار دست کاردان بیوفته، افرادی که میدونند چطور در شرایط رقابتی در بازار بمونن وگرنه ۴۰۵ و ۲۰۶ و پراید با قطعه ساخت آلمان هم از رده خارج محسوب میشه.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    125 8
    تا دلار ازران نشود و ریال ارزشش بالا نرود رکود ادامه خواهد داشت زیرا دلیل اصلی رکود بخاطر گرانی دلار و کالاها و بی پول شدن مردم است....
  • سالار A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    197 2
    خودروی بی کیفیت ، گران و از رده خارج نمیخریم والسلام...
  • احسان A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    165 3
    با تمام مشکلاتی که در بحث حمل و نقل واسه خودم و خانوادم پیش اومده همچنان خودرو نمیخرم تا احدی که بستیم قطع نشود
    • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      3 2
      احسان جون عهد البته. ولی خدائیش مشکل از رسم الخطه.
    • ترنج A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      75 0
      واقعا من میخواستم این حرفو بزنم....نخریدن بهتر از اشغال خریدنه...
    • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
      1 1
      عهد مجید جان نه احد
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    170 2
    آقا چه اشکالی داره کمپانی های بزرگ دنیا مثل بنز و بی ام و یا تویوتا بیان اینجا کارخونه بزنن و از جوونای خودمونم استخدام کنن که این مسیولین انقد بر طبل بیکار شدن کارگران خودروسازی نکوبند و پشت این موضوع پنهان نشن؟ اینجوری هم کیفیت جهانی و قیمت منصفانه خواهیم داشت و هم اشتغال.تازه عدالت و رقابت هم ایجاد میشه ایران خودرو و ساپا هم که انقد رو کیفیت ماشین هاشون تاکید دارن بیان و با بقیه کمپانیا رقابت کنن حق انتخاب هم با مشتریه همیشه
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    94 0
    مشکل تحریم نیست ، مشکل مدیریت است ، مشکل رسانه هایی هستند که این فاجعه که وقتی خودروهای سی سال پیش را با کیفیت پایین تولید می کنیم برای رسانه اهمیت ندارد ، وظیفه رسانه و خبرنگار این است که در کنار مردم باشد ، اگر یک خبرنگار مثل کمیک استریپ های تن تن داشتیم الان از ترس تن تن هم شده حداقل خودرو آتش زا تولید نمی کردند ، فراموش نکنیم فولکس واگن با چه مشکلی رسانه ای شد و در ایران خودروها آتش می گیرند ولی متاسفانه رسانه ای نمی شوند ،رسانه ها فقط به دنبال سیمان کاری سیاست مداران هستند ، باید تاسف خورد که تن تن نداریم .
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    136 0
    دو خودرو ساز بزرگ؟ سایپا و ایران خودرو؟؟؟ یا دو فرغون ساز بزرگ؟ الان خودروسازان خارجی فکر میکنن رو دستشون بلند شدیم
  • بی نام EU ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    134 0
    1000 هزار میلیارد تومان دادن به این 2 زالوو بعد میگید جان دوباره...واقعا شرم آوره
  • عماد A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    110 0
    فقط باید ارزان شود تا از رکود خارج گردد.
    • ناشناس A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
      2 0
      با کیفیت و ارزان
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    3 0
    چه جالب ، پس تکلیف این چند صد هزار دستگاه خودرو انبار شده تو پارکینگ خودروسازا که با قطعات بی کیفیت تولید شده چی میشه ؟ ؟ ؟ اون چند میلیون خودروی بی کیفیتی که تو چند سال اخیر تو خیابونا ریختین چی میشن ؟؟
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    2 3
    وقتی همه شغلها کساده یعنی مردم پول ندارند ربطی به کمپین نداره
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    56 0
    خودرو سی سال پیش فرانسه رو تازه داریم رو کیفیتش بحث می کنیم.خدایا ما کجای این کاریم؟ جهان سوم یعنی همین...
  • هموطن IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    51 0
    بااین حرفها می خواهند مردم تشویق به خریدن خوردروهای بی کیفیت کنند که آنهم از مردم فهیم وخریدخودروهای انباشته شده بی کیفیت وگران قیمت در انبارها بعیدودور از انصاف است.
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    50 0
    معلوم نشد خودروهای ما داخلی هستند یا خارجی
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    2 0
    خودرو هرچه گرونتر باشه کیفیتش بهتره لطفا پراید 40 میلیونی تبلیغ کنید تامردم باوام مسکن خودرو بخرند