ایسنا نوشت:واردات نفت پالایشگاه اسار هند از ایران در شش ماه گذشته 48.4 درصد افزایش یافت.

 آمارهای تردد نفتکش‌ها نشان می‌دهد مجموع واردات نفت این پالایشگاه خصوصی هندی در ماه سپتامبر به دلیل تعطیلی شعبه این پالایشگاه در وادینار از اواسط سپتامبر به دلیل تعمیرات، 62 درصد کاهش یافته است.

پالایشگاه اسار که در ماه سپتامبر تنها از ایران نفت خریده است در این ماه روزانه حدود 121 هزار و 900 بشکه نفت خرید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 34.4 درصد افزایش نشان میدهد.

واردات نفت پالایشگاه اسار هند از ایران در ماه سپتامبر همچنین نسبت به اوت 11.5 درصد افزایش یافته است.

اسار در فاصله ماههای ژانویه تا سپتامبر روزانه حدود 106 هزار و 300 بشکه نفت از ایران خریداری کرده که نسبت به دوره مشابه در سال ماقبل یک کاهش 8.9 درصدی داشته است.

این کاهش به دلیل توقف واردات نفت پالایشگاههای هندی از ایران در ماه مارس(اسفند) برای رعایت واردات روزانه فقط 220 هزار بشکه نفت از ایران در سال مالی گذشته است.

این در حالیست که در ماههای آوریل تا سپتامبر(نیمه اول سال مالی کنونی)واردات اسار از ایران با 48.4 درصد افزایش به روزانه 137 هزار بشکه در روز رسیده است.

هند به عنوان دومین خریدار بزرگ نفت ایران پس از چین در فاصله ماههای آوریل تا سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع حدود 17 درصد نفت بیشتری از ایران خریده است.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =