رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در مورد ترافیک سنگین دیشب و امروز صبح که موجب قفل شدن پایتخت شد توضیحاتی ارائه کرد و گفت که پلیس تنها ده درصد در روان سازی ترافیک می تواند موثر باشد نه بیشتر.

زهرا مهاجری: صبح امروز تهرانی ها به احتمال زیاد دیرتر به محل کار خود رسیدند. اوضاع ترافیک در تهران به شکلی بود که جزییات آن در نقشه آنلاین ترافیک نشان از قفل شدن مسیر ها و بزرگراه های اصلی را دارد. همچنین اوضاع ترافیک در ساعات ابتدایی روز بین ساعت ۷ و نیم تا ده صبح بیش از سایر زمان ها بود.

به طوریکه جنوب به شمال و شمال به جنوب اتوبان امام علی (ع) که در روزهای دیگر ترافیک روانی را شاهد بود، امروز شاهد ترافیک سنگینی بود.

همچنین شرق به غرب و غرب به شرق اتوبان همت و بخش های مرکزی شهر نیز ترافیک سنگینی را به خود دید. با هر بارندگی، تهران قفل می شود. ترافیک سنگین در بزرگراه ها و خیابان های اصلی شهر که به دلایل مختلف ایجاد می شود، تا ساعت ها ادامه پیدا می کند و گریزی از آن نیست. این ترافیک های سنگین غالبا خساراتی هم مثل تصادفات مکرر و زنجیره ای ایجاد می کند.

کمبود وسایل نقلیه عمومی و زیاد بودن خودروها هم به بارندگی و آب گرفتگی معابر کمک می کند تا ترافیک های سنگین طولانی شهروندان را کلافه کند.

شب گذشته که بارندگی شروع شد، ترافیک کلانشهر تهران هم آغاز شد و این ترافیک با ادامه بارندگی ها به امروز صبح هم کشیده شد.

ترافیک تهران

 

ترافیک تهران

سرتیب تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در این باره به خبرآنلاین می گوید: مثل همیشه که دلایل ارضی و سماوی باعث ترافیک می شود، این بار هم این اتفاق افتاد وآب گرفتگی، لغزندگی، بی احتیاطی راننده ها و بی توجهی به قوانین و مقررات موجب ایجاد ترافیک سنگین در شب گذشته و امروز صبح شد.

در همین رابطه سرهنگ عابدی جانشین پلیس راهور تهران هم می گوید که در حال حاضر، شاهد حجم سنگین ترافیک در مسیر غرب به شرق آزادراه تهران - کرج، جاده قدیم کرج، بزرگراه های حکیم، همت و مسیر جنوب به شمال بزرگراه نواب هستیم.

از پلیس معجزه نخواهید

کسانی که شب گذشته در ترافیک سنگین تهران گرفتار شدند می گویند که این وضعیت تا نیمه های شب ادامه پیدا کرد. امروز صبح هم تهرانی ها یکی دو ساعتی بیشتر در ترافیک ماندند. در این شرایط، انتظارها از پلیس و شهرداری بیشتر می شود.
سرتیپ تیمور حسینی در این باره به خبرآنلاین می گوید: آب گرفتی معابر دست ما نیست، حجم گسترده خودرویی هم که در تهران تردد می کنند هم دست ما نیست. روان سازی به طور گسترده توسط پلیس تا آن جا که امکانش هست انجام می شود و هر کجا که فکر می کنیم مسیر مسدود شده را پوشش می دهیم.

سرهنگ عابدی هم از استقرار برنامه ریزی شده ماموران پلیس راهور در معابر بزرگراهی پایتخت خبر می دهد و می گوید: این اقدام منجر به برقراری نظم ترافیکی و همچنین تسهیل تردد صبحگاهی شهروندان در مناطق مختلف شهر تهران شده است.
اتفاقی که به عقیده در ترافیک مانده ها، ثمر چندانی ندارد.

این را رییس پلیس راهور تهران هم قبول دارد و می گوید: بخشی از این ترافیک مربوط به آب گرفتگی هاست که شهرداری می بایست ان را مرتفع کند و نمی توان آن همه انتظارها را از پلیس داشت.

او ادامه می دهد: نمی توان از پلیس انتظار معجزه داشت و علاوه بر مدیریت شهری توسط شهرداری، خود مردم هم می بایست رعایت کنند. تردد بین خطوط، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تغییر مسیرهای زیاد و ناگهانی موجب بالا بردن حجم ترافیک و البته ایجاد تصادفات شدید در هنگام بارندگی و لغزندگی معابر می شود که حجم بزرگی از ترافیک مربوط به همین هاست. علاوه بر این تمایل زیاد مردم به استفاده از لوازم نقلیه شخصی هم مزید بر علت است. این داستان تکراری است و تنها ده درصد روان سازی را می شود به عهده پلیس گذاشت.

جانشین پلیس راهور پایتخت هم با اشاره به اینکه بیشترین حجم ترافیکی شهر مربوط به ساعات اولیه صبح و منتهی به غروب است به شهروندان توصیه می کند که در ساعات اوج ترافیک از وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو، تاکسی و اتوبوس برای انجام سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.

اگر سهم پلیس از روان سازی ترافیک در ایام بارانی سال تنها ده درصد باشد و شهرداری هم تنها وظیفه ی رفع آب گرفتگی معابر را داشته باشد و آن طور که ادعا می کند این کار را به نحو احسن هر بار انجام می دهد، باید این سوال را پرسید که چرا با هر بارندگی، تهران به بدترین شکل قفل می شود و جای خالی مدیریت شهری بیش از همیشه به چشم می آید.

304 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    93 1
    یادم هست قبل انتخابات سال 84 آقای قالیباف می گفت مشکل ترافیک تهران شش ماهه قابل حل است اما حالا 10 سال گذشته و وضع هر روز بدتر میشه.
    • بی نام RU ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
      38 1
      حرف های قبل انتخاباتو باور نکن
    • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
      21 2
      کلا شهرداری چشمش رو روی ترافیک تهران بسته. خطوط مترویی که سالها پیش طراحی شده و اگر هم اجرا بشه تناسب چندانی با تهران حال حاضر نداره. بزرگراه ها تا خرخره پر هستن. بی فرهنگی در رانندگی به نقطه اوج خودش رسیده. ماشین ها میخوان از سر و کول هم بالا برن. فقط باید تاسف خورد از این زندگی شهری
  • یک مستأصل 1 A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    40 6
    خبر آنلاین عزیز امیدوارم نظرمو چاپ کنی چون یکی از بدترین اوقات زندگی من هر روز هنگام ورود به بزرگراه رسالت بسمت غرب از بزرگراه صیاد شیرازی بسمت شمال اتفاق می افتد. هر صبح از قبل از ساعت 7 یک پلیس با موتورش خروجی رمپ مذکور را مسدود می کند و هر چند دقیقه یکبار به خودروهای آن مسیر بصورت قطره چکانی اجازه عبور می دهد، و این کار سبب بروز ترافیک بسیار سنگین و ایستایی در مسیر ورودی رمپ و دنباله آن تا چند صد متر در بزرگراه صیاد می شود. در حالیکه ترافیک سنگین ولی روان و در حال عبوری از شرق به غرب رسالت در جریان است و گویی خون آن رانندگان از آنهایی که از صیاد وارد رسالت میشوند رنگینتر است
    • بی نام RU ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
      25 1
      وقتی طرف هرجا حال کنه دوبله وایمیسه. هرجا میخواد پارک میکنه. تاکسی وسط خیابون جف پا میره رو ترمز مسافر پیاده میکنه تازه مسافر دست میکنه جیبش کرایه بده 10000000 غیر هم سطح هم جوابگو نیست. همین امروز تو مسیرتون دقت کنین ببینین چجوری راننده ها خیابونو بند میارن بعدم میفهمین خودتونم از همین راننده هایین. پلیس که نمیتونه واسه هرکی مامور بزاره تازه اهمیت ندادن به خط سفیدو بیخیال
    • بی نام RU ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
      19 0
      ماهایی که حتی به خط سفید کوچکترین اهمیتی نمیدیم هیچکس نمیتونه واسمون کاری کنه
  • کارشناس امنیت IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    18 7
    باید بسیاری از تقاطع ها غیر همسطح شود و تهران نیاز به زیرگذر و روگذرهای زیادی داره که متاسفانه نمی بینم جایی همچین چیزی احداث بشه
  • محمد IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    26 0
    اینهمه توو تلویزیون و سایت و ها راجع به حواشی صحبت میشه ولی دریغ از آموزش صحیح به شهروندان. ترافیک که میشه به طور مثال در یه جای بخصوص، سه تا لاین تبدیل میشه به 5 تا لاین و فاصله ها ماشین ها به کمتر از 10 سانت می رسه، طبیعیه که وقتی که عرض معبر یه کم کمتر بشه 5 تا ماشین نمی تون همزمان عبور کنن و باید 4 لاین بشه، همین موضوع باعث کندی رهایی از ترافیک میشه، وقتی بارون میاد به دلیل کاهش دید اطراف ماشین توسط راننده، این رهایی از ترافیک به سختی صورت می گیره، نتیجش میشه همین. چرا هیچکس متولی این نیست که مردم رو تشویق بکنه حتی در حین ترافیک بین خطوط رانندگی کنن؟؟ به خدا زشته، توریست ها چه فکری می کنن؟؟ دوست دارم خبرآنلاین یه کمپینی راه بندازه تا مردم تشویق بشن همیشه و حتی زمان ترافیک بین خطوط برونن.
  • یک مستأصل 2 A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    8 1
    از مسئولین راهنمایی و راننگی و کنترل ترافیک خواهش دارم زمانبندی انسداد این محور را بطور اصولی و علمی انجام دهند تا انشالله حقی از کسی ضایع نشود و چگونگی این کار را منوط به نظر افسر محترمی که در آنجا انجام وظیفه می کند نکنند زیرا یک فرد در آن موقعیت قادر نیست بطور چشمی وضعیت ترافیک دو بزرگراه را تا فاصله مناسب و معنی دار رصد کرده و تصمیم بهینه را بگیرد. حتی در صورت تماس بیسیمی با مرکز کنترل ترافیک نیز نتیجه مطلوب حاصل نمی شود چون ترافیک امریست بسیار پویا و انجام صحیح اینکار نیاز به شبیه سازی، تست سناریوهای مختلف ترددی و آمارگیری دقیق از عبور و مرور خودروها در معابر دارد. با تشکر فراوان
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    11 1
    راهور تقریبا یک سالی هست که دیگه مثل سابق مدیریت نمی شه. متاسفانه فقط به دوربین های نصب شده در خیابان ها و بزرگراه ها اتکا کردن و تعداد نیروهاشون رو به شدت کم کردن. این که قرار باشه مشکلی این چنین بزرگ رو گاهی شهرداری به راهور پاس بده و گاهی راهور به مردم، مسئله تا ابد حل نمی شه. باید یه فکر اساسی کرد. در مورد وسایل نقلیه عمومی هم که ایشون احتمالا چون راننده دارن، خبر ندارن که در روزهای سرد و بارونی تاکسی ها دربستی می شن و اتوبوس ها دیرتر به ایستگاه میان. در نتیجه کمتر کسی ریسک استفاده از وسایل عمومی رو به جون می خره.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    47 6
    تهرانی کجا بود .بگو شمال واصفهان وتبریز وزنجان وقم وبقیه شهر های ایران اینجا جمع هستند تهرانی کجا بود
  • رضا A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    19 5
    سردار جان مترو شهردار جان مترو دولت جان مترو حالا هی برید بزرگراه و پل بزنید و دعا کنید باران هم نیاد تا ترافیک نشه
  • سیا IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    26 5
    وقتی اقتصادانان و نخبه های کشور که از بیت المال حقوقهای نج.می میگیرند و تنها کاری که کرده اند ، فقیر کردن تمام استانهای کشور و دادن تمام امکانات به تهران بوده نتیجه اش همین است. همین الان بیایید خارج طرح عزیزان شهرستانی همه دارند با مصیبت و سختی مسافر کشی میکنند. ازشو بپرس چه کاره بودن ، میگن یا کارگر کارخانه یا کارمند ولی کارخانه ها ورشکست شدن و ما ها بیرون کردند آمدیم مسافرکشی در تهران. چون کسی دیگر در شهرستانها نیست.
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    17 2
    مسیر سئولچمرانچهارراه پارک وی رو یک ساعت و چهل دقیقه اومدم آخه چـــــــــــــــــــــــــرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • نیلوفر A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    41 3
    هر جا را که بدست پلیس بسپاریم ترافیک بیشتر ایجاد می کنند همان بهتر که برای کنترل ترافیک نباشند
  • محمد A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    55 0
    مدیریت ترافیک تعطیل نشده است بلکه پس از طراحی بنر های مختلف مبارزه با استکبار جهانی و فراقت از امور مهمه دیگر حتمأ انجام خواهد شد .
  • احسان A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    44 1
    از پلیس فقط جریمه بخواهید. فقط سر چهار راه ها وایسادن با هم صحبت می کنن. همه ماشین ها هم گره می خورن به هم
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    14 6
    بهتره اول از رانندگی خودمون شروع کنیم بعد بخوایم که مدیریت بشه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    50 1
    اگه شهرداری اینکار رو بکنه کی بیلبورد بر علیه دولت بزنه؟ شهرداری سالهاست داره همینطوری اتوبان‌ها رو میسازه 5 خط اتوبان رو می‌کنه 3 خط بعد 2 خط بعد می‌گه بین خطوط برانید سالهاست همت تقاطع گاندی مشکل داره بجای اونکه اون مشکل رو حل کنه میاد صدر رو دو طبقه می‌کنه ترافیک مدرس رو بیشتر کنه. نیایش همیشه ترافیکش خوب بود توتل اومد توش جدیدا هم به فکر این افتاده نیایش شرق به غرب رو هم به چمران وصل کنه که بدتر بشه کردستان که بری تو هرگز درنمیای
  • شهروند IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    6 2
    سلام شب کَذشته در خیابان قرنی شاهد راهبتدون بسیار بسیار زیادی تجربه کرذیم که دلیلش خاموش کردن چراغ راهنمایی به حای جراغ قرمز جراغ چشمک زتپ روشن کرده بودن و مردم پیج در پیچ خوذده بودن که همین امر باعث شده بود یک و نیم سلعت پشت راهبندون بمونیم ربطی یه بارندگی نداره. با تشمر خواننده عزیز.
  • محموددوست IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    3 5
    متاسفانه بااين ترافيك نمايشگاه بين المللي تهران روبرگزارميكنن وكل خيابانهاي اطراف نمايشگاه مملوازماشين ميشه.فقط رئيس جمهورسابق يه كم ديربفكرنمايشگاه افتادوالاالان مشكل مالكيت اونجاحل شده بودوساكنين منطقه يه نفسي ميكشيدن
  • حسام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    17 1
    يكي از گره هاي ترافیکی موجود در بزرگراه امام علي و نيز مسیر شرق به غرب خیابان جانبازان، وجود یک بریدگی غیر استاندارد در وسط این خیابان جانبازان، بین بزرگراه امام علی‌ و کرمان است، زیرا این بریدگی هم آغاز طرح زوج و فرد است و هم جای دور زدن برای خودرو‌های خروجی از امام علی‌ و هم برای اتومبیل هايي که می‌‌خواهند از میادین رسالت، هلال احمر و نبوت به نظام آباد جنوب بروند و هم مسير اتوبوس شركت واحد رسالت قيام که این عوامل باعث می‌ شود ترافیک خیابان جانبازان پس بزند به بزرگراه امام علی‌. يك راه حل خیلی‌ ساده این است که موانع فعلي چهار راه جانبازان و شهید مدنی بر چیده شده و این چهار راه باز گشایی شود تا فشار روی آن بریدگی کذایی کم شود.