مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی/ذوب‌آهن ـ پرسپولیس؛ می‌خواهم زنده بمانم

فارس نوشت: مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی دو تیم ذوب‌آهن و پرسپولیس برای قهرمانی در جام حذفی خواب‌های زیادی دیده‌اند اما فردا در فولادشهر یکی از این دو تیم به ناچار از قطار این رقابت‌ها پیاده خواهد شد.

در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور، تیم‌های حاضر در این دور، به مصاف حریفان خود می‌روند اما حساس‌ترین دیدار این مرحله را دو تیم ذوب‌آهن و پرسپولیس برگزار خواهند کرد.

دو تیم ذوب‌آهن و پرسپولیس برای مدعی ماندن در جام حذفی برنامه‌های زیادی دارند و به همین واسطه این دیدار را فینال زودرس این مسابقات معرفی کرده‌اند.

فصل گذشته در مسابقات جام حذفی، این دو تیم در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که ذوبی‌ها با غلبه بر حریف سرخ‌پوش تهرانی، راهی دیدار فینال شده و با برتری مقابل نفت تهران جام قهرمانی را بالای سر بردند، از این رو دیدار فردای دو تیم جنبه انتقامی زیادی دارد.

شرایط دو تیم در لیگ برتر تا حدودی زیادی متفاوت است، تیم ذوب‌آهن با نتایج خوبی که هفته‌های اخیر کسب کرده، خود را به عنوان یک تیم مدعی مطرح کرده است اما تیم پرسپولیس وضعیت چندان خوبی ندارد.

ذوبی‌ها در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال با نتیجه پر گل چهار بر صفر تیم راه‌آهن را مغلوب کردند که نتیجه بسیار خوبی برای این تیم محسوب می‌شود و پرسپولیسی‌‌ها نیز در آخرین دقایق در دربی تهران به تساوی دست پیدا کردند تا هر دو تیم از لحاظ انگیزشی وضعیت خوبی داشته باشند.

با این حال شرایط جام حذفی همواره با لیگ برتر متفاوت بوده است و نمی‌توان به جایگاه تیم‌ها در لیگ برتر برای سنجش قدرت آن‌ها در جام حذفی استناد کرد.

کارشناسان فوتبال جام حذفی را راه میانبری برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا می‌دانند و به همین دلیل ذوبی‌ها و سرخ‌های پایتخت نیز امید زیادی به جام حذفی دوخته‌ و روی جامش حساب باز کرده‌اند.

تیم ذوب‌آهن در این دیدار از امتیاز میزبانی بهره‌مند است و تلاش دارد از این امتیاز به بهترین شکل استفاده کند اما پرسپولیسی‌ها نیز می‌خواهند انتقام شکست سال گذشته را بگیرند.

پرسپولیسی‌ها برای این دیدار مهدی طارمی و سوشا مکانی را در اختیار ندارند و به نظر می‌رسد درون دروازه با مشکل مواجه شوند اما در تیم ذوب‌آهن بازیکنان این تیم به هماهنگی ایده‌آلی دست پیدا کرده‌اند و بازی تیمی آن‌ها برای حریفان مقابل دردسرساز خواهد شد.

این دیدار را می‌توان به نوعی تقابل نیمکت دو تیم نیز دانست، جایی که یحیی ‌گل‌محمدی جوان به مصاف برانکوی با تجربه می‌رود، فصل گذشته برانکو مغلوب گل‌محمدی و بازیکنانش شد و باید دید برای تلافی آن شکست، چه برنامه‌ای را برای تیمش تدارک دیده است.

برنامه مسابقات جام حذفی در مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

روز چهارشنبه 13 آبان‌ماه

ذوب‌آهن - پرسپولیس از ساعت 14:30 در ورزشگاه فولادشهر

سایپا - تراکتورسازی از ساعت 15 در ورزشگاه تختی

روز پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه

سپاهان - راه‌آهن از ساعت 15 در ورزشگاه فولادشهر

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =