به گزارش ایرنا مدیر کل استاندارد استان اصفهان از توقیف و پلمب سه معدن متخلف شن و ماسه در منطقه محمود آباد و جاده اصفهان - تهران خبر داد.

 غلامحسین شفیعی در این ارتباط گفت: این معادن متخلف مصالح ساختمانی از نظر کیفیت مواد تولیدی، وضعیت مناسبی نداشتند و مجوزهای بهره برداری آنها معتبر نبود.

وی با بیان اینکه این معادن اجازه بهره برداری از طرف سازمان های محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت را نداشتند افزود: محصولات استحصال شده در این معادن پروانه استاندارد نداشت.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان تاکید کرد: شن و ماسه از اصلی ترین مصالح ساختمانی بویژه در تولید بتن است و ما هیچ اغماضی در زمینه بررسی کیفیت و استاندارد آنها نداریم زیرا به طور مستقیم با امنیت و سلامت مردم در ارتباط است.

شفیعی گفت: معدن مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه باید دارای محصول استاندارد، مسئول کنترل کیفیت، آزمایشگاه و مجوزهای لازم از سوی سازمان های حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت باشد.

روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان نیز در این زمینه اعلام کرد: با توجه به اهمیت موضوع مصالح ساختمانی و به منظور افزایش کیفیت ساخت و ساز ها و کنترل هرچه بیشتر واحدهای تولیدی، معادن مذکور به دلیل نداشتن پروانه استاندارد توقیف و پلمب شدند.

ان با اشاره به بازدید از معادن شن و ماسه گفت: سنگ دانه های تولیدی این معادن در واحدهای تولید بتن مصرف می شود که به دلیل داشتن نقش اساسی در استحکام ساختمان ها و ایمن سازی ابنیه در مقابله با زلزله و سایر بلایای طبیعی مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

عامری افزود: مطابق ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد ایران هرگونه تولید و عرضه محصول فاقد پروانه استاندارد و با کیفیت پایین تر از حد استاندارد ممنوع و متخلفان به مجازات های مقرر در قانون ( اعم از حبس و جزای نقدی) به حکم محاکم صالحه محکوم می شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =