با این که زنان بیش از 30 درصد کل رانندگان را تشکیل می‌دهند و هر روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود، اما هنوز عده‌ای معتقدند زنان مهارت انجام رانندگی را ندارند و هر چقدر هم تجربه شان بیشتر شود، باز هم برای این کار ساخته نشده‌اند.

زهرا مهاجری: محال است راننده باشید و صحنه رانندگی آهسته، با احتیاط و با سرعت کم یک خانم در خیابان یا بزرگراه را ندیده باشید. یا خانمی که صندلی ماشین را تا جایی که می شده جلو داده و شق و رق برای تسلط بیشتر بر همه زوایای ماشین دو دستش را به فرمان اتومبیل چسبانده و مرتب آینه‌ها و اطراف را می‌پاید. یا استیصال یک راننده زن در هنگام پارک دوبل، دور زدن و یا حتی نیم کلاج و البته صحنه ی کلافه شدن و بوق زدن های مکرر و حتی بد و بیراه رانندگان دیگر هنگامی که رانندگی بد خانم اختلال در ترافیک ایجاد کرده است...

دیدن این صحنه ها حتی اگر یک بار در کل عمر هم اتفاق افتاده باشد، یک گزاره ی تغییرناپذیر را در ذهن ایجاد می کند: "زن ها بد رانندگی می کنند"؛ یک گزاره که به واسطه تکرار در شنیده شدنش، برای خیلی ها تبدیل به باور شده و هر چقدر هم مثال نقضش پیدا شود، باز در این باور تغییری ایجاد نمی کند. با این که در دهه‌های گذشته تعداد رانندگان زن در همه جای کشور خصوصا کلانشهرها رو به افزایش است، و البته کیفیت رانندگی آن ها هر روز بهتر و بهتر می شود، اما باز هم رانندگی خانم ها مورد تمسخر واقع می شود و گزاره ی معروفی که در بالا اشاره شد، عمومیت داده می شود. اما آیا هنوز هم رانندگی زنان بدتر از مردان است یا این باور پذیرفته شده می بایست تغییر کند؟

این که این باور دقیقا از چه زمانی شکل گرفته معلوم نیست اما دلیل آن را می توان از ابعاد مختلف بررسی و درباره تک تک آن ها بحث کرد. به عقیده کارشناسان جامعه شناس و روان شناس، تفاوت های جسمی، روانی و اجتماعی، تفاوت در ساختار مغز زن و مرد و حتی تفاوت در ژنتیک و توانایی های شناختی موجب می شود که زنان و مردان رانندگی متفاوت ازهم داشته باشند.

زن ها محتاطند نه کم مهارت

تفاوت های زیستی و روانی زن و مرد باعث می شود که این دو جنس در مهارت‌های مختلف، عملکرد مختلف داشته باشند. یکی از این مهارت ها همین رانندگی است. سرهنگ دکتر علیرضا اسماعیلی، استادیار دانشگاه علوم انتظامی در کتاب تفاوت زن و مرد در رانندگی که انتشارات همین دانشگاه منتشر کرده است، به این اختلافات اشاره می کند. به نوشته او طبق تحقیقات انجام شده، میزان ریسک پذیری خانم ها در رانندگی کمتر از آقایان است.

در این کتاب آمده که برخی تصور می کنند راننده خوب کسی است که خصلت های مردانه در رانندگی اش داشته باشد در حالی که زنان رانندگی را جزئی از شخصیت خود نمی بینند.

از طرف دیگر، تحقیقات نشان داده که زنان کمتر به تخلف می پردازند و قانون پذیری آن ها بیشتر از مردان است. که متاسفانه همین قانون پذیر بودن گاها نشانه ی کم مهارت بودن زن تلقی می شود.

رانندگی خانم ها بد نیست، افتضاح است!

شاید صالح ترین افراد برای قضاوت در مورد خوب یا بد بودن رانندگی زنان، پلیس های راهنمایی و رانندگی باشند. سردار تیمور حسینی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ این سوال که "به نظر شما رانندگی زنان آن قدرها که در جامعه جا افتاده بد است یا نه" با خنده و به شوخی می‌گوید: «چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟ رانندگی خانم ها بد نیست؛ افتضاح است!»

این مقام انتظامی ادامه می دهد: از مزاح که بگذریم، اگر بخواهیم در مورد این مسئله صحبت کنیم نمی توانیم تنها به آمار و ارقام تکیه کنیم چرا که این بحث کاملا کیفی است. طبق آمار، در حال حاضر بیشتر تصادفات و جریمه ها مربوط به آقایان است. اما تعداد بالای این تصادفات و جریمه ها به این خاطر است که تعداد رانندگان مرد هم بیشتر است.

او می‌گوید: هیچگاه یک کار پژوهشی در این باره انجام نشده که ببینیم چند درصد رانندگان زن هستند و چند درصد مرد و سهم این دو از تصادفات چقدر است.

سردار حسینی معتقد است اگر این پژوهش انجام بشود و درصد درستی گرفته شود، نتیجه این خواهد بود که رانندگان خانم بیشتر در معرض تصادف هستند.

او هم معترف است که خانم ها محتاط ترند: «زن ها به خاطر شخصیت و کاراکتری که دارند معمولا قانون پذیرتر و محتاط ترند» رییس پلیس راهور تهران بزرگ البته به زیاد شدن خانم های لایی کش در بزرگراه ها هم اشاره می کند.

او ادامه می دهد: چون رانندگی تقریبا جزء کارهایی است که نیاز به یک هماهنگی جسمی فکری روحی و روانی دارد، غالبا آقایان به لحاظ مهارت ماهرتر از خانم ها هستند. البته این هم مطلق نیست. به طور نسبی می شود گفت آقایان بهترند و شاید همان جسارت بالایشان است که باعث شده با مهارت تر به نظر برسند.

عادت داریم همه را به یک چوب برانیم

دکتر اسماعیل غلامی پور، جامعه شناس درباره کلیشه جنسیتی رانندگی زنانه می گوید: کلیشه، دیدگاهی از پیش تشکیل‌شده در ذهنیت جمعی است که برخی خصایل را به «تمام» اعضای یک گروه نسبت می‌دهد. بنابراین کلیشه ها، عقاید قالبی هستندکه مانع شناخت واقعی نسبت به دیگران می شوند. یعنی کلیشه ها به طور واقعی دیگران را تعریف نمی کنند. در جوامع در حال تغییر، کلیشه ها نسبت به اقشاری که می خواهد جایگاهشان را در جامعه بهبود ببخشند بیشتر می شود.کلیشه ها نسبت به فقرا، حاشیه نشینان، مهاجران، اقلیت ها، زنان و ... وجود دارند و در مواردی تشدید می شوند. بنابراین با انواع کلیشه های قومی، طبقه ای، ملی، جنسیتی و ... مواجهیم.

او در ادامه به دو شکاف اجتماعی اشاره می کند که منجر به دو کلیشه بسیار مهم در جامعه ایرانی شده است: یکی از این شکاف ها، «شکاف قومیتی» است. در زندگی روزمره کلیشه های قومیتی و منطقه ای حضور پر رنگی دارند: خصایص کلی و «بدی» که برای قومیت ها و مردم مناطق مختلف کشور به کار می بریم: جنوبی ها اینگونه اند، شیرازی ها آنگونه اند، اصفهانی ها، شمالی ها، ترک ها، لرها، عرب ها و ...، هر کدام را به یک یا چند صفت کلی برچسب می زنیم. اما شکاف دوم که مربوط به بحث ماست، «شکاف جنسیتی» است و بر اساس آن، کلیشه های جنسیتی به ویژه بر علیه زنان شکل می گیرند. در ایران ردپای این کلیشه ها را حتی در آغاز ادبیات داستانی در 100 سال گذشته می توان سراغ گرفت.

مهارت ها عوض شد، باورها نه!

دکتر غلامی پور در ادامه می افزاید: طی 100 سال گذشته در جامعه ایران، مهارت های اجتماعی زنان رشد چشمگیری داشته است. در تحصیل، در فعالیت های فرهنگی، در سیاست، در شغل ها و حرفه ها و در تمام عرصه های اجتماعی دیگر، زنان با وجود موانع و البته منابعی که در اختیار داشته اند، به نسبت دهه های گذشته،کنشگران فعالی شده اند. اما با وجود همه این تغییرات و ارتقاء اجتماعی و فرهنگی و سیاسی زنان، کلیشه های ذهنی علیه زنان خیلی دیر تغییر می کنند.

او با بیان این که یکی از کلیشه های جنسیتی در مورد رانندگی زنان است، می گوید: «زنان بد رانندگی می کنند»؛ اگر در اینترنت سرچ کنید می بینیدکه چگونه این کلیشه از طرق نوشتار و تصاویر، به یک ایدئولوژی علیه زنان تبدیل شده است. بر اساس این کلیشه که به ایدئولوژی تبدیل شده است، رانندگی مردانه یعنی رانندگی خوب، و رانندگی زنانه یعنی رانندگی بد؛ این گفته که «فلانی زنانه رانندگی می کند» بدین معنی است که بی اعتماد بی نفس و بی مهارت است!

دکتر غلامی پور ادامه می دهد: اما این باور یک کلیشه است و با واقعیت تطبیق نمی کند. چرا که با مشاهدات پلیس مطابقت نمی کند. رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت قانون و نظم، بخشی از مهارت رانندگی است. رفتار رانندگی یک نفر، رفتارهای رانندگی دیگران را متأثر می کند. علاوه بر آن، معطوف به نظم و قواعد اجتماعی است.

او هم با تایید گفته های سردار تیمور حسینی می گوید: طبق گزارش های پلیس، در هر دو مورد، رانندگان زن به طورکلی رفتار منظم تر و اجتماعی تری دارند. یعنی هم قواعد را بیشتر رعایت می کنند و هم بیشتر مواظب خود و دیگرانند. البته نباید این سخن به کلیشه جنسیتی دیگری علیه مردان تبدیل شود. اما متأسفانه در ایران، سالانه حدود۸۰۰ هزار تصادف رخ می دهد و تلفات جانی و مالی سنگینی در پی دارد و طبق گزارش های پلیس، در بیشتر موارد، خطای انسانی دخیل بوده است و نکته با اهمیت آنکه تقریباً در همه موارد، مردان رانندگی کرده اند. به طورکلی با کنترل متغیرهایی چون تعداد رانندگان زن به مرد و مسیرهای سخت تر رانندگی، باز هم تعداد زنان مقصر در رانندگی بسیار کمتر از مردان بوده است؛ بنابراین واقعیت ها، مردان نمی توانند ادعا کنندکه از زنان مهارت رانندگی بیشتری دارند.

رانندگی خوب به معنی شوماخر بودن نیست

رانندگی خوب و رانندگی بد تعریف دارد. اگر طبق آن تعریف پیش برویم، شاید باورمان نسبت به رانندگی خانم ها و آقایان تغییر کند. در همین رابطه دکتر غلامی پور می گوید: طبق تعریفی اجتماعی از رانندگی، آگاهی و رعایت قوانین، بخشی از مهارت اجتماعی رانندگی است؛ رانندگی یک رفتار فردی نیست بلکه رفتاری اجتماعی و معطوف به دیگران است. «رانندگی خوب» به معنی داشتن مهارت فردی «شوماخر» در پیست «فرمول یک» نیست؛ به تعبیر ساده تر، مهارت رانندگی فقط قدرت عکس العمل فردی و «تر و فرز بودن» در کلاچ گرفتن و ترمز کردن وگاز دادن و لایی کشیدن نیست. رانندگی خوب، به معنی رعایت قوانین و نظم در رفتار رانندگی در جاده ها و خیابان هایی است که بسیاری دیگر در حال رانندگی هستند.

او ادامه می دهد: از این منظر، رانندگی بد زنان و رانندگی خوب مردان، کلیشه جنسیتی بخشی از جامعه است که هر روز می بیند زنان، بیشتر و بیشتر در عرصه های اجتماعی (که قبلاً مردانه بوده است) موفق می شوند. مورد اخیر آن، قهرمانی زنان ایران در فوتسال آسیا بود.

با این تفاسیر، به نظر می رسد وقت آن رسیده که این باور در بین مردم خصوصا آقایان تغییر کند، به شرط آن که خانم ها هم تلاش کنند تا صحنه هایی که ابتدای این نوشتار آمد، کمتر به چشم بیایند و در ذهن نقش ببندند.

47304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 145
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    من که تا راننده خانم میبینم میگم یا حضرت عباسسس...بعدم میزنم کنار تا بره
    • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      باید برای خانمها محدوده هایی تعیین کرد که فقط د اونجاها رانندگی کنن نه همه شهر
    • ahmad A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      148 7
      و همچنین سیستم گرفتن امتحان شهر برای دادن گواهینامه. من خودم با یه دنده عقب گواهینامه گرفتم ولی باید واقعا افسر ببره شما رو توی شهر و طی یک ساعت بسنجه که شما میتوانید قوانین رو رعایت کنید و یا بقیه رو به مخاطره میندازید. من در کانادا هم گواهینامه گرفتم. باید یک ساعت با ممتحن با ماشین خودت رانندگی واقعی در شهر میکردی. ضمنا اگه به عابر پیاده راه ندی همونجا میگه ردی و برت میگردونه و بیخیال بقیه تست میشه. یه نکته : تروخدا پارسی رو پاس بدارید. از شما به عنوان رسانه نوشتاری انتظار نمیره کلمات غلط بنویسید. گاه یه واژه پارسی است که نمیتواند تنوین عربی بگیرد لذا گاها یه واژه کاملا غلط است. تروخدا رعایت کنید.
    • میلاد حمیدی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      73 29
      من با اینکه با رانندگی خانمها مخالفم ولی این را هم قبول ندارم که رانندگی زنها از مردها بدتر باشد. متاسفانه بسیاری همجنسان من انجام رفتارهای احمقانه و غیر عادی را در رانندگی نشانه تسلط و تبحر می دانند در حالی که وقتی از بیرون به این حرکت نگاه می کنی نشانی از شجاعت و تسلط نمی بینی. کارهای مثل حرکات مارپیچ ناشیانه که اگر راننده های دیگر احتیاط نکنند منجر به تصادف می شود، گاز دادن و فشار آوردن بیهوده به موتور این خودروهای بی کیفیت، تغییر مسیر ناگهانی طرف از لاین چهارم به یکباره گردش به راست می کند این رفتارها بین مردها زیاد است. البته صحبت با تلفن همراه و حرکت بسیار آرام در لاین سوم و چهارم هم از زنها زیاد دیده می شود
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      از قضا الان رانندگیشون خیلی بهتر شده.. بهتر از اقایون.. حداقل تبریز که اینجوریه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      کاش این کارو می کردین شما تا یه خانم می بینین می خواین سریع ازش رد شین واستون کسرشان داره خانم ازتون سبقت بگیره
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      آخه یک مقدار صورت سوال ایراد داره ... مردها هم بد رانندگی میکنند اما مشکل اینه که بعضی از خانم ها احمقانه رانندگی میکنند این موضوع آدمو از بد رانندگی کردن بیشتر آزار میده :دی
    • علی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      احتمالا وقتی راانندگان خانم هم تا شما را می بینند می گویند یا حضرت جرجیس.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      40 44
      رضا جان مشکل استدلالت اونجاست که بد رانندگی کردن خانم ها از نظر آقایون یک تجربه جهانی و فقط مختص ایران نیست.
    • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      40 25
      به نظر من یا نباید از همان اول گذاشت زنها به یک حیطه ای وارد بشن و یا اینکه اگر گذاشتید وارد بشن لطفا زبان به دهان بگیرید و از نگاه جنسیتی پرهیز کنید.
    • دایی مهدی A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      خانمها در پشت ماشین لباسشویی و ظرفشویی هم ضعیف عمل میکنند ، چه برسه به اتومبیل و رانندگی در شهر . خدایا ما خودمون رو به خودت میسپاریم .
    • مهلا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      22 13
      شما کلا بهتره با این طرز فکر بزنی کنار و هیچوقت نرونی این به نفع خودته
    • رضا IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
      20 29
      چرا الکی کل کل میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از نظر علمی ثابت شده مهارت رانندگی در نیم کره چپ مغز اتفاق می افتد و خانمها نیم کره چپ مغزشون ضعیفتر از آقایونه همانطور که آقایون نیم کره راست مغزشون ضعیفتر از خانمهاست.وسلام.یا حضرت عباس یه راننده زن داره میاد کممممممممممممممممممممک
    • هادي IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
      20 26
      مشكل اينه كه اكثرشون ماشيني كه زير پاشونه حاصل زحمت خودشون نيست، يا شوهره داده يا باباهه.. براي همين دلشون نميسوزه... تصادف هم بكنن هم خرجش را بايد همون شوهر يا باباي بيچاره بده...
  • قربانی IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    رانندگی خانوما خیلی هم خوب همه میدونن ولی چرا همشون هنگام رانندگی در حال صحبت با موبایل هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه بعضی هاشون کلا فرمون و رها میکنن میرن سراغ آیینه و درست کردن روسری و ...... به نظر من مشکل خانوم ها نیستن مشکل اون افسریه که بهشون گواهینامه میده
    • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      13 20
      100 درصد موافقم اون افسری مشکل داره که به خانوم ها گواهینامه میده
  • رضا A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    315 3
    رانندگی ایرانی یعنی «چپاندن خودرو یا موتور در اولین فضایی که خالی می‌شود»؛ یعنی «رفتن از هر مسیر ممکن نه از مسیر تعیین شده». زن و مرد هم نمیشناسه...
    • علی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      14 0
      جانا سخن از زبان ما میگویی
  • بی نام RO ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    رانندگی یه چیز کاملا جدا از جنسیت هستش. هم راننده خانم افتضاح داریم هم راننده آقای افتضاح. وقتشه که نگاه جنسیتی به همه چیز رو بزاریم کنار. کم ندیدیم آقایونی که اصلا نمیتونن رانندگی کنن و با اعتماد به نفس پشت فرمون میشینن و کسی چیزی بهشون نمیگه اما اگر ماشین یه خانم به هر دلیلی وسط خیابون متوقف بشه همه شروع میکنن که زنها راننده نیستن و فلان و بهمان. مشکل از رانندگی نیست، مشکل از نگاه جنسیتیه که تو جامعه ایران بیداد میکنه. اینو باید اصلاح کنید.
    • سورنا A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      88 18
      بی نام اروپا نشین پرچم ایرانت تو حلقم قبول دارم که بعضی خانومها راننده های خوبی نیستن ولی خب این چه ربطی به جنس زن تو رانندگی داره؟ چند تا مرد تو سطح شهر می بینی که بطرز فاجعه آمیزی رانندگی می کنن ولی چون مررررررررررررررررررردن، اصولا نقصی بهشون نسبت داده نمی شه؟ ایران، افغانستان و چند تا کشور عربی دیگه فقط از پتانسیلهای مرررررررررررررررررردان برای کشورداری استفاده کرده و نتیجه بسیار گویاست خبر تو هم یه چیزیت میشه با این تیترت کسی سراغ متن نمی ره
    • امید US ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
      8 17
      مردها اگه بد رانندگی میکنن میدونن دارند چکار میکنن ولی زنها اگه بد رانندگی میکنند واقعا نمیدانند دارن چکار میکنند، فرق در همین نکنه است
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    74 85
    اقایان دکترو جامعه شناس اگر کمی درباره جوامعی غیر از ایران هم اطلاع داشتند، می دانستند که حتی در اروپا و امریکا نیز معمولاً رانندگی خانمها سوژه خوبی برای خندیدن و تفریح است و صرفاً ربطی به فرهنگ ما و مدرنیته و .... این حرفها ندارد. اکثر خانمها و نه همه شان رانندگان افتضاحی هستند. همانطور که آقایان رنگ شناسی مزخرفی دارند و هرگز نمی توانند چند کار را با یکدیگر انجام دهند.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    به عنوان یک مرد عرض می کنم، آقایون مملکت ما باید از خودشون شرم کنند، رانندگی مغرورانه، بی احتیاط و همه این موارد را از آن آقایون هستند. ولی متاسفانه در جامعه ما خلاف کردن، لایی کشیدن، رد کردن چراغ قرمز، رانندگی روی خطوط، بوق زدن و غیره افتخار محسوب میشه نه مایه شرمساری.
  • عصبی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    در حده فاجعه هستن. تو خیابون دارن رانندگی میکنن انگار دارن تو پارک قدم میزنن....
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    50 33
    مشکل زنها در رانندگی اینه در مسائلی احتیاط دارند که لزومی ندارد مثلاً فرمان رو دو دست و محکم می چسبد که نه تنها خوب نیست بلکه تمرکز رو از آدم می گیره و در ضمن در عوض کردن خط و پیچیدن اصلاً دقت ندارد هر وقت دلشون بخواد مسیرشون رو تغییر میدن بدون اینکه ملاحظه کنند و یه نگاه تو آینه بندازن و دلیلش هم همون احتیاط افراطی شون هست. و الا رانندگی مهارت و استعداد خاصی نمی خواد مگر در موارد حرفه ای فقط نباید ترس داشته باشی و اصولاً خانم ها ترس بیشتری دارند و دیرتر رانندگی رو یاد می گیرند من خودم مرد هستم ولی نسبت به سایر کارها رانندگی رو دیر اموختم دلیلشم ترس بود چون از صدمه دیدن می ترسم و تا ترس ادم نریزه کار سختیه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    47 72
    والا خیلی از خانم ها از اقایان بد تر هستند.تقریبا خانم ها در خیابان خودرو خود را پارک نمیکنند بلکه رها میکنند.وخیلی از خلاف ها را خانم ها بیشتر انجام میدهند.
  • ali GB ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    ما که نمیگیم زنها رانندگی نکنن ولی اگه میخوان ماشین برونند یه جاده جدا واسشون بزنن
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      94 24
      چقدر از خود راضی نمیدونم چی شده که شماها فکر میکنین همه امکانات باید مال شماها باشه فرقی هم نمیکنه این امکانات ورزشی ، تفریحیی ، تحصیلی و یا شغلی باشه ، و تازه همیشه هم به همهه چیز گند میزنید، یه نمونه از زنان بی ادعا براتون بگم تیم فوتسال زنان شما ها اقایون لطفا فقط خجالت بکشید.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      10 40
      اون موقع که تیم ملی مردان قهرمان آسیا شد تو کجا بودی؟اون آرزویی که تو بهش رسیدی واسه ما خاطره ست
    • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      32 7
      بینام دوم بخاطر همین بی جنبگی و زبونتونه که هیچی نمیشین
  • علی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    59 55
    به شخصه معتقدم خانوم ها شاید توی درس و منضبط بودن در کار از مردها سرتر باشن ولی توی رانندگی واقعا یک عده شون فاجعه هستن بخصوص بشخصه دیدم از فرعی به اصلی ها یا در مواقعی که ترافیک هست و یا جایی که باید کمی گذشت کرد انگار احساس میکنن آقایان حقشون را خوردن کلا رعایت نمیکنن.
    • مهدی A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      34 14
      دقیقا دوست عزیز اکثر خانم ها فکر میکنن که تمام راننده های اطرافشون قصد اذیت کردن یا راه ندادن دارن
    • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      9 5
      مگه آقایون گذشت دارن ؟ بهتره یه نگاه به خیابونای تهران و شهرهای دیگه بندازین همه دوست دارن از اون یکی ماشین زودتر برسن همینه که اتوبان سه بانده تبدیل به 5 باند و شش باند می شه اکثریت هم آقا راننده هستن. این خودش نوعی گذشت و نظمه .
    • بی نام DE ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      2 8
      دقيقا ةمه ظلمي كه تا الان به خانوما شده رو تو رانندگي ميخان سر مردا تلافي كنن .شما امتحان كنين:هيچ زني به راننده ديگه راه نميده واسه من چند بار پيش اومده
  • پدرام EU ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    آخه زنو چه به رانندگی؟؟؟....بیشتر زنهای امروزی به خاطر چشم و هم چشمی نسبت به خانم های فامیل و بستگان و دوستانشون گواهینامه می گیرن
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      72 29
      امیدوارم همسری گیرت بیاد که لیاقتشو داشته باشی
    • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      70 18
      نخیر برادر من...من خودم کارمندم و به صرف بلد بودن رانندگی کلی از وظایف خونه بر عهده منه....متاسفم که اینطور فکر میکنید...
    • سورنا A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      یاد عربستانیا افتادم...
    • بیهنام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      51 16
      عزیزم برو طرز فکرتو عوض کن
    • shahram IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      13 29
      گل گفتی داداش...خخخخخ
  • مهرداد IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    همانطور که بعضی از بوستانها برای خانمها شده ، پیشنهاد میکنم تعدادی از خیابانها را هم برای آنان اختصاص بدهند تا سایرین آقایان و ... با فراغ بال و امنیت و آرامش بیشتری رانندگی نمایند .
  • بی نام و نشون A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    کلأ نباید اجازه رانندگی داشته باشن زنها اونوقت معضل ترافیکی هم نداریم همه اعصابا هم سر جاش میمونه.
  • سالار IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    98 86
    خدایی تا حالا من ندیدیم زنی پشت فرمان آیینه بغلشو نگاه کنه...وقتی میخوان دور بزنن فقط راهنما میزنن فکر میکنن بقیه ترمز میکنن تا خانم رد بشه...
    • رضا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      65 38
      چشماتو باز کن تا ببینی. تعصب رو هم بذار کنار
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      47 44
      خخخخ مُردم از خنده خدایی منم ندیدم آینه بغل شونو نیگا کنن
    • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      23 17
      سالار خدایش این خوب گفتی ، بارها دیدم یک راننده زن یهو تغییر مسیر داده و در جواب اعتراض کسی که راهشو بریده گفته مگه کوری نمبینی راهنما زدم. به عبارتی هنگامیکه یک راننده زن راهنمای یک طرف را زد کل کائنات باید توقف نماید
    • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      7 7
      اتفاقا حدود یک ماه پیش در خیابان داشتم می رفتم از سمت راست یک ماشین که راننده اش خانم بود داشتم رد می شدم که بروم به فرعی جلویی که ناگهان خانم محترم بدون نگاه به آینه بغل یک راهنما زد و پیچید به سمت راست و زد به ماشین بنده و من هم خوردم به ماشینی که کنار خیابان پارک بود. هر چند که ایشان به صورت طلبکارانه ای توقع داشتند که بنده قبل از حضور افسر به ایشان خسارت داده و ایشان بروند افسر آمد و مقصر هم ایشان شناخته شدند. با این حال نمی خواهم بگویم که همه خانم ها بد رانندگی می کنند و راننده خانمی که نسبتا خوب رانندگی می کند هم دیده ام ولی در اکثر مواردی که می بینم یک ماشین یک کار غیر عادی انجام می دهد راننده اش خانم است.
    • بی نام US ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      6 11
      همینه که هست. اکثر آقایون این همه ایراد دارن، شده ما هی مسخره تون کنیم براتون جک بسازیم؟ خب یه ایرادم ما داشته باشیم، شما تمرین صبوری کنید. والا پی نوشت: خدایی این مثل "خانوما مقدمن" کشکه؟ فقط وقتی خانوما پیاده باشن بخوان از جلو ماشین شما رد بشن صدق می کنه نه وقتی پشت رل هستن، نه؟
  • اشکان A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    دوستانی که میگن "رانندگی خانمها بد نیست فقط محتاط تر هستند" قطعا دارن طرفداری بی مورد میکنند و حتما باید هر روز به اندازه من رانندگی کنن تا از دست خانمها سر به بیابون بگذارن. آقایان عاجزانه التماس میکنم،شما رو به خدا به این راحتی تصدیق و مجوز رانندگی ندهید. احترامشان واجب، ولی خانمها برای اینکار آفریده نشده اند. لطفا به مراجع علمی رجوع کنید، اثبات علمی داره.
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    رانندگی خانم ها بد نیست، فقط بلد نیستند مثل آقایون پشت فرمون فحش ناموسی بدهند، چراغ قرمز را رد بکنند، بدون گواهینامه رانندگی بکنند، لایی بکشند ، به ناموس مردم متلک بگویند و ................ .
    • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      44 46
      چرا اتفاقا تو این زمینه دست ـآقایون رو از پشت بستن
    • رضا A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      4 5
      چرا یه بار یه خانم به زور منو میخواست سوار کنه. من گفتم برو سراغ یکی دیگه ما اینکاره نیستیم. یهو دیدم داره داد میزنه: خیلی خوب برو، شب هم برو خونه مامانت بخواب خوب چی کار کنم میترسیدم بشینم پیشش. یادمه اون اوایل یه دفعه که میخواستم بهش رانندگی یاد بدم، اونقدر استرس گرفتم که وقتی خودم نشستم پشت فرمون ماشینو انداختم تو جوب. اونم تا تونست بهم خندید.
    • روانی A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
      9 9
      عزیزم . بدون شک رانندگی خانم ها بسیار بدتر از اقایون هست . و این فقط تو ایران نیست بلکه تمام دنیا اینگونه هست . شما اصلا فرمول یک فرمول ای رالی قهرمانی جهان رالی داکار لمانز دی تی ام رالی کراس اروپا دریفت زاپن و بقیه ی مسابقات سطح بالا رو نگاه نکن . برو به مسابقات اماتور سرعت تو اروپا یه نگه بنداز متوجه میشی که حتی رانندگان زن نمیتونن مسابقه رو به پایان برسونن چه برسه که قهرمان بشن
  • soroor IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    131 5
    وقتی می تونیم در مورد خوب یا بد بودن رانندگی خانم ها اظهارنظر کنیم که رانندگی استانداردی در جامعه داشته باشیم. در حال حاضر رانندگی ایرانی ها به شدت افتضاحه و خانم و آقا هم نداره.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    ما باید یاد بگیریم به دختران و زنهای کشورمون نگاه یکسان با آقایان داشته باشیم و بهشون اعتماد به نفس بدیم حالا چه در رانندگی و چه در موارد دیگر
  • بی نام DE ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    خود من زنم اما معترفم رانندگی خانوما افتضاحه
    • نگار IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      76 48
      شاید رانندگی شما بده.نمیتونید از طرف همه نظر بدید
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      16 8
      خائن ... آمار تصادفات نشون ميده كه رانندگي كي افتضاحه .....
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    48 32
    رانندگی خانم ها مسلما حراقل بهتر از مردا نیست اگه نگیم افتضاحه. احتیاط بیش از حد رانندگی بدون توجه به سایرین و مهارت پایین در بعضی مهارت ها و تصمیم گیری با سرعت کم موجب ایجاد ترافیک و خطرات دیگه میشه
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    32 77
    بعضی وقتا ها موقع رانندگی به این نتیجه می رسم که عربستان حق داشته زن ها رو از رانندگی محروم کنه ..
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    19 33
    ممنون از این گزارش بی تعصب
  • حمیدرضا IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    58 24
    به نظر من رانندگی خانم ها خیلی از رانندگی آقایون بهتره. چون با احتیاط و قانون مدار رانندگی میکنند. طبیعیه توی جامعه ای که همه تو رانندگی متهور و قانون شکن هستند رانندگی محتاط و قانون مدار بد تلقی میشه
  • بی نام US ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    55 16
    مشكل رانندگي خانمها اينه كه يادشون ميره به عنوان يك زن در ماشين نمي‌نشينند بلكه عنوان راننده داشته و بر اين اساس حق تقدم را قانون تعيين ميكند نه خانم بودن در لاين دوم و سوم اتوبان جاي سرعت 50 60 كيلومتر بر ساعت نيست‌ اگه خطا يا كاري ديدند كه خوششون نيامد بوق زدن ممتد اعتراض كار درستي نيست
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      16 13
      ای قربون دهنت
  • حسین IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    44 23
    چون زنها تو لاین سبقت با سرعت60 کیلومتر رانندگی میکنن. چون هیچ بهایی به راننده پشت سری نمیدن و مرتبا ترمز میگیرن. چون فکر میکنن چراغ راهنما مثل عصای حضرت موسی هست و تا راهنما بزنن میتونن از هر لاینی به لاین دیگه تغییر مسیر بدن. در مجموع اینکه: احتیاط بیش از حد احتیاط منجر به خطر هست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    80 6
    اصلا توی ایران هیچ کس رانندگی بلد نیست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    52 6
    هزار هم که خانمها در کاری تخصص داشته باشند در کشوری مرد سالاری حاکم است نقض قانون مایه فخر است و مردهای موجداتی بی عیب و نقصی هستند در هر زمینه ای چرا باید دراین باره بحث کرد؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    39 3
    كلا ايرانيان همه شون از مرد و زن رانندگان بسيار بسيار بدي هستند كه در هيچ جاي دنيا از اين نظر رقيب ندارند
  • reza RU ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    18 22
    مشکل رانندگی خانومها بیشتر نمایش میدن تا رانندگی امکان نداره از خیابان فرعی به اصلی مکث و ترمز داشته باشند در اتوبان با 120 سرعت یک دفعه رو ترمز میزنند و مهمتر از همه فکر میکنند ؟؟؟؟ تا راه نما را زدند باید بپیچند
  • الکس IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    34 2
    رانندگی ما ایرانی ها زن و مرد نداره و در کل افتضاحه... به خاطر همین من سالهاست دیگه رانندگی نمیکنم و با مترو تردد می کنم
  • bache bisim GB ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    17 13
    تو اتوبان محلاتی لاین وسط زنه می خواست بره فرعی به سمت شهدا رد کرد جفت پا رفت رو ترمز ما سرباز با موتور معکوس بده ترمز کن واینستاد لاکردار دست شکست پا چلاق ۲ توماه کچ مقصر کی ما واسه چی أ عقب زدی
  • ز. م IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    46 6
    تو همین نظرا هم کلیشه های ذهنی آقایون کاملا مشخصه هم راننده خانم بد داریم هم راننده آقای بد.همونجور که تو همه قشر و شغل و ...بد و خوب هست. منتها آقایون چون مهارت رانندگی رو یک افتخار بزرگ میبینن که انگار مردونگیشون باهاش اثبات میشه, تحمل انتقاد در اینباره رو ندارن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    39 11
    من فکر میکنم رانندگی خانمهای "ایرانی" در مقایسه با آقایون "ایرانی" بدتره.ولی این ربطی به جنسیت نداره بلکه به ملیت و فرهنگ مربوطه. مردای ایرانی تجریه ی بیشتری در رانندگی دارند به این دلیل که از 14سالگی نشسته اند پشت ماشین و اگرهم ماشینو به جایی کوبانده اند فوقش یه پس گردنی و چهارتافحش از پدر خورده اند. اما خانمها درسن 25سالگی و بعد از گرفتن گواهینامه برای اولین بار اجازه پیدا میکنند که ماشین خانواده را بردارند آن هم با شنیدن طعنه ها و تحقیرهای بسیار که کلا اعتماد به نفسی باقی نمیذاره. و در صورت وقوع کوچکترین اشتباه، تا آخر عمرشان نقل مجالس و محافل هستند
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    19 3
    مقله اتان را نخواندم و فقط با نگاه به عکس خیلی چیزها را فهمیدم: خانمی که خیلی عاریه پشت فرمان است و آقایی که قبراق پشت فرمان کناری است نگاهمان را که عوض کنیم خیلی چیزها عوض میشه حتی عکس گرفتنمان و شاید انتخاب عکسمان
  • بی نام US ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    49 15
    از بعد از ازدواج هر وقت با همسرم سوار ماشین میشیم اون رانندگی بد زنها رو بهم نشون میده و من رانندگی بد مردها ...با اینکه طبق امار یک سوم راننده ها زن هستن ولی مردها تقریبا ده برابر زنها اشتباهات و ناتوانی های فاحش در رانندگیشون دارن این یعنی به لحاظ اماری رانندگی مردان بسیار بدتر از زنان هست... اما چرا این موضوع به چشم نمیاد؟ چون وقتی یک مرد با سرعت 40 کیلومتر در لاین سبقت حرکت میکنه و با موبایل حرف میزنه رانندگان تنها به دادن یک فحش بسنده میکنن اما اگر یک خانوم اینکار رو بکنه اولین چیزی که جلب توجه میکنه زن بودنشه...پارک دوبل هم به همین صورت هست... منکه تونستم همسر خودم رو قانع کنم...
  • رضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    28 37
    رانندگی زن ها خیلی بده
    • رعنااصفهانی A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      27 15
      و رانندگی اقایون بدتر
  • مجید IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    23 15
    ببینید به یک سری نکان باید توجه کنید.اول اینکه خانم ها نسبت به آقایون از قدرت عکس العمل پایین تری برخوردار هستند و این رو من نم یگم و یک موضوع علمیه و به خاطر همین نمی تونن در موارد بحرانی سریعا تصمیم بگیرند.به خاطر همین ما فکر می کنیم که اونها رانندگی بلد نیستند. مشکل بدی بد رانندگی کردن و نداشتن فرهنگ رانندگی در مملکت هست که ما چون فکر م یکنیم یک نفر که داره قانون رو کاملا رعایت می کنه از بقیه ضعیف تر هستش.کلا کسی که بیشترین خلاف رو در رانندگی مرتکب میشه از دیدگاه بقیه به راننده با مهارت معروفه. نکته اخر آموزش ضعیف هستش.متاسفانه این در مورد همه صادق هستش که شاید فقط 10 از قانون رانندگی رو بلدیم و مثلا بلد نیستیم که هر لاین عبوری حداقل و حداکثر سرعتی داره
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    30 3
    ربطی به زن و مرد نداره، آموزش رانندگی تو ایران خیلی کم و عقب افتادس. با یه شبیه ساز کامپیوتری به راحتی میشه عادت های بد هر راننده ای را اصلاح کرد پیش از اینکه آموزش توشهری ببینه در ضمن با اجرای پارک دوبل که نمیشه به کسی گواهینامه داد؟؟ جای تاسف که راهنمایی و رانندگی فقط بر روی سرعت غیر مجاز تمرکز کرده، کسی که اروم میره و ترافیک ایجاد میکنه یا تسلط کافی نداره براش مهم نیست
  • محمد A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    21 32
    آقا هرکی برای یه کاری ساخته شده ، زنها تو بعضی کارا بهتر از مردا هستن ولی تو رانندگی مردا بهترن این دیگه مشخصه ...تمرکز مردا تو رانندگی خیلی بهتره
  • بی نام US ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    11 9
    اقا تو اينجا مشكل رانندگى ١ چينى ها هستن و اسياى شرقى ٢ هنديها ٣ زنها علت هم اينه كه هر ٣ گروه احتياط بيش از حد دارن
  • بی نام EU ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    59 5
    همونطور که با توسری زدن به یک بچه اعتماد به نفسش نابود میشه به خانومها هم حتی اگر خوب هم رانندگی کنن آقایون توسری و کنایه و ... را هنوز می زنند و اعتماد بنفسشون رو از بین می برن. هر انسانی در این شرایط عملکرد خوبی از خودش "نمی تونه" نشون بده. باهم مهربانتر باشیم برادر و خواهر من
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    15 18
    هم خانوما هم آقایون بدی‌های خودشونو دارن، بزرگ‌ترین مشکل رانندگی بعضی خانم‌ها اینه که فکر می‌کنن فقط به دلیل خانم بودن حق تقدم دارن انگار قضیه‌ی اول شما بفرمایید تو رانندگی هم هست تقریبا هر موقع یه ماشینی بدون رعایت حق تقدم یهو می‌آد وسط خیابون راننده‌ش خانومه
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    21 27
    ما یه همکار خانم داشتیم که رانندگیش به طرز وحشتناکی برای امنیت شهروندان خطرناک بود. من یه با توی ماشینش نشستم تا خود مقصد پاهامو به صندلی جلو فشار میدادم، قلبم که داشت از کار میافتاد. نزدیک بود فقط 5 نفرو زیر بگیریم احتمال تصادفات که بماند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    38 34
    اتفاقا رانندگی اکثر خانم ها خیلی اصولی و خوبه
  • محمد A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    19 30
    من همیشه برام سوال بود که اساسا چرا رانندگی خانمها اینقدر رو مخه؟... واقعا گزارشتون عالی بود همه جانبه پرداختین...
  • بی نام RO ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    9 1
    عالی بود نظرا :
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    34 6
    به نظرم اون احتياط بيش إز حد بعضي از خانمها مخصوصا نسل پيش، به اين برميگرده كه چون استقلال مالي نداشتن، و مجبور بودن كه به پدر يا همسرشون متكي باشن و به نوعي بهشون جواب بدن، بنابراين سعي ميكردن كه مثلا با سرعت خيلي كم، جلوي هر تصادفي رو بگيرن، اما امروزه كه خيليهاشون خودشون درامد دارن، ديگه أين مسئله كمرنگتره علاوه بر اين، رانندگي، مهارتيه كه با تمرين بيشتر، كيفيت بهتري پيدا ميكنه. اگه قبول داشته باشيم كه خانومها زمان كمتري رو صرف اينكاررانندگي ميكنن، متوجه علت تسلط كمتر اونها ميشيم
    • سارا IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      8 2
      ممنون. بهترین نظری که خوندم.
  • سعید A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    25 0
    واقعا که فرهنگ یه مملکت بارانندگی مردمش معلوم میشه
    • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      6 1
      خصوصا وضـــــعیت اخلاقـــــی ... اگه آقایون با هم سر رانندگی اختلاف پیدا کنن تا بهم فحش ناموسی ندن و پیاده نشن و با قفل فرمون و چاقو نیوفتن به جون هم روز شون شب نمیشه تا یه چیزی هم میشه به مادرای هم اهانت میکنن خب مادر محترمه چرا اینکارو میکنید ؟؟؟؟... خب آخه یه گذشتی گفتن یه صبوری کردنی گفتن
  • آریا BY ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    18 37
    در همه جای دنیا خانم ها رانندگیشون بده و این یک واقعیته
  • لوییز همیلتون EU ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    17 38
    من به عنوان یه جوان ایرانی چندین و چند ساله رانندگی میکنم و الان میتونم بگم عین حقیقته از روی تجربه و غریزه از فاصله 2 کیلومتری میتونم بفهمم از رو رانندگی طرف این حتما یه خانمه یا حتی از روی بوق زدن که خانم ها ممتد بوق میزنن استثنا هم هس و حتی از پارک در اومدن اونا با آقایون فرق داره چون اصلا به آیینه های بغل نگاه نمیکنن فقط یه جهتو نگاه میکنن حس جهت یابی تو خانم ها ضعیفه و همینطور آنتیسیپیشن یا پیش بینی ضعیفی دارن و اصلا بر خلافه اینکه میگن چن کارو انجام میدن اما کافیه با گوشی هم حرف بزنن دیگه هیچیچن وقت پیش هم تو اتوبان باکری دیدم یه سمند با فلاشر از لاین وسط داره دنده عقب میاد تو شب دیدم خانمه البته این قاعده کلی هس تو جهان نه فقط ایران و باز هم میگم استثنا هم همیشه وجود داره .
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      32 4
      اسمت منو کشته...
    • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      4 1
      چي چي تيپيسيشن ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    31 37
    از حسوديشونه که به رانندگي خانمها طعنه ميزنن...
    • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      8 3
      به چیه رانندگی خانمها حسودی میشه؟؟
  • اکرم سادات IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    23 8
    سلام اینکه رانندگی خانم ها خوب هست یا بد موضوعیه که با کمی بررسی توی امار تصادفات و تعداد خانمهایی که دارن رانندگی میکنن و تفاوت های بنیانی زن و مرد قابل حصوله ولی نکته ای که به نظر من قابل تامل هست توی این موضوع ویژگی تامیم دادن ما ایرانی ها هست که جا داره در موردش بررسی بشه مثلا ما اگر از یکی دو نفر از یه گویش یا استان نکته ای رو ببینیم، اون نکته و ویژگی رو به همه ی مردم اون شهر تعمیم میدیم یا مثلا بد رانندگی کردن یه خانم رو تعمیم میدیم به همه ی خانم ها درصورتی که ممکنه اینطوری نباشه ممنون از گزارش خوبتون عالی بود
  • سعید A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    8 1
    رانندگی همه مون افتتضاء از آقایون بگیر تا خانم ها، راننده خوب راننده ایی است که به حق تقدم ها، خط کشی ها، سرعت مجاز و... توجه می کند. . خبلی از ما اطلا اینها را بلد نستیم این هم ناشی از سبک گواهی دادن است. پلیس ما خود جزئی از مشکل است نه راه حل. با یه نگاه ساده میتوانید بفهمید که همه ما رانندگی بلد نیستیم و فقط را بردن ماشن را آموختیم
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    38 7
    مردها به شدت حسود و عقده آیند
  • نادیا A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    7 7
    خانمها رانندگیشون هیچ مشکلی نداره چون خانمها مقررات رعایت میکنند اما اقایان نه
  • شیما A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    8 6
    بخدا رانندگی بعضی از دخترا از خیلی از مردا بهتره بخدا اون روز داشتم با ماشین رانندگی میکردم یه مردی با پراید بهم زد و سپر عقب را داغون کرد آخرش هم بهم میگفت مقصر تویی بدبخت هم سن پدرمو داشت هیچی بهش نگفتم تا مامور اومد و معلوم شد مقصر اون آدم بود جالب اینجاس که ازش خسارت نگرفتم بهش گفتم آقا برو به سلامت باز بهم میگفت نه تو مقصری آخرش گفتم اره اقاجون من مقصرم فقط برو کار دارم تا ولم کرد
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    35 3
    آمار تصادفات نشون دهنده اينه كه رانندگي كي افتضاحه ... خودتون رو گول نزنيد ... زن ستيزي رو كنار بگذاريد .....
  • سلامممممممممممممممممممممم A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    7 2
    الان دیگه همه میخان با یه دختر پولدار یه پسر پولدار تصادف کنن بعد بیان بگن خودت خوبی؟؟؟؟؟؟؟ بعدشم ختم به خیر نه، ختم به امر خیر شه ;
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    9 11
    به نظرم باید برای خانمهای محترمه که رانندگی میکنند یک خط ویژه درست کرد مثل خط بی آرتی
  • ستاره A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    18 7
    چند روز پيش تو اتوبان آقايي را ديدم كه طوري لم داده بود رفته بود ته ماشين داشت رانندگي ميكرد كه انگار ماشين خودش داره اتومات بدون راننده رانندگي ميكنه چند لحظه بعد تصادف كرد ،ديدن چهره اش خيلي جالب بود كپ كرده يود هنوز نمي دانست كه اتفاق يك لحظه مي افته و واقعيت حماقت از روياي برتر بودن خيلي خطرناك تر است .
  • مریم US ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    11 7
    حالا خوبه آمار تصادفات و کشته شدن آقایون بدلیل رعایت نکردن قوانین رانندگی به نسبت خانمها سیر صعودی داره و این ذهنیت تبعیض جنسیتی در خاورمیانه معضلی شده در همه زمینها
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    14 7
    متاسفم از این همه نگاه جنسیتی به هر چیزی که ممکنه...
  • محسن A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    6 6
    علت اینکه تصادفات در آقایان بیشتره اینه که معمولا یه خانم راهو بسته . برای خود من نزدیک بود اتفاق بیفته. خانم از داخل میدان بصورت عمود بر ماشین های دور میدان به طرف خارج میدان داشت میرفت و راهوبسته بود و نزدیک بود باعث تصادف بشه. وقتی هم بهش اعتراض کردم خیلی حق به جانب گفت راهنما زدیمااا. به نظر من فرآیند گواهینامه دادن باید خیلی سختگیرانه تر بشه.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    6 14
    هر جا سخن از ترافیک و راه بندان و تصادف است حضور یک بانو در انجا می درخشد....
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    4 2
    اصلا این عکسی ک ب عنوان تیتر خبرگذاشتید مصداق افتضاحه... از بین خط که داره راه میره... فاصله جانبی هم ک رعایت نکرده.... اینه اتاقشم ک داره حاشیه اتوبانو میبینه... عینکشم فقط واسه کلاسش زده به جدددددد
  • ظرافت IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    1 7
    بیایید کمی هم در باره خوب ظرف شستن آقایون صحبت کنیم
  • یه خانم راننده IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    16 14
    من خودم یه خانمم , رانندگی خانوما رو هم قبول ندارم , اگه یه خانم ببینم سرعتمو از یه راه دیگه می رم , اصلا محتاط نیستن , اصلا به اطرافشون دقت نمی کنن . بدون توجه به اطراف از پارک در میان یا .... ولی کم نیستن خانومایی که رانندگی اشون از آقایون بهتره , من خودم روزانه حدود 70 کیلومتر تا محل کارم رانندگی می کنم توی رانندگی قوی هستم ولی با این حال آقایون تا یه خانمو می بینن می خوان به هر نحو ممکن اونو اذیت کنن یا بپیچن جلوش یا براش بوق بزنن , به خاطر همین من خودم سعی می کنم عین خودشون باهاشون رفتار کنم از جمله اگه ببینم پشت سرم دارن چراغ می زنن یا بوق می زنن یه سرعت می گیرم یه دفعه میزنم روی ترمز که حساب کار بیاد دستشون , چون خانوما رانندگی اشون بده دلیل نمیشه که همشون عین هم باشن محض اطلاع آقایون
  • sajad A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    5 7
    متاسفانه یه اظهار نظری شد مبنی بر اینکه خانم ها قانون مدار ترند این نظر قطعا مردوده چون کل جامعه ایرانی به شدت قانون گریزه چون شخصیت به شدت خودخواه ما باعث میشه هر جا لازمه خودمون رو نسبت به قانون برتر بدونیم اگه خانوما کمتر خلاف میکنن به هیچ وجه قانون مدارتر نیستند بلکه کمی ترسوترنه به معنای بد هستند واگرنه خانوما هم هر جا آب بوده شناگر قهاری بودند
  • علی فا رس A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    6 13
    خدا به خیر کند چه خانواده ها ی بیچاره ای که توسط راننده زن به خاک سیاه نشسته ان
    • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      5 2
      مطمئنم چندین برابرش رو مردها به خاک سیاه نشوندن.
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    4 2
    درسته که نمی شه گفت رانندگی آقایون بدتره یا خانوما/چون خوب و بد همه جا هست/ولی اکثر خانمها چند ایراد بزرگ دارن که منجر به تصادف و اعصاب خردیه بقیه راننده ها میشه 1/ترمزهای بی موقع و پشت سرهم2/در اختیار نداشتن ابعاد ماشین3/تصمیم گیری دیر هنگام جهت تغییر مسیر4/نداشتن تعادل هنگام پیچ ها و بخصوص در دنده عقب.من خودمم از دست خانوما حرص می خورم ولی چاره ای نیست باید صبوری کرد/با احترام به تمامی خانم ها
  • مهدی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    17 1
    من از طرف یک مرد ایرانی میگم اصلا حوصله رانندگی مخصوصا تو تهران ندارم تا ماشینیو روشن میکنی پشت فرمون میشینی تند تند نور بالا دادنا شروع میشه که سبقت بگیرن اخه دوست عزیز تو خیابون 6 متری اونم با حداکثر سرعت 50 چطور من بزنم کنار که تو بری خداییش حالم از بی قانونی عده بهم میخوره ولی قاطع میگم رانندگی پر احتیاط خانومارو ترجیح میدم به یه عده عشق ویراژ و تصادف ....
  • علی فا رس A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    18 19
    همین چند روز پیش در شهر ما زن راننده دختر بچه 7"8 ساله را زیر کردو کشت می خواسته ترمز بگیره پا رو روی گاز گذ اشته. تو را به هر که دوست دارید از چشم به هم چشمی دست بردارید
  • بی نام DE ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    54 12
    رانندگی خانوم.من عالیه .هر وقت مسافرت میریم ایشون پشت فرمون بنده هم با خیال راحت خاب.
    • علی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      36 32
      آدم علیل باشه ولی زن ذلیل نباشه
    • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      19 6
      داش علی خجالت بکش ... اسم کار اون آقا زن ذلیلی نیس بها دادن به همسره
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    10 13
    چند تا حرکت از خانومها دیدم که امیدوارم بقیه شون اینطور نباشن بسیار رانندگی بدی بوده بنده هم در نقش عابر پیاده به ماجرا نگاه کردم. بخام بگم طولانیه ولی خیلی تاسف اوره هر وقت بهش فکر می کنم کلی سوال در ذهنم شکل میگیره
    • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      5 0
      فقط چند تا مورد دیدین ذهنتون بهش مشغول شد و سوال براتون به وحود اومده؟ منم خیلی موردها دیدیم که راننده اقا بوده و رانندگیش افتضاح بوده.خدا رو شکر شما رو نذاشتن که واسه مردم تصمیم بگیرید وگرنه بر اساس دو تا مورد مشاهده میخواستین حکم بدین.
  • مقیمی A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    17 42
    کلاغ اومد راه رفتن کبک را یاد بگیره راه رفتن خودش را هم یادش رفت و بدبختی از آنجا شروع شد که خانمها رفتن بدنبال تجربه کردن چیزهائی که با خصائص زنانه شان همخوان نبود همانطور که مردها هم توی خیلی از کارها به گرد پای خانمها نمی رسند .
  • سونیا GB ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    28 3
    واقعا که از این همه دیدگاههای زن ستیز ...اون وقت ما چه فرقی با عربستان داریم؟این زنها خواهرهاو مادرهای خودتونن که بهشون میگین عرضه ی کار با ماشین لباسشویی رو هم ندارن .بحث رانندگی نیست فقط که .تو قرن21 ایم ولی جامعه هنوزداره دیدگاه برتری مرد به زن و بازتولید میکنه. کی میخوایم به هم نوعانمون احترام بذاریم ؟؟واقعاکه یکم فکرکنید
  • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    7 1
    انصافاً مرد و زن نداره نود درصد رانندگی ها افتضاحه موتوری ها هم که هرکدوم مثل انسان متمدن رانندگی کنن باید بهش مدال افتخار بدن
  • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    19 4
    ملت شریف.شما هیچ فکر کردید با این خیال پردازی های مسخره و دادن حکم های قطعی مسخره تر مثل اینکه زن ها رانندگی شون افتضاحه و بازتولید هرروزه اون اعتمادبه نفس رو در زن ها میکشید؟هرچند من اصلا از کسایی که انقدر کوته بینانه همچین نظرهایی میذارن و بعضا هم فکرمیکنن خیلی بامزه هستن توقعی نباید داشته باشم که متوجه باشن نابود کردن اعتمادبه نفس یک انسان یعنی چی و نباید متوقع باشم که متوجه حجم این فاجعه باشن. اگر دختر دارید که چه بهتر و اگه ندارید تصور کنید که یک روز ممکنه خدا به شما دختری بده و این فرزند شما قراره در جامعه ای زندگی کنه که هزاران دلیل وجود داره که اعتمادبه نفسش رو از دست بده و بترسه برای کوچکترین فعالیت های ممکن اجتماعی خودش رو بروز بده و بعدها هم افسرده بشه.دست بردارید از نگاه های کثیف
  • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    12 3
    ملت شریف.شما هیچ فکر کردید با این خیال پردازی های مسخره و دادن حکم های قطعی مسخره تر مثل اینکه زن ها رانندگی شون افتضاحه و بازتولید هرروزه اون اعتمادبه نفس رو در زن ها میکشید؟هرچند من اصلا از کسایی که انقدر کوته بینانه همچین نظرهایی میذارن و بعضا هم فکرمیکنن خیلی بامزه هستن توقعی نباید داشته باشم که متوجه باشن نابود کردن اعتمادبه نفس یک انسان یعنی چی و نباید متوقع باشم که متوجه حجم این فاجعه باشن. اگر دختر دارید که چه بهتر و اگه ندارید تصور کنید که یک روز ممکنه خدا به شما دختری بده و این فرزند شما قراره در جامعه ای زندگی کنه که هزاران دلیل وجود داره که اعتمادبه نفسش رو از دست بده و بترسه برای کوچکترین فعالیت های ممکن اجتماعی خودش رو بروز بده و بعدها هم افسرده بشه.دست بردارید از نگاه های کثیف
  • نقی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    7 12
    چند ماه پیش زنه با پژو از تو شیشه ورودی کلانتری رشت رفته بود داخل. اونوقت شما میگی زن ها احتیاط میکنن
    • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      3 2
      اگه مرد بود بازم اینقدر بهش توجه میکرد کسی؟ همه ذره بین گذاشتن که ببینن کدوم زنی تو رانندگی چه اشتباهی کرد تا بگن زنها رانندگیشون بده. من مردهایی هم دیدم که رانندگیشون افتضاحه ولی چون مرد هستند کسی کاری به بد بودن رانندگیشون نداره. هیچکی نمیگه بعضی از مردها هم رانندگیشون افتضاحه چون مردند دیگه.
  • نیرا A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    15 4
    چند تا مشکل هست: اولا تعدادی از مردان معتقددند که خانومها دارن جایگاه های شغلی و اجتماعیشون رو می گیرند و کینه به دل می گیرند و نوعی عقده ی فروخورده دارند..و وقتی توی خیابون یه خانوم راننده می بینند اولین کاری که می کنند دستشونو می ذارن روی بوق. من اینو بارها دیدم. منتظر یه فرصتند دوما خانومهای بسیار محتاطی هستند که در رانندگی ضعیف هستند و ایجاد ترافیک می کنند و از طرفی معتقدند مردان بهشون راه نمی دن و مسخره اشون می کنند و همین روی رانندگیشون اثر می کنه سومین گروهی که فکر می کنند خانومها بد رانندگی می کنن..موتور سوارها هستند که همیشه بدترین فحش ها رو به راننده های خانوم می دن...یعنی الزاما مردان راننده ی سوار ماشین نیستند
  • مرتضی RU ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    25 1
    سلام.در ایرلن همه افتضاح رانندگی میکنند.در کشوریکه حرکات مارپیچ و سرعت غیر مجاز و بوق زدن بیخودی و....قانون شده دیگه نباید در مورد رانندگی یک قشر خاص نظر داد...اغلب افرادی که از رانندگی خانمها ایراد میگیرند خودشان قانون را رعایتنمیکنند و انتظار دارند خانمی که راننده ماشین جلویی است با سرعت غیر مجاز بره یا سریع کنار بکشه که راحت رد بشوند....من خودم چون در خارج از کشور هم رانندگی میکنم بارها سعی کردم در ایران طبق مقررات برانم ولی دیدم نمیشه.مثلا در رعایت فاصله طولی در بزرگراه اگر فاصله با جلویی استاندارد باشه لاییمیکشند و بیشتر تصادف میشه و مجبوریدکه فاصله کم باشید یا توقف در خط عابر چند بار کردم از پشت بهم کوبیدند .......از منتقدین خواهشمندم اول قانون را اجرا کنند بعد هر کی تخلف کرد. جریمه چ
  • بی نام A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    19 12
    چقدر مردها عقده ایند
  • بی نام A1 ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    5 2
    عزیزم شما تو کدوم قرن زندگی میکنی؟
  • شیلا IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    19 3
    وقتی رییس پلیس یک مملکت اینجوری صحبت کنه رسانه کشور همچنین تیتری بزاره دیگه چه انتظاری میشه داشت. در ضمن قابل ذکره که آقایون محترم حتما راننده وانت های آبی و تاکسی ها هم خانوم هستن کسایی که لایی می کشند و یا بدون توجه به حق تقدم می خوان فقط خودشونو برسونن به اول خط خانوم هستند. لطفا زنانه و مردانه کردن تک تک کارها را کنار بگذارید.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    11 0
    بازهم نگاه جنسيتي به يك مسله.رانندگي زن و مرد ندارد.دانش و آگاهي و اخلاق و فرهنگ فاكتورهاي لازم اين مسله هستن. رانندگي تو اين كشور با اين اخلاق و فرهنگ هر روز مثل معجزه مي ماند. به خودمان رجوع كنيم و از خودمان شروع كنيم. چه زن چه مرد.
  • آرش A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    20 3
    بنده بعنوان یک مرد از رانندگی مردان ایرانی خجالت میکشم.وحشی بازی توی خیابان چشم چرانی و متلک انداختن به نوامیس مردم شوماخر بازی دیسکو پارتی در خیابان با صدای گوشخراش و انکرالاصوات ضبط ماشینشون عربده کشی درحین رانندگی مثل انسانهای عصر نئاندرتال که دسته جمعی به شکار میرفتن و ... خجالت بکشید
  • کوروش IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    16 4
    ازنظر من وتجربه شخصی که دارم خانومها رانندگیشون بهتر از مردان هست کاملا قانون رعایت میکنند جریمه کمتر میشن و...فک کن توجاده سرعت مجاز100کیلومتر باشه یه خانوم 95 کیلومتر سرعت میره ولی یه اقا میخواد 120تابره اگه هم پشت سرش ترافیک بشه میگن خانوم بد رانندگی میکنه درصورتی که اون خانوم داره قانون رعایت میکنه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    12 1
    بد رانندگی کردن یعنی عدم رعایت قوانین. در ایران زن و مرد هم ندارد واقعاً همه و همه بد رانندگی میکنند. ... کافی است فقط یکبار در خارج از ایران و یا حتی در همین جزیره کیش خودمان رانده باشید تا بدانید بد رانندگی کردن تعریفش این نیست که شما فرموده اید.
  • لیدا A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    20 9
    ماشاالله شما آقایون که گوی بی احتیاطی رو از خانمها ربوید. در بیشتر تصادفات که منجر به فوت می شود راننده آقاست نه خانم. چند روز پیش در حالی که از خط عابر پیاده عبور می کردم راننده مسافر کش علاوه بر کم نکردن سرعت و عبور از خطوط عابر پیاده به روبرو هم نگاه نمی کرد. نگاهش سمت کنار خیابون برای پیدا کردن مسافر بود. فقط خدا بهم رحم کرد.....
  • هادی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    20 3
    من یک مردم و بیش از 20 سال است که رانندگی می کنم و از رانندگی بسیاری از بانوان حالم بد میشود و به نظرم اغلب آنها راننده خوبی نیستند، ولی وجدانا در مورد رانندگی با موتور سیکلت ما مردان چی داریم بگیم؟ خانمهای موتور سوار تقریبا صفر درصد هستند و اوضاع موتور سواران را که خودتان بهتر میدانید فقط مانده که روی لبه دیوار حیاط منازل مسکونی نیز بروند مشکل بیش از آنکه جنسیتی باشد، درست اجرا نشدن یا گزینشی اجرا شدن قانون است. ما مردان نیز آنقدرها که فکر می کنیم تحفه نیستیم.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    31 12
    من از این کامنتا فهمیدم اقایون رانندگیشون خوبه ولی از ادب بویی نبردن
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    11 14
    خانوم عزیز گیریم افسر به شما گواهینامه داد شما چرا قبول کردی ؟ :|
  • محسن IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    4 2
    ببینید خانمها جنبه ندارند،وقتی تو حیطه ای وارد بشن دیگه اهل هیچ مراعاتی نیستند،نمونش همین رانندگی گستاخانه و بدون رعایت هیجیک از قوانین راهنمائی و همچنین اخلاقی