ایسنا نوشت: از دو کتاب منتشر نشده احمد عزیزی شاعر مطرح کشورمان رونمایی شد.

در جریان برگزاری کنگره ملی برگداشت مقام ادبی احمد عزیزی شاعر کرمانشاهی که با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین فرهنگی و چهره های فرهنگی و ادبی کشور، امروز(20 آبان) در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، از دو کتاب منتشر نشده این شاعر به نام های" قاف غزل، قوس غزل" و "شطح عزیز" رونمایی شد.

کتاب «قاف غزل، قوس غزل» حاوی رباعیات احمد عزیزی با موضوعات مختلف و بویژه آیینی است که در 186 صفحه به چاپ رسیده است.

امتیاز انتشار این کتاب در زمان سلامت عزیزی به انتشارات «عصر» واگذار شده بود که در دوران بیماری وی به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان منتقل شد و بنیاد این کتاب را با نشان انتشارات علمی- فرهنگی، که ناشر همکار بنیاد است، منتشر کرده است.

قرار است عواید انتشار این کتاب به خانواده احمد عزیزی اختصاص یابد.


کتاب «شطح عزیز» هم حاوی یادداشت‌ها و شطحیات عزیزی است که پیش‌تر (طی سال‌های 1359 تا 1360) در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسیده بود.

این کتاب نیز که دارای دو بخش شطحیات و یادداشت های عزیزی است در 94 صفحه و به کوشش بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به چاپ رسیده است.

همچنین امروز از تندیس احمد عزیزی شاعر مطرح کشور که چند سالیست در بستر بیماری به سر می برد، رونمایی شد.

این تندیس توسط ناصر خاورزاده از هنرمدان کرمانشاهی ساخته شده است.

از خانواده و کادر پزشکی بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه که طی این سالها پرستاری از احمدعزیزی را بر عهده داشته اند، هم تقدیر شد.
احمد عزيزي چهارم دی ماه 1337 در سرپل ذهاب متولد شد. این شاعر انقلابی از ۱۵ اسفند ماه 1386 بر اثر بیماری در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه بستري است.

كفشهاي مكاشفه، شرجي آواز، باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رويا، ملكوت تكلم و سيل گل سرخ از کتاب هاب احمد عزيزي شاعر كرمانشاهي است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =