دولت انگلیس در حال بررسی طرح ممنوع کردن هومیوپاتی/به اوج رسیدن بحث داغ موافقان و مخالفان

هومیوپاتی یا همئوپاتی طرفداران و مخالفان خاص خودش را در جهان دارد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که دولت انگلیس به پیشنهاد سرویس خدمات بهداشت این کشور(ان‌اچ‌اس) در حال بررسی طرح ممنوع کردن این روش درمانی است.

بي‌بي‌سي گزارش داده كه ان‌اچ‌اس در گزارشي اعلام كرده كه شواهد كافي كه نشان دهد هوميوپاتي در درمان بيماري‌ها موثر است وجود ندارد. اين در حالي است كه طرفداران اين روش درماني آن را بسيار مفيد توصيف مي‌كنند.

هومئوپاتی،یا همسان‌درمان  یک نظام درمانی مبتنی بر اصل «همانند، همانند را شفا می‌دهد.» است.طرفداران اين روش مي‌گويند هومئوپاتی یک روش درمانی است که باتحریک دستگاه ایمنی بیمار با داروهای هومئوپاتی، فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهد. بر پایه اصول نخستین هومیوپاتی هر ماده‌ای که دربدن تندرست یکسری نشانه‌های بیماری ایجاد کند درصورت تجویز به فرد بیمار باهمان علایم، (با مقادیر بسیار کمتر دارو) بیماری وی را درمان خواهدکرد. داروهاي هومئوپاتي به همين خاطر از محلول یک بخش ماده به نسبت ۹۹ بخش آب استفاده می‌شود. سپس محلول به دست آمده با شکر مخلوط می‌شود. طرفداران اين روش مي‌گويند هر چقدر محلول رقيق‌تر باشد تاثير آن در درمان بيشتر است اما مخالفان اين روش مي‌گويند تنها به بيمار تلقين درمان مي‌شود و او محلول شكر مي‌خورد.

واقعيت اين است كه سالهاست بحث داغي ميان مخالفان و موافقان اين روش وجود دارد. بعضي از تحقیقات علمی اثری فراتر از شبه داروها را برای داروهای هومئوپاتی قائل نشده‌اند.از سوی دیگر تحقیقات علمی دیگری نیز ارائه شده‌اند که مؤید تأثیر داروهای هومیوپاتی هستند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    55 14
    آفرين به دولت بريتانيا يه مشت كلاه بردارن
    • بی نام ES ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
      12 10
      من یک پزشک متخصص واستاد دانشگاه هستم. با هومیوپاتی هم آشنایی کامل دارم. لطفا قبل از آنکه در مورد یک مسئله علمی شروع به تهمت زدن کنید، یک جستجو در منابع علمی بفرمایید. مطالعاتی که اثرات مفید هومیوپاتی را نشان داده اند در ژورنالهای بسیار معتبری مثل لانست چاپ شده اند. همچنین مطالعات متعددی وجود دارند که اثرات درمانی هومیوپاتی را روی حیوانات و کودکان نشان می دهند. نکته ای متاسفانه در مورد مطالعاتی که اثر هومیوپاتی را معادل دارو نما نشان داده اند در نظر گرفته نمی شود این است که اگر یک داروی هومیوپاتی قادر به درمان بیماری نبود نباید کل سیستم هومیوپاتی را زیر سوال برد. به عنوان مثال چنانچه یک آنتی بیوتیک روی یک میکروب خاص موثر نبود آیا می توان کل سیستم آنتی بیوتیک درمانی را زیر سوال برد؟
    • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
      14 7
      لطفا قضاوت نکنید خود من 2 بار مشکل بزرگ داشتم تو زندگیم که هیچ جوره درمان نشد ولی با هومیوپاتی درمان شد من نمیدونم چیه واقعا ولی دو بار منو نجات داد
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    8 7
    من و دوستم که ازمایشگاه دارد به یکی از این پزشکان مراجعه کردیم با دو بیماری کاملا متفاوت سینوزیت و رماتیسم پا این پزشک محترم با لفاظی فراوان به من و دوستم یک دارو را تجویز کرد که طبق ازمایش ازمایشگاه دوستم کاملا از نظر ترکیبات با هم برابر بود یعنی پودر قرص استامینوفن به همراه اب. کلاه برداری تنها شمه ای از این کار است...
    • بی نام ES ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      10 0
      اگر پزشکی که داروهای طب رایج را تجویز می کرد چنین کاری کرده بود، شما کل سیستم طب رایج را زیر سوال می بردید؟ افراد شیاد در تمام صنف ها وجود دارند. برای رد یا قبول کردن یک سیستم پزشکی باید به مطالعات علمی که در مورد آن سیستم می شود رجوع کرد.
  • سین RO ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    8 5
    هومیوپاتی نه تنها درمان نمی کنه بلکه وقت مفید برای درمان اصلی رو هم از بین می بره.من هم موافقم که این روش های نامفید در ایران منسوخ شوند .
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    2 1
    پيشنهاد مي كنم كتاب جديد دروغ يا درمان ، كه به تازگي منتشر شده را بخوانيد تا به بي اساس بودن هوميوپاتى وطب سوزنى پي ببريد در ضمن مؤلف كتاب كه خودش زماني هوميوپاتيست بوده با بررسي علمي بي طرفانه و با انجام و آمار گيري آزمايشات باليني در طي سالها به اين نتيجه جالب ميرسد كه اندك اثر اين نوع درمان ها به دليل اثرات تلقيني و دارونمايي انهاست .