برنامه بهزیستی برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان تهران/ بندپی: ۶ماه طول می‌کشد

ایرنا نوشت: رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بین این سازمان و دستگاه های مختلف برای ساماندهی کارتن خواب ها گفت: طرح ساماندهی کارتن خواب ها و معتادان متجاهر به طور آزمایشی در تهران اجرا می شود.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: این امیدواری وجود دارد که در ۶ تا 7 ماه، نسبت به ساماندهی بیش از 60 درصد کارتن خواب ها، معتادان متجاهر (معتادانی که اعتیاد خود را آشکار می سازند) و افراد رها شده اقدامات لازم صورت گیرد.

او گفت: یک تیم کاری برای ساماندهی کارتن خواب ها با همکاری دستگاه های مختلف و با محوریت استانداری تهران تشکیل شده و این تیم، دستور جلسه ای تنظیم کرده و وظایف بهزیستی، نیروی انتظامی و دانشگاه ها در این صورت جلسه تعیین شده است.

رئیس سازمان بهزیستی، طرح ساماندهی کارتن خواب ها را زمان بر دانست و تأکید کرد: واقعیت این است که تعداد کارتن خواب ها زیاد است و فضایی در نظر گرفته شده برای آنان باید طوری باشد که فرد با یک عارضه وارد آنجا نشود و با چند عارضه خارج شود. 

محسنی بندپی افزود: شهرداری با استانداری تهران تفاهمنامه ای امضا کرده تا فضای فیزیکی مورد نیاز این کار طی برنامه زمان بندی شده فراهم شود.

او افزود: سازمان بهزیستی نیز این آمادگی را دارد که مداخلات لازم را با تیم تخصصی مددکاری و علوم اجتماعی و روانشناختی و ترک اعتیاد خود برای این آسیب دیدگان اجتماعی انجام دهد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی نیز آمادگی دارند نسبت به غربالگری و تشخیص نوع آسیب کارتن خواب ها و معتادان متجاهر اقدام کنند و کمیته امداد هم برای کمک مالی به نیازمندان این قشر اعلام آمادگی کرده است.

محسنی بندپی تأکید کرد: بیشترین تعداد کارتن خواب ها در تهران هستند و البته این به آن معنا نیست که همه این کارتن خواب ها تهرانی هستند، بلکه 60 درصد آنان از استان های دیگر آمده اند. کارتن خواب در شهرهای کوچک خیلی کم است. 

چند روز پیش تعدادی از شهروندان تهرانی در شوش به محل تجمع و اقامت کارتن خواب ها در پارک هرندی حمله کرده و چادر آنان را آتش زدند که این مساله مسئولان مربوطه را نسبت به این مساله طی این روزها حساس کرده است. 

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    1 0
    شما انجام بده شش سال طول بکشه بالاخره باید از یکجا باید شروع کرد شما را به خدا فکری برای جمع آوری ، آموزش و تربیت کودکان خیابانی و کودکان کار بکنید باور بفرمایید هزینه های آن به مراتب کمتر از بزهکار شدن ایشان در آینده است و خیر دنیا و آخرت را در خود دارد .باید به بزرگواران خیر ،مدرسه سازان ،پیشگامان ساخت بیمارستان و .....گفت دستتان را میبوسیم اما کمک به سامان دادن بچه ها و زنان خیابانی کم از ساخت مدرسه و بیمارستان و....نیست،حال که دستت میرسد دستی بگیر.....
  • همسایه کارتن خوابها IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    1 0
    16 سال دیگه هم نمی تونید چونکه اعمال شما پشتوانه عقلی ندارداحساسیاست مهمترین مشکل این گروه اعتیاد است نخست رفع اعتیاد کنید تو کمپ تو کویر قم تو کویر سمنان وپس از پاک شدن وترک قطعی اعتیاد سامان دهی کنیدمکان زندگی با شغلوگرنه چند میلیارد هم خرج کنید اش همان اش وکاسه همان کاسه
  • علی US ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    1 0
    پیشنهاد میشود کمپینی ایجاد شود که نتیجه آن تشکیل سازمانی به منظور ریشه کن کردن کارتن خوابی و اعتیاد در کشور باشد و تمام مسلمانان ایرانی کلیه وجوهات شرعی خودشان را در اختیار این سازمان قرار دهند. قطعا با بودجه قابل توجهی که تهیه میشود براحتی میتوان مراکز اقامتی مناسبی برای کارتن خوابها تهیه کرد.
  • علي IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    1 0
    با سلام... عزيزان اين عكس بچه ها كار چيه تو كانال تلگرامتون گذاشتين.مگه كارتون خواب قحطه كه عكس جعلي ميزاريد...يعني اينا واقعا موقع كار ميرن تو كارتون؟