وزیر کشور: موضوع نگران کننده در مرزها نداریم/ آماده برگزاری انتخابات هستیم

وزیر کشور با اشاره به وجود برخی ناامنی ها در کشورهای همسایه گفت: هیچ گونه موضوع نگران کننده و خاصی در مرزهای کشور نداریم.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه های خارجی افزود: در حوزه سیاست داخلی نیز آماده ورود به عرصه انتخابات هستیم که انتخابات در کشور ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

سوالات رسانه هاي خارجي و پاسخ هاي وزير کشور را به نقل از ايرنا بخوانيد:

**سفر رییس جمهور به کشورهای اروپایی: سفر رییس جمهوری به کشورهای اروپایی با هماهنگی انجام شده به تاریخ دیگری موکول شد و در داخل کشور نسبت به سفر رییس جمهوری اقبال عمومی وجود دارد.

**دستگیری هکرها: به عنوان رییس شورای امنیت کشور از دستگیری هکرها خبر ندارم و اگر افرادی دستگیر شدند حتما در مجاری قانونی بوده است. ایران در حوزه سایبری از توانمندی بالایی برخوردار است و حضور در این عرصه را حق قانونی خود می داند، همچنین حق قانونی خود می دانیم که از تمام امکانات در جهت ارتقای امنیت استفاده کنیم.

**حادثه تروریستی در کشورهای مختلف: تروریست از دید ما محکوم است و به نفع همه است که متناسب با قوانین بین المللی با این مقوله برخورد شود.

** اصلاحات قانون انتخابات: تغییرات انجام شده در قانون انتخابات مناسب بود و لازم بود به همزمانی دو انتخابات یک اصلاحاتی صورت بگیرد. با توجه به بحث دخالت پول های کثیف در حوزه های مختلف، در سیاست های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تصویب شد که شفافیت مالی وجود داشته باشد. دولت هم برای شفاف سازی منابع مالی، لایحه ای به مجلس داد و انتظار داشتیم، مجلس در دستور کار قرار دهد تا موضوع منابع مالی را تحت نظر داشته باشیم و این در تمام کشورها مرسوم بوده است.

رد صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان: هرکدام از حوزه های اجرا و نظارت وظایفی دارند که باید انجام دهند در حوزه اجرا یقینا متناسب با قانون، فعالیت خواهیم کرد. در حوزه نظارت با توجه به قوانین در خصوص صلاحیت آن ها نیز نظارت استصوابی خواهد داشت و ما تلاشمان با شورای نگهبان این است که در انتخابات حق کسی ضایع نشود.

*در واکنش به سخن وزیر خارجه عراق مبني بر اينکه ایران، فرانسه و آمریکا: ما در حوزه تهدیداتی که متوجه ایران است از کانال های مختلف تهدیدات را دریافت می کنیم و براساس مدارک و مستنداتی که از تروریست ها بدست آوردیم، متوجه شدیم که هدف آن ها همیشه ایران بوده است. طرح جامعی برای تقویت امنیت و صیانت از حوزه امنیت داخلی از لب مرز تا اقصی نقاط کشور تهیه کرده ایم که در آن تمام دستگاه های اجرایی اعم از امنیتی، انتظامی و نظامی به صورت هماهنگ عمل می کنند. هماهنگ کننده این موضوع شورای امنیت کشور است که برنامه هایی برای تقویت امنیت داریم و دنبال می کنیم. همانطور که بارها اعلام کرده ایم اگر احساس کنیم که تحولات داخلی این کشورها به گونه ای باشد که در مجاورت مرز ایران تا شعاع 50 کیلومتری ایجاد ناامنی کنند قطع برخورد خواهیم کرد و پاسخ لازم را می دهیم. ما وقتی اطلاعات و اخباری در حوزه تهدیدات بدست می آوریم این اطلاعات را به سایر کشورها نیز منتقل می کنیم.

** اهميت انتخابات پیش رو: مردم حق دارند در انتقال قدرت و انتخابات مشارکت و حضور پررنگ داشته باشند و ما به دنبال برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و باشکوه هستیم.

**{درباره پرونده پدیده شاندیز} وزارت کشور به این مسایل ورود نمی کند اما چون موضوع اجتماعی شده بود، مسئولیت پرونده به وزارت کشور واگذار شد. در ساخت و ساز تخلفاتی شده بود که باید رسیدگی و تصمیم گیری می شد و برخی تخلفات به گونه ای بود که هزینه های بالایی داشت. کمیته ای در خراسان رضوی با مسئولیت استاندار تشکیل و این موضوع را دنبال می کند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =