فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان آذربایجان شرقی این وضعیت را نگران کننده خواند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، رحیم شهرتی‌فر در آیین تجلیل و معارفه نمایندگان کارفرمایان در مراجع حل اختلاف کار تبریز، با اشاره به نگران کننده بودن نرخ بیکاری در استان، گفت: با افزایش درآمدهای ارزی و رونق اقتصادی و صادرات غیرنفتی در کشور در سال آینده، شاهد عمده فعالیت‌ها در این بخش خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در معادله فعالیت‌های انسانی مسئله کار برای تولید کالا و مبادله و چرخش اقتصادی جوامع از گذشته دارای اهمیت بالایی بوده است، اظهار داشت: با توجه به این مسئله در تاریخ معاصر کشورها مسئله کار و کارگری موجب تغییرات بزرگی در تاریخ شده است.
وی افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز در ماده 160 قانون کار در رابطه با هیئت‌های حال اختلاف مطرح شد که نشان از اهمیت روابط کارفرمایی و کارگری داشته به طوری که ساختاری نیز برای آن تعریف شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم، افزود: امروز برای پیشرفت و استقرار عدالت نیازمند حضور چنین مراجعی هستیم، چرا که اگر ساختار شورایی درست انتخاب شده و بر اساس ضابطه و قانون عمل شود مطمئنا برای تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی موفق خواهد بود.
شهرتی فر با اشاره به آغاز رونق اقتصادی در ماه‌های آتی، گفت: با افزایش درآمدهای ارزی و رونق اقتصادی و صادرات غیرنفتی در کشور در سال آینده، شاهد عمده فعالیت‌ها در این بخش خواهیم بود که در این زمینه کارفرمایان و کارگران نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و البته تنظیم روابط صحیح این دو قشر نیز نقش بسیار مهمی در این پیشرفت دارد.
فرماندار تبریز در ادامه با اشاره به نگران کننده بودن نرخ بیکاری در استان، تصریح کرد: با وجود اینکه در سال‌های گذشته استان آذربایجان‌شرقی با وجود صنایع بزرگ و فعالیت‌های تجاری و نرخ بیکاری در سال 84 5.4 درصد بود و پایان سال 92 12.8 درصد در تبریز رسید که در قبال این برون رفت از این وضعیت وظیفه داریم تا به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =