رایزنی فرهنگی ایران در اتریش برای حضور در نمایشگاه کتاب وین دست به ابتکار جالبی زده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماجرا ازاین‌قرار است که رایزنی فرهنگی ایران برای حضور در این نمایشگاه از انتشارات جوکار دعوت کرده تا «بوک‌فیس» هایش را به وین ببرد و در معرض دید مردم قرار دهد.

محمدرضا وصفی رایزن فرهنگی ایران در وین درباره‌ی این دعوت و غرفه جوکار در نمایشگاه به خبرآنلاین می‌گوید: «این غرفه اتفاق ویژه‌ای در نمایشگاه کتاب است. می‌توان گفت تنها غرفه ایست که کتابی در آن عرضه نمی‌شود و درعین‌حال پیوند و ارتباط عمیقی با اهل کتاب برقرار می‌کند.»

او درباره‌ شکل‌گیری این ایده هم می‌گوید: «این ایده اولین بار در سال 1385 با دیدن طرح روی جلدهای کتاب هفته به ذهنم رسید. همان وقت با سید عبدالکریم موسوی (گرافیست و طراح جلد پیشین کتاب هفته) تماس گرفتم و پیشنهاد کردم که آثارش را در نمایشگاه کتاب به نمایش بگذارد. این اتفاق افتاد و بازخورد خوبی هم داشت. همین امر سبب شد که موسوی کارش را بعد از کتاب هفته نیز ادامه دهد و هر بار با ایده‌های تازه‌تری به میدان بیاید.»

مدیر انتشارات جوکار هم درباره‌ی برپایی این نمایشگاه و نوع حضور در آن به خبرآنلاین می‌گوید: «ما درواقع دو غرفه در نمایشگاه وین داریم. یکی «بوک‌فیس» که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و انتشارات جوکار برگزار شد و دیگر نشر زنبور که فعالیتش در حوزه کودک و نوجوان است.»

ابوالفضل جوکار بابیان این مطلب که انتشارات جوکار البته در بن آلمان ثبت‌شده و اساساً یک نشر آلمانی است، می‌گوید که این انتشارات هم در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد، هم درزمینهٔ آموزش برای دانش آموزان آلمانی و هم در حوزه ادبیات داستانی و ادبیات کهن.

عبدالکریم موسوی و پائولو دلپونته

جوکار درباره‌ی «بوک‌فیس»‌هایی که در نمایشگاه عرضه‌شده می‌گوید: «بوک‌فیس نام مجموعه طرح‌هایی است با موضوع کتاب که عبدالکریم موسوی طراح گرافیک و پائولو دالپونته کارتونیست ایتالیایی، این طرح‌ها را به سفارش ما ساخته‌وپرداخته‌اند. پیش‌ازاین نیز ما این طرح‌ها را در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و شصتمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت به نمایش گذاشته بودیم.»

این پروژه به گفته مدیر انتشارات جوکار از سال 2007 کلید خورد و همچنان ادامه دارد. ما سعی کردیم به اشکال مختلف این آثار را برای همه سلایق منتشر کنیم. به‌صورت کارت‌پستال، تقویم، پوستر و... که همه و همه به‌صورت رایگان در بین مخاطبان و علاقه‌مندان توزیع شد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =