چرا فدراسیون فوتبال به اتفاقات گناوه بی توجه  است/ فحاشی و عربده کشی در برخی بازی های لیگ دو

بخش عمده انرژی و توان فوتبال ایران روی تیم های ملی و لیگ برتر متمرکز شده و بخش اندکی هم صرف اتفاقات و حوادث مربوط به لیگ دسته اول و البته همه مسائل مربوط به فوتبال بانوان می شود و در این میان خیلی ها از این غافل میمانند که چه اتفاقات تلخ و ناگواری در رقابت های لیگ دسته دوم و در نتیجه مکانیسم برگزاری این مسابقات رخ می دهد.

مهرداد تیموری/خبرآنلاین البرز، فوتبال ما در بخش اخلاق قافیه را در اغلب رویدادهای رسمی و قانونی خود باخته و دیگر نمی توان مرزبندی مشخصی هم بین لیگ های گوناگون در نظر گرفت. شاید حرفه ای ترین و پاک ترین بخش از فوتبال ما جایی باشد که دو تیم ملی بزرگسالان و امید به عنوان چشم و چراغ فوتبال ایران مشغول برگزاری مسابقات خود هستند. در حالی که با نگاهی دقیق به رقابت های باشگاهی و به ویژه لیگ های پایین تر از لیگ برتر واقعا می توان به عمق فاجعه و ناپاکی ها پی برد. آنجا که برخی از تیم ها و مربیان و مدیرانشان بدون در نظر گرفتن اخلاق و منش ورزشی و حرفه ای هر آنچه را که مغایر با اصول اخلاق است زیر پا گذاشته تا در دیدارهایی که میزبان هستند بدترین نوع از رفتار و اخلاق را به نمایش بگذارند. این اتفاقات که گفتیم بیشتر در لیگ 2 رخ می دهد در داخل خود جاهای غیرقابل باور و در واقع خطرناکی را هم دارد که واقعا باعث تاسف است و ما از فدراسیون فوتبال واقعا انتظار داریم که به این موراد و بالاخص بندر گناوه و میزبانی تیم پرسپولیس این شهر با تمام قدرت و قاطعیت رسیدگی کنند.
واقعا خیلی بد است که در فوتبالی که تیم ملی اش عنوان اول آسیا را یدک می کشد شاهد باشیم که در حوزه لیگ دسته دو این چنین اتفاقاتی رخ دهد. پرسپولیس بندر گناوه طی یکی دو سال اخیر به کابوس تیم های مهمان تبدیل شده و معلوم نیست چرا طی این مدت هیچ کس چه از داخل مسئولان رده بالای این شهر و چه فدراسیون ها اهمیتی برای غیر قابل بودن شرایط میزبانی پرسپولیس بندر گناوه قائل نمیشود. کافیست یک بار دوستان مسئول در فدراسیون گزارش داوران و یا ناظرانی را که در بندر گناوه ماموریت داشتند را مورد مطالعه قرار دهند تا ببینند چه ظلمی از این ناحیه متوجه اخلاق در فوتبال و البته حریفانی می شود که همه گناهشان ارائه فوتبالی سالم در رقابت های لیگ دسته دوم است.

گناه اکسین البرز چه بود؟
اکسین البرز یکی از مدعیان صعود از گروه خود محسوب می شود که سه شنبه گذشته به حکم قرعه در بندر گناوه مهمان پرسپولیس این شهر بود. با توجه به سوابق آنچنانی میزبانی گناوه ای ها انتظار می رفت که همه بلاهایی که در گذشته بر سر دیگر مهمانان این تیم آمده بود به نوعی بر سر اکسین بیاید که متاسفانه این اتفاق افتاد. به هر حال مجموعه اکسین با مدیرعاملی اسماعیل حیدرپور و مدیر فنی مثل فیروز کریمی و سرمربیگری علی لطیفی و مربیان با تجربه ای چون محسن تهرانی از تجربیات ارزنده ای در فوتبال برخوردار است و همه این دوستان هر کدام بارها در رقابت های گوناگون شرایط سخت را تجربه کرده اند. وقتی اینها می بینند که در جریان بازی تیمشان با پرسپولیس بندر گناوه از دقیقه یکم تا پایان مسابقه با انواع و اقسام فحاشی ها، بی احترامی ها، هتاکی ها و از همه بدتر کتک خوردن ها مواجه می شوند و هیچ کس هم به داد آنها نمی رسد باید چه عکس العملی در فضای رسانه ای و فوتبال کشور از خود نشان دهند؟ اصلا چه کسی این قدرت را به گناوه ایها داد که باید مهمان را در پایان مسابقه یک ساعت در رختکن حبس کرده و هر چی فحش و ناسزا هست را نثار آنها نمایند؟! متاسفانه نه ناظران مسابقه و نه ماموران انتظامی مستقر در ورزشگاه هیچ تلاشی برای عوض کردن شرایط از خودشان نشان ندادند و شاید هم چنین توان و قدرتی را نداشتند که ابتدایی ترین وظایف خود را در قبال برگزاری یک مسابقه فوتبال آن هم در حد معمول انجام دهند. به هر حال تا مشکل امنیت اخلاقی و امنیت فیزیکی در ورزشگاه بندر گناوه حل نشود همین داستان در فوتبال این شهر تکرار خواهد شد و متاسفانه همه اتفاقات رخ داده در بازی " پرسپولیس بندر گناوه- اکسین البرز" به عنوان لکه ننگی در تاریخ برگزاری لیگ دسته دوم ثبت خواهد شد.
ما از مسئولان فدراسیون فوتبال می خواهیم که به امور مربوط به لیگ دسته دوم و به ویژه مسائل مربوط به میزبانی غیرقابل باور پرسپولیس گناوه رسیدگی نمایند تا اتفاقات تلخی که برای اکسین البرز در این شهر رخ داد برای دیگر تیم ها تکرار نشود. واقعا گناه اکسین چه بود که مدیرعامل، مدیر فنی، مربیان، بازیکنان، سرپرست و همراهان این تیم باید به جای اینکه از یک مسابقه لذت ببرند مورد توهین های بد و زننده قرار بگیرند؟ آن روزی که اکسین در خانه خود مغلوب شهرداری بندرعباس شد در پایان مسابقه دیدیم مدیریت و کادر مربیان این تیم به سمت مهمان رفته و پیروزی آنان را تبریک گفتند. واقعا اعضای تیم حریف نتوانستند مراتب تشکر و قدردانی خود را نسبت به این رفتار کتمان کنند تا یک اتفاق خوب در لیگ دسته دوم رقم بخورد اما وقتی پرسپولیس گناوه با مهمانان خود چنین برخوردی می کند واقعا باید افسوس خورد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =