ایسنا نوشت: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از راه‌اندازی بازارچه‌های خرده فروشی تولیدات ایرانی در کشورهای همسایه خبر داد.

محسن جلال‌پور در نشستی با حضور رؤسای اتاق‌های اصناف و تعاون استان فارس، راه‌اندازی این بازارچه‌ها را زمینه‌ساز آشنایی مردم دیگر کشورها با تولیدات ایران و همچنین بستر ساز تعاملات فرهنگی دانست.

وی همچنین از برگزاری همایش سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون با حضور وزرا در دی‌ امسال خبر داد و گفت: با راه‌اندازی دبیرخانه مشترک این سه اتاق به دنبال ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر هستیم زیرا این‌گونه رفتارها به‌طور یقین در توسعه اقتصادی کشور مؤثر خواهد بود.

جلال‌پور همچنین به آنچه پلیسی شدن اتاق اصناف عنوان می‌کرد، انتقاد و تصریح کرد: از گذشته‌های دور هر شخصی که کاسبی راه‌اندازی می‌کرد در مجموعه اصناف نیز عضو بود اما امروز متأسفانه فضای پلیسی بر اصناف حاکم شده که باید این وضعیت نیز ساماندهی شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین با حضور در جمع زنان کارآفرین و بازرگان استان فارس، نگاه اتاق هشتم به حضور زنان در اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های اقتصادی را نگاهی متفاوت و مؤثر ارزیابی کرد.

جلال‌پور با یادآوری اینکه در دوره جدید برای اولین بار مسئولیت اتاق بازرگانی اهواز به یکی از بانوان سپرده شده و سه نفر از بانوان در کشور مسئولیت سه کمیسیون تخصصی اتاق ایران را عهده‌دار هستند، گفت: اتاق هشتم بستر مناسبی را برای حضور و ارتقای جایگاه زنان فراهم کرده، لذا باید از این بستر بهره لازم را برد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =