ساخت دستگاه «انتحاری‌یاب» توسط روسها/تلاش برای جلوگیری از حملات مشابه پاریس و بیروت

در حالی که دنیا در شوک حملات انتحاری به ویژه در پاریس و بیروت به سر می‌برد یک شرکت روسی از دستگاهی رونمایی کرده که قابلیت کشف کمربندهای انفجاری و شناسایی عاملان انتحاری را دارد.



این دستگاه که قادر به ردیایی کمربندهای انتحاری حاوی قطعات فلزی است، می تواند در مراکز پرجمعیت مانند ایستگاه های مترو، ورزشگاه‌های بزرگ، بازار و مراکز گردشگری به کار گرفته شود. در نمایشگاه Milipol-2015 که اتفاقاً در پاریس هم برگزار شده شرکت روسی یوتا از این دستگاه رونمایی کرده است. ولادیمیر تکاچ،مدیر عامل این شرکت در گفت و گو با نووستی می‌گوید: این دستگاه به نام Anker-R قابلیت کشف کمربندهای انفجاری را از فاصله ۵ تا ۶ متری دارد.
به گفته وی بهای این دستگاه که نمونه اولیه آن تولید شده هزار و ۶۰۰ دلار خواهد بود و هنوز به تولید انبوه نرسیده مشتری‌های بسیاری از کشورهای مختلف از جمله مصر دارد. به گفته مقام‌های شرکت یوتا دستگاه تولیدی این شرکت کمربندهای انتحاری را به وسیله شناسایی میدان الکترومغناطیسی کمربندهای انتحاری شناسایی می‌کند. البته این دستگاه می‌تواند تنها کمربندهای انفجاری حاوی مواد فلزی را ردیابی کند. به گفته مقام‌های این شرکت اکثر بمبگذارهای انتحاری برای ایجاد آسیب‌پذیری و گرفتن قربانیان بیشتر از قطعات فلزی کوچک مانند میخ و تکه های آهن در کمربندهای انفجاری خود استفاده می‌کنند. این دستگاه می‌تواند در زیر لباس نیروهای امنیتی جاسازی شود و تنها یک هدفون بی‌سیم در گوش ماموران استتار می‌شود. به این طریق ماموران می‌توانند بدون جلب توجه تروریست های انتحاری بین جمعیت آنها ردیابی کنند.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    8 1
    دستگاه فلزیاب خودمونه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    12 2
    فاصله 5 تا 6 متري چه كمكي ميكنه تا بخواد طرف رو بگيره خودش رو منفجر ميكنه.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    باید مجسمه پوتین رو با مجسمه ابوالهول عوض کرد تا تمامی نسلها اونو بعد از ما بشناسند .البته طلاییشو درود بر پوتین