برگزاری همایش توسعه صادرات غیر نفتی ایران در تبریز

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز از برگزاری بیست و یکمین همایش ملی صادرات غیر نفتی ایران در اتاق تبریز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، "صمد حسن زاده" در نشست خبری بیست و یکمین هملیش توسعه صادرات غیر نفتی ایران، گفت: این همایش برای بیست و یکمین سال متوالی روزهای چهاردهم و پانزدهم آذرماه در تبریز برگزار می شود.

وی در ادامه با تشریح اهمیت و نتایج برگزاری همایش توسعه صادرات غیر نفتی در سال های اخیر در تبریز، گفت: برگزاری سلسله همایش های توسعه صادرات غیر نفتی نقش بزرگی در تصمیم سازی ها در این حوزه داشته و بیشتر قطعنامه های این همایش به تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده است.

رئیس اتاق تبریز با بیان اینکه در حوزه صادرات غیر نفتی و رونق فضای کسب و کار نا رسایی ها و مشکلات متعددی وجود دارد، گفت: اتاق تبریز در این سال ها توانسته است گام های خوبی برای چاره جویی و حل مشکلات اقتصادی و صنعتی کشور داشته باشد و جا دارد ما در همین جا از تلاش های مجدانه هیات نمایندگان و رئیس قبلی اتاق تبریز در برگزاری و استمرار 20 ساله این همایش تقدیر کنیم.

حسن زاده در ادامه از حضور وزاری صنعت، اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در این همایش خبر داد و گفت: همایش امسال در سطحی خوب و با حضور وزاری اقتصادی هیات دولت و مسئولان بلند پایه کشوری و استانی و هیات های نمایندگی اتاق های بازرگانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی فضای پساتحریم را فرصتی خوب برای توسعه صنعتی و رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: محور همایش امسال بر اساس همین موضوع خواهد بود و ما از دولت خواهیم خواست که شرایط لازم برای بهرمندی حداکثری از فضای پسا تحریم را فراهم کند.

این فعال صنعتی آذربایجانی در ادامه با تاکید بر شناسایی مشکلات و اقدامات اساسی برای رفع آن ها، گفت: ما در این همایش جایگاه صنعت و اقتصاد آذربایجان شرقی را بصورت پر رنگ تر از گذشته نشان خواهیم داد و از دولت خواهیم خواست سنگ های پیش پای صنایع و تجار را بردارد تا بتوانیم آنطور که شایسته نام تبریز و آذربایجان است از پتانسیل ها و امکانات این قطب اقتصادی مهم کشورمان برای کمک به رشد صادرات غیر نفتی ایران استفاده کنیم.

حسن زاده از برگزیده شدن هشت شرکت استان به عنوان صادر کننده نمونه کشور خبر داد و گفت: ما هنوز نتوانسته ایم از پتانسیل های استان به خوبی استفاده کنیم. در حالی که کشور همسایه ما با حمایت از بخش خصوصی توانسته است به رقم صادرات 1450 میلیارد دلاری در سال دست یابد.

او گفت: امروز الگوی اقتصادی ترکیه، نمونه خوبی پیش روی ماست که می توانیم درس هایی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور از آن بگیریم و بتوانیم به رسالت خودمان انطور که شاید و باید عمل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در ادامه با تاکید ویژه بر نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و نتیجه بخش بودن تصمیم ها و اقدام ها، خاطرنشان ساخت: رسانه ها نقش بسیار پر رنگی در توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور دارند و خواهند داشت و بخش بزرگی از رسالت توسعه کشور بر دوش رسانه ها سنگینی می کند.

حسن زاده در ادامه با اشاره به حضور هیات های اقتصادی خارجی در کشور اشاره کرد و افزود: ایران به دنبال صلح و تعامل با جهان است و ما به دنبال درگیری با جهان نیستیم.

وی ادامه داد: تا کنون هیات های اقتصادی کشورهای مختلفی چون، آلمان، ایتالیا، اتریش، چین، ترکیه، فرانسه و... به تبریز آمده اند و با بررسی شرایط و با توجه به امنیت و زیرساخت های آماده به سرمایه گذاری، آماده تعامل با ما هستند.

او گفت: ما در اتاق تبریز و آقای استاندار برنامه های خوبی برای توسعه اقتصادی استان تدارک دیده ایم و این مسائل به هیات هایی که تبریز می آیند به خوبی تشریح می شود. این هیات ها در حوره های راه سازی، حمل و نقل، صنعت، انرژی، هتلینگ و... مشارکت خواهند کرد.

رئیس اتاق تبریز در ادامه گفت: سیاست ما برای فضای پساتحریم ایجاد بازار برای شرکت های خارجی نیست و ما به دنبال سرمایه گذاری و تولید مشترک با طرف های خارجی هستیم. هر اقدامی در این حوزه باید در راستای توسعه صنعتی و اقتصادی کشور قرار داشته باشد. ما به دنبال نوسازی صنایع کشور و استفاده از تکنولوژی روز جهان در عرصه تولید هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =