عالم مذهبی در استرالیا: رسانه‌های محلی در رابطه با اسلام بی‌رحمانه عمل می‌کنند

خبرگزاری حوزه نوشت:

دکتر شیخ محمد عبدالله، عالم مذهبی، در دومین کنفرانس سالانه مسلمانان در سیدنی گفت: رسانه‌های محلی در رابطه با اسلام بی‌رحمانه عمل می‌کنند و این وظیفه جامعه اسلامی ا‌ست که در رویارویی با برخوردهای اسلام‌هراسانه رسانه‌ای، رویکردی تدریجی اما قاطعانه درپیش بگیرند. ما همیشه به اشکال و روش‌های مختلف به رسانه‌ها پاسخ می‌دهیم، اما جوابیه‌های ما اغلب جزئی و یا فاقد هماهنگی و همبستگی است. رسانه‌ها رویکرد بی‌رحمانه‌ای در پیش گرفته‌اند و برضد اسلام و مسلمانان حملات تبلیغاتی شدیدی انجام می‌دهند.

عادل فتاح راندا، نویسنده و استاد دانشگاه هم در این کنفرانس گفت: برخی شخصیت های دینی به بهانه حملات پاریس مورد توهین قرار گرفتند. زمانی که یک مسلمان صحبت می‌کند، سخنانش سانسور می‌شود، آن‌ هم تنها به این بهانه که در جامعه غرب، فقط سفیدپوستان حق دارند بعضی حرف‌ها را بزنند، بدون اینکه عواقبی برایشان داشته باشد.

او همچنین با اشاره به تحقیقات خود در رابطه با اسلام گفت: متاسفانه مسلمانان اغلب به عنوان «تروریست‌های بالقوه» با بیم تبدیل شدن به «افراط‌گرا» معرفی می‌شوند. نتیجه این قصه‌سرایی‌های رسانه‌ای و سیاست‌های برخورد نابجا با افراط‌گرایی منجر شده مسلمانان تهدیدی برای جامعه معاصر استرالیا تصور شوند. آن‌ها به گونه‌ای برخورد می‌کنند گویی مسلمانان یک ویروس نهفته در خودشان دارند که هر لحظه ممکن است آزاد شود!

دکتر عبدالله نیز در ادامه کنفرانس گفت: مسلمانان استرالیا بایستی سیاستمدارانه‌تر عمل کنند. امروزه سیاستمدارانی هستند که اهانت آمیزترین حرف‌ها را درباره اسلام و مسلمین ابراز می‌کنند و از این فرصت برای بالا رفتن از پله‌های ترقی استفاده می‌کنند. و اگر ما نتوانیم در این زمین با آن‌ها رقابت کنیم، تبدیل به توپی می‌شویم که هر کسی آن را به هر طرف که دلش بخواهد پرتاب می‌کند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =