۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

ایسنا نوشت: معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج تاکید کرد: افزایش اخیر قیمت‌ بلیت‌ها قطعا تخلف آژانسهای غیرهمکار ایرلاین در فروش بوده است.

علی مهرآور درباره فروش بلیت یکی از پروازهای این شرکت هواپیمایی با نرخ حدود 500 هزار تومان اعلام کرد: قطعا قیمت بلیت اعلام شده از سوی سوء‌استفاده‌کنندگانی بوده که هیچ رابطه کاری و قراردادی با هواپیمایی معراج نداشته‌اند. البته با پیگیری‌های صورت گرفته جلوی این گرانفروشی گرفته شده و با تمام آنها به زودی برخورد خواهد شد.

وی با بیان این‌که فروش بلیت با قیمت بالا در تعداد بسیار محدود و فقط در ایام پرترافیک صورت گرفته، درباره‌ی چگونگی شکل‌گیری این قیمت‌ها توضیح داد: متاسفانه برخی سایت‌های فروش بلیت یا شرکت‌هایی که بعضا زیرمجموعه برخی آژانس‌ها هستند، نسبت به خرید بلیت از سایت رسمی ایرلاین البته با تعداد محدود اقدام می‌کنند و این بلیت‌ها را با نرخ‌های بالا در قالب بلیت الکترونیکی غیرقانونی که هیچ کد پیگیری رسمی ندارند، به فروش می‌رسانند. با توجه به نظارت‌هایی که وجود دارد قطعا این افراد نمی‌توانند تعداد بالایی بلیت را به این سبک توزیع کنند.

مهرآور با بیان این‌که ایرلاین معراج آماده است تخلف مربوط به افزایش قیمت بلیت‌ها را به‌طور کامل پیگیری کند، تاکید کرد: اگر افرادی بلیت رسمی این شرکت با قیمت خارج از نرخ نامه رسمی معراج را از آژانس‌های معتبر طرف قرارداد خریداری کرده‌اند، با مراجعه به شرکت‌ معراج می‌توانند نسبت به پیگیری آن جهت شناسایی خاطیان و دریافت هزینه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: قطعا در این فضا باید شرایطی برای یک رقابت سالم و با حذف واسطه‌های متخلف بازار صورت گیرد که این کار در حال پیگیری است.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج ادامه داد: در طول ماه‌های گذشته این شرکت پیشنهادی برای ایجاد شبکه توزیع و فروش مشترک و فروش مستقیم بلیت به مسافرین به انجمن صنفی و دیگر شرکت‌ها ارائه کرده تا به وسیله آن بتوان شرایطی را برای سهولت دسترسی مسافران و تعادل قیمت نرخ بلیت به وجود آورد که این موضوع در حال نهایی شدن است.

مهرآور درباره چگونگی محاسبه کارمزد یا بهای خدمات ایرلاین‌ها نیز در صورت اجرایی شدن طرح یکپارچه فروش بلیت از سوی تمام ایرلاین‌ها گفت: همانطور که در بسیاری از نقاط جهان مرسوم است، آژانس هواپیمایی باید قیمت بلیت را براساس آنچه که ایرلاین به شکل رسمی اعلام کرده به فروش برساند و بهای خدمات خود را با نرخ تایید شده از طریق ایرلاین مربوطه دریافت کند.

به گزارش ایسنا، چند روز قبل در آستانه روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) برخی سایت های فروش بلیت هواپیما نسبت به افزایش نرخ بلیت تا 500 هزار تومان اقدام کردند که این موضوع باعث واکنش‌هایی شد. با توجه به اینکه این اتفاق تنها چند روز پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شکل گرفت، این نگرانی را به وجود آورد که این روند در آینده نیز تکرار شود.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده در جریان اجرای طرح آزادسازی نظارتی دائمی بر فرایند فروش بلیت هواپیما خواهد داشت و اجازه نمی دهد آژانس های متخلف نرخ ها را بیش از عرف بازار افزایش دهند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =