مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: یکشنبه شب بخش کوزران از توابع شهرستان کرمانشاه با دمای 16 درجه زیرصفر سردترین نقطه استان بود.

شاهرخ پارسا در گفتگو یا ایرنا اظهار کرد: پس از خارج شدن سامانه بارشی از جو استان طی شب گذشته، توده هوایی سرد بر این جو مستقر شد به طوری که دمای هوای شبانه همه نقاط استان به زیرصفر درجه رسید.

وی افزود: کاهش محسوس دما در شهر کرمانشاه نیز به خوبی احساس شد به گونه ای که دمای هوای دیشب مرکز استان به هشت درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.

پارسا همچنین با بیان اینکه در ساعت 9 صبح امروز (دوشنبه)، دمای هوای کرمانشاه به پنج درجه زیر صفر رسیده که در مقایسه با روز گذشته در این ساعت که صفر درجه بود، کاهش پنج برابری نشان می دهد، یادآور شد: امروز در گرمترین ساعت ممکن است دمای هوا تا 2 درجه بالای صفر نیز برسد.

وی گفت: هم اکنون سایر شهرها نیز به جز قصرشیرین و سومار دمای زیرصفر را تجربه می کنند که البته در برخی از آن ها با فرا رسیدن ظهر دما به بالای صفر درجه خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سرمای این روزهای کرمانشاه در این فصل از سال طی چهار سال گذشته بی سابقه بوده است و از سال 90 به بعد در این موقع از سال چنین سرمایی رخ نداده است.

وی همچنین از ادامه کاهش دمای محسوس هوا بخصوص در ساعات شبانه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود دمای هوای امشب کرمانشاه با دو درجه کاهش نسبت به شب گذشته به 10 درجه زیر صفر برسد.

پارسا همچنین با اشاره به بارش برف طی روز گذشته در اکثر مناطق استان، گفت: بیشترین بارش از شهر پاوه با 16 سانتیمتر گزارش شد، ضمن آنکه شهر کرمانشاه نیز حدود سه سانتیمتر بارش داشت.

پارسا همچنین در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه برودت هوای کرمانشاه بی‌سابقه نیست و در گذشته هم بسیار رخ داده، اظهار کرد: برخلاف تصور مردم این سرما هیچ ارتباطی با پدیده "ال‌نینو" ندارد و پس از هرسامانه بارشی چنین توده هوای سردی مستقر می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =