سردار نقدی با بیان اینکه کشور در سودآوری مشکل دارد و نه در نقدینگی، تصریح کرد: اگر تولیدات ما سودآور شود نقدینگی هم ارتقا پیدا می کند.

به گزارش خبرآنلاین،سردار محمد رضا نقدی صبح امروز سه شنبه در هشتمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به حرکت عظیم زائران اربعین حسینی آن را نشان از عظمت و بزرگی جهان اسلام دانست و گفت: مردم استان کرمانشاه در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کرده و خدمات رسانی شایسته ای را به زائران انجام دادند.

وی در ادامه به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: کشور ما دارای ظرفیت های اقتصادی بالایی است و از نظر در اختیار داشتن منابع اولیه و نیروی انسانی جوان از کشورهای برتر در جهان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: در بسیاری از رشته های فناوری جزو ۲۰ کشور اول جهان هستیم و جمعیتی ۲ میلیارد نفری تقاضامند بازارهای ما هستند.

سردار نقدی با بیان اینکه کشور در سودآوری مشکل دارد و نه در نقدینگی، تصریح کرد: اگر تولیدات ما سودآور شود نقدینگی هم ارتقا پیدا می کند.

وی گفت: سرمایه خارجی زمانی در اختیار ما قرار خواهد گرفت که تولیدات سودآور داشته باشیم و پس از توجه و حمایت از بازارهای داخلی است که با استقبال کشورهای دیگر مواجه خواهیم شد.

نقدی خاطر نشان کرد: اگر کشور ما در انحصار هم قرار داشته باشد و تحریم اقتصادی بشویم باز هم می توانیم اقتصاد خود را کنترل و بهینه سازی کنیم، چرا که کشور ما دارای نیروی جوانی است و در مقابل کشوری چون ژاپن که این نیروها را کمتر در اختیار دارند ظرفیت های بالایی خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه اظهار داشت: مسئله اقتصاد مقاومتی از موضوعات مهم کشور است و ظرفیت های داخلی و به کار گیری نیروهای مردمی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کشور ما دارای مردمی نجیب و کارآمد بوده که همواره در صحنه بوده اند و بنابراین باید از ظرفیت و توامندی آنها حداکثر بهره را در راستای توسعه یافتگی کشور برد.

نقدی با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور مسئله اشتغالزایی است و باید زیرساخت های آن راه اندازی شود، گفت: استان کرمانشاه در زمینه های مختلف ظرفیت های عظیمی همچون منابع آبی در اختیار دارد که باید با برنامه های صنعتی و دانش بنیان در راستای ارتقای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی گام برداریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادادمه داد: همچنین بیشترین اشتغال می تواند به صنایع تبدیلی اختصاص داده شود چرا که ظرفیت کشاورزی و کشت گیاهان دارویی در استان کرمانشاه بالاست.

سردار نقدی یادآور شد: ۱۰ هزار حلقه چاه آب در استان کرمانشاه وجود دارد که می توان با بهره گیری از این ظرفیت و پرورش آبزیان در راستای اشتغالزایی و تولید گام برداشت.

وی همچنین ارتقای سواد علمی کشاورزان استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر چه کرمانشاه رتبه تولید نخود کشور را در اختیار دارد اما ظرفیت ها برای تولید بیشتر این محصول در استان وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

سردار نقدی از آمادگی بسیج برای کمک به نهادها و دستگاه های اجرایی در زمینه های مختلف خبر داد و گفت: وظیفه بسیج پر کردن خلا است و بسیج امتداد همه نهادها و دستگاه های اجرایی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =