سازمان ملل در گزارش مقدماتی که به تازگی منتشر کرده، اعلام کرد متخصصان به نتایج تکان دهنده ای در رابطه با نقض حقوق زنان در آمریکا رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بر اساس تحقیقات جدیدی از متخصصان سازمان ملل، تبعیض علیه زنان در آمریکا بدتر از بسیاری از کشور های توسعه یافته است.

فعالان حقوق بشر که گروه متخصصان سازمان ملل را برای این گزارش تشکیل داده اند پس از سفر رسمی به آمریکا در این رابطه اعلام کردند: ایالت متحده، کشوری است که استاندارد های بین المللی زیادی در رابطه با حقوق بشر تدوین می کند و در اصل  به زنانش اجازه می دهد عقب بمانند.

گزارش اولیه که سال بعد در شورای حقوق بشر سازمان ملل به طور کامل منتشر می شود، تصویری از حقوق از دست رفته زنان را ارائه داد.

این تحقیق شرایطی چون زندگی اقتصادی و اجتماعی زنان، دسترسی به مراقبت های بهداشتی، حقوق بهداشت و باروری و همچنین امنیت زنان را بررسی کرد.

متخصصان می گویند: همه زنان قربانی حقوق از دست رفته در آمریکا هستند ولی این موضوع برای زنان فقیر، زنان مهاجر، زنان معلول، زنانی که از نسل بومیان آمریکا، اقلیت های آفریقایی آمریکایی و اسپانیایی هستند شدیدتر است.

متخصصان سازمان ملل پس از سفر ده روزه در آلاباما،ارگان، واشنگتن و تگزاس در کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کردند بعضی از نتایج " نعجب آور " و " سنت شکن " است.

در آمریکا زنان بیش از نیمی از نیرو های کار را تشکیل می دهند و در رشد اقتصادی این کشور در دهه های اخیر تاثیر زیادی داشتند.
با این حال متخصصان سازمان ملل نگرانی های دیگری را ابراز می کنند ؛ " این مشارکت اقتصادی زنان با فرصت های اقتصادی برابر همراه نیست، به علاوه ما از نبود استاندارد های لارم برای اقامت زنان باردار و زنان زایمان کرده در محل کار در آمریکا نگران هستیم. "
اختلافت مالی 20 درصدی میان مردان و زنان وجود دارد و این موضوع روی حقوق زنان و افزایش فقر در این جنسیت تاثیر می گذارد. باز هم زنان مهاجر، سالمند و ... از این آسیب تاثیر بیشتری می بینند.

به گزارش سازمان ملل یک مشکل شدید دیگر دزدی حقوق است. اینکار بیشتر در کارهای تولیدی، ساخت و ساز و برخی از مشاغل خدماتی انجام می شود.

آمریکا در کنار پاپوآ گینه نو 2 کشوری هستند که برای زنان باردار مرخصی اجباری ندارد. فرانسس رادای یکی از متخصصان در این رابطه گفت: در بیشتر جوامع دیگر حتی به نبود چنین چیزی فکر هم نمی شود.

مرخصی زایمان فقط در 3 ایالت آمریکا وجود دارد که برای 6 هفته است. این در صورتی است که مقدار بین المللی آن 14 هفته است.
همچنین شاید یکی از تکان دهنده ترین آمار ها افزایش مرگ و میر زنان باردار در آمریکا است. این آمار از سال 1990 تا 2013، 136 درصد افزایش یافته است.

در قسمت دیگری از این گزارش نوشته شده است؛ این آمار تبعیض را نشان می دهد، احتمال مرگ زنان سیاه پوست آمریکایی در زایمان حدود 4 برابر زنان دیگر است.

متخصصان گفتند: ما شاهد آزار و ترساندن در بیمارستان های آلابماما و تگزاس شدیم. اما نکته ناراحت کننده این است که نه تنها هیچ تمایلات سیاسی وجود ندارد تا این موضوع درست شود بلکه تمایلی برای درست نشدن وجود دارد. احتمال اینکه این موضوع وارد سیستم قانونی آمریکا شود کم است.

ترجمه: نیو صدر/ منبع: یورونیوز

237 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    در امريكا هيچ تبعيض جنسيتي عليه زنان وجود نداره. اونجا زنها بيش از مردها اهميت دارن
  • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    "تبعیض علیه زنان در آمریکا بدتر از بسیاری از کشور های توسعه یافته است." یعنی مثلا در مقایسه با کانادا یا سوئد.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    شما برین وضعیت خودتون رو درست کنید که بین 145کشور رتبه141رو در وضع زنان دارید استخدام های شرم آورتان را نگاه کنید که به زن اجازه کسب درآمد را نمیدهند و من با 29سال سن سربار مادرم هستم. خبری اگه شرف داری چاپ کن