قابلیت‌های زنجان در حوزه دانش‌بنیان و IT شناسایی و معرفی گردد

استاندار زنجان گفت :قابلیت‌های استان زنجان باید در حوزه دانش‌بنیان، فناورانه و IT شناسایی و معرفی شود

 به گزارش خبر آنلاین مهندس انصاری استاندار  زنجان در  جلسه شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی در مورد تعداد شرکت‌های تعاونی مستقر در استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴ هزار شرکت تعاونی در استان زنجان که دارای جمعیتی یک میلیونی است به ثبت رسیده که از این تعداد بیش از ۲۵۰۰ شرکت تعاونی فعال و مابقی راکد هستند.
استاندار زنجان با بیان اینکه برای گسترش شرکت‌های تعاونی در جامعه مانعی وجود ندارد، افزود: پایین بودن هزینه‌های تاسیس، وضع معافیت‌های لازم از جمله مزیت‌های شرکت‌های تعاونی نسبت به شرکت‌های خصوصی در زمینه تاسیس بوده به همین دلیل رغبت اعضا برای تشکیل شرکت‌های تعاونی بیشتر از تاسیس بخش خصوصی بوده است.
انصاری با اشاره به اینکه هر محصول تولیدی قیمت ترکیبی مختص به خود را دارد، گفت: وقتی در کشور اصرار داریم که همه چیز را ارزان کنیم خواه و ناخواه کیفیت در تولید را به تدریج از دست می‌دهیم.
وی با بیان اینکه دولت هر معافیتی را در هر بخشی وضع کند باید خود متحمل هزینه‌های بعدی شود، تصریح کرد: وضع معافیت توسط دولت در هر بخش و زمینه ای فشار بر دولت است در نتیجه فعالان اقتصادی اگر خواهان کمک دولت به بخش خصوصی هستند نباید بر وضع معافیت‌های دولتی اصراری داشته باشند.
وی در خصوص مجوز تاسیس پارک علم و فناوری استان زنجان که در آن تمامی مراکز رشد دانشگاه‌ها متمرکز شوند به‌زودی اخذ می‌شود، تصریح کرد: زنجان جزو استان‌های محدود کشور بوده که بنا به دلایلی نسبت به اخذ این مجوز دیر اقدام کرده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری بر اساس قوانین مناطق آزاد تبعیت می کنند ابراز کرد: متاسفانه ما به این موضوع توجه نکرده‌ایم که امیدواریم برای دستیابی به اهداف علمی و پژوهشی و در نتیجه اقتصادی با ایجاد پارک علم و فناوری استان زنجان به این مهم دست یابیم.
وی گفت: به منظور حمایت از فعالیت‌های پژوهشی نیروهای پژوهشی فعال در شرکت‌های دانش بنیان بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی و سایر مراکز باید در مرحله نخست شناسایی شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =