کانون قرض الحسنه خبرنگاران اصفهان امروز با ثبت در انجمن کانون‌های حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی کشور، در کنار بیش از 50 کانون دیگر در سطح استان تشکیل و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کانون قرض الحسنه خبرنگاران اصفهان با عضویت بیش از 50 تن از خبرنگاران اصفهان با ثبت در انجمن کانون‌های حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی کشور با اشاره به اینکه اصفهان یکی از مراکز اصلی رویش صندوق‌های قرض الحسنه است، اظهار داشت: در اصفهان صندوق‌های قرض الحسنه به صورت مختلف فعالیت می‌کنند و مردم زیادی از خدمات این صندوق‌ها بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه قرض الحسنه‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی هستند که تنها یکی از ظرفیت آن اختصاص وام است و می‌توانند در حوزه‌های دیگر از جمله اشتغال، کارآفرینی، بسترسازی برای ادامه تحصیل، ازدواج و حتی کمک به درمان بیماران نیز فعالیت کنند، اعلام کرد: به همین لحاظ در کنار نام قرض الحسنه تلاش کردیم فرهنگ کارآفرینی اجتماعی را بگنجانیم و انجمنی با گره زدن این دو مقوله ایجاد کنیم.

گلستانی با اشاره به اینکه در این زمينه پژوهش‌های بسیاری با همکاری گروه پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف انجام شد و تلاش کردیم که مقوله قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی را به گونه ای کنار یکدیگر قرار دهیم که تمام حامیان یا راهبران کانون‌ها خود بتوانند با نوآوری و خلاقیت برای حل یک معضل و مشکل اجتماعی اقدام به کارآفرینی کند، گفت: در اکثر کشورها با مشکلات اجتماعی زیادی از جمله اعتیاد، فساد، فحشا، فقر مواجهیم که تنها با کار جمعی و گروهی و ایجاد یک اقتصاد درون زایی فعال، اشتغال خرد و کسب و کار اجتماعی می‌توان آن را حل و فصل کرد.

وی اضافه کرد: برای کمک به حل مسائل اجتماعی نیاز به گفتمان سازی، استعداد یابی، ظرفیت بهم رسانی، شبکه سازی و رشد و تعالی است که تمام این امور را در قالب تشکیل کانون‌های مختلف ذیل نظر انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی ایجاد کرده ایم.

مدیر انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اصفهان نیز در این جلسه با اعلام اینکه با ایجاد کانون‌های مختلف حامیان قرض‌الحسنه و کارآفرینی در اصناف مختلف در راستای اقتصاد مقاومتی به دنبال رشد اقتصاد بدون وابستگی به نفت هستیم، گفت: کانون‌ها به دلیل رشد از دل مردم و با همت جمعی می توانند برای حل مشکلات اصناف راهگشا باشند.

مهدی رقایی از تشکیل کانون قرض الحسنه خبرنگاران اصفهان ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به اینکه رسانه یکی از چهار رکن دموکراسی است که در کشورها تعریف شده، بنابراین با توجه به اهداف کانون می توانیم از ظرفیت این کانون استفاده کرده و برای حل مشکلات این صنف نیز به دنبال جذب حامیان گام‌های موثری بر داریم.

وی اعلام کرد: از نظر ما و البته بسیاری از صاحب نظران، مهمترین معضل کشور در دهه آتی معیشت و اشتغال است.
مدیر انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اصفهان اظهار داشت: امیدواریم که در انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی به واسطه برکت حاصل از دور هم جمع شدن گروه ها با اهداف اجتماعی بتوانیم بیش از پیش آنها را در رفع مشکلات معیشتی و اشتغال، توانمند کنیم.

وی با بیان اینکه اگر اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته را دنبال کنیم نتایج بهتری را به دست خواهیم آورد، گفت: با این اقدام از یک سو از مزیت های بالقوه این مناطق استفاده خواهد شد و از سوی دیگر با رونق گرفتن فعالیت‌های مولد در این مناطق مهاجرت معکوس (از شهر به روستا) شکل خواهد گرفت و بسیاری از معضلات کلان شهر‌ها نیز حل خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =