استاندار در دیدار رئیس سازمان نقشه برداری کشور: چاره اندیشی برای مدیریت درست داده ها امری ضروری است

استانداردردیدار رئیس سازمان نقشه برداری کشور با ایشان بیان کرد: مدیریت درست داده ها در کشور ضعیف است که در این خصوص باید چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین  فریدون همتی در دیدار دکتر علیرضا آزموده اردلان معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس سازمان نقشه برداری کشور که در محل میهمانسرای استانداری انجام شد بیان داشت: ازجمله نقاط ضعف،کاستی و خلا هایی که در کشور احساس می شود موضوع داده ها ، اطلاعات و نحوه استفاده صحیح از آن هاست .

وی افزود: داده های فراوانی در کشور در بخش های مختلف وجود دارد اما مدیریت داده ها ضعیف است که در این خصوص باید چاره اندیشی شود و باید مدیریت صحیح بر داده ها ،از موازی کاری در این حوزه خودداری شود
همتی افزود : در کشور شاهد هستیم که اطلاعات و داده های صحیحی در سطح جامعه ارائه نمی شود درحالیکه اگر اطلاعات غیر واقعی باشند نمی توان تصمیم درست،جامع و دقیقی اتخاذ کرد.
استاندار با اشاره به این که در سال های اخیر بویژه در دولت یازدهم اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و گام های و موثری برداشته شده است تصریح کرد: داده ها و اطلاعات جزء سرمایه های کشور محسوب می شوند که باید مدیریت شوند که در این زمینه استان قزوین می تواند بعنوان یک پایلوت کشوری مطرح شود.
همتی تاکید کرد : ما بعنوان یک استان پایلوت نیازمند حمایت و همکاری سازمان نقشه برداری کشور و فعال شدن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این زمینه هستیم.
در این جلسه همچنین دکتر اردلان در سخنانی اظهار کرد: امروزه اساس و پایه موفقیت ها داشتن داده ها و اطلاعات درست است .
وی با اشاره بر ضرورت و اهمیت داده ها در سیستم مدیریت شهری بیان داشت: دستگاه های اجرایی به شدت به داده ها و اطلاعات مکانی برای مدیریت صحیح نیاز دارند و این موضوعی است که بیشترمدیران در طی سالیان گذشته به آن پی برده اند رئیس سازمان نقشه برداری کشور افزود: الان شاهد بخشی با عنوان GIS در دستگاه ها ی اجرایی هستیم اما مشکل اصلی پراکندگی این داده ها است.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور عنوان کرد: ایجاد زیر ساخت های اصلی برای تبادل داده ها امری ضروری است که این موضوع امروزه از شاخصه های اصلی توسعه می باشد که باید تلاش شود این زیر ساخت ها در قزوین فراهم شود.
گفتنی است در پایان این دیدارو به رسم یادبود دکتر اردلان نقشه ای از ایران و همچنین نقشه استان قزوین را به استاندار اهداء کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =