هفته نامه تماشاگران امروز نوشت: پلیس خنده رو از شورا استعفاء داده. استعفایی که البته وقتی درباره‌اش از همکارانش در شورا می‌پرسی، می‌گویند: «نه بابا، چیزی نیست. اصلاً در صحن مطرح هم نمی‌شود!»

نزدیك‌ترین حامی قالیباف در شورای شهر كه نایب‌رئیس است، در اعتراض به اینكه به نماینده شورایاری یكی از مناطق اجازه صحبت نداده‌اند از شورای شهر استعفاء داد. این مهم‌ترین خبر سه‌شنبه گذشته شورای شهر تهران بود. استعفایی كه اگرچه سردار برای جدی جلوه دادن عزمش، به مشهد رفت اما باز هم نه چمران ماجرا را خیلی جدی گرفت و نه دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب شورا.

مهدی چمران خیلی كوتاه درباره این استعفا گفت:«موافقت نمی‌شود»، و پرونده‌‌اش را بست. البته دو عضو شورا هم در گفت‌وگو با تماشاگران امروز نظرشان تقریباً مشابه همین حرف چمران بود. محسن پیرهادی عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران درباره این استعفا می‌گوید: «این استعفاها معمولاً عملیاتی نمی‌شود. در حقیقت هر كسی از موضوعی دلخوری زیادی دارد، آن را با استعفا نشان می‌دهد. چند مورد از این استعفاها از دوره گذشته تا حالا داشته‌ایم كه هیچ‌كدام اجرایی نشده‌اند و بیشتر به خاطر ابراز دلخوری و ناراحتی بوده است.»

احمد دنیامالی دیگر عضو شورای شهر كه نماینده‌ای اصلاح‌طلب است اما می‌گوید: «ظاهراً ایشان استعفایش را تقدیم كرده اما فكر می‌كنم دوستان از ایشان خواهش خواهند كرد كه استعفایش را پس بگیرد. این اولین‌بار بوده كه سخنرانی شورایاران از دستور خارج شده و دلیلی كه به خاطرش دلخور شدند خیلی جدی به نظر نمی‌رسد. البته آقای طلایی در گفت‌وگویی بعد از تقدیم استعفای‌شان گفته بودند اگر استعفا بدهم باید دنبال كار بگردم. من به ایشان توصیه می‌كنم لازم نیست دنبال كار بگردی برگرد همین جا دور هم خوش می‌گذرد.»

دنیامالی همچنین به این نكته اشاره داشت كه وقتی به خاطر موضوع فدراسیون استعفایش را تقدیم هیأت‌رئیسه شورا كرده بود آقای طلایی مصاحبه تندی انجام داد و گفته بود رأی مردم حرمت دارد و نباید با استعفا حرمت آن را از بین برد.

استعفای مرتضی طلایی به عنوان یكی از اعضای اصولگرای شورای شهر تهران از نظر بعضی از سیاسیون از این جهت كه ممكن است در تركیب آرای اعضای شورا در انتخاب یا استیضاح شهردار تهران هم مؤثر واقع شود، مورد توجه قرار گرفته است. اما پیرهادی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در این باره نظر دیگری دارد و می‌گوید: «اگر الان انتخاب شهردار را پیش‌رو داشتیم، بله، یك رأی هم خیلی مهم بود ولی الان آقای قالیباف انتخاب شده و چهار سال شهردار است. در مورد استیضاح شهردار هم 21 رأی نیاز است كه یك رأی خیلی در میان آن دیده نمی‌شود. اما این موضوع اصلا به آنجا نمی‌رسد و این استعفا عملیاتی نمی‌شود چون من در جریان موضوع هم بوده‌ام و خیلی هم موضوع مهمی نبوده. نمی‌دانم چرا آقای طلایی یك‌باره این كار را انجام داد یعنی موضوعی نبود كه كیان اسلام را به خطر انداخته باشد اما خب ایشان استعفا دادند.»

دنیامالی هم درباره تأثیر استعفای یكی از اعضای اصولگرای شورای شهر بر حمایت از شهردار تهران می‌گوید: «اینكه یك تصور وجود دارد كه همه دوستانی كه اصلاح‌طلب هستند مخالف و تمام كسانی كه اصولگرا هستند موافق آقای قالیباف هستند این تصور درستی نیست. به هر صورت آنجا تضارب آراست و خرد‌جمعی حاكم است. البته خروج آقای طلایی ممكن است یك اصلاح‌طلب وارد كند و شانس رأی آوردن آقای مسجدجامعی برای دوره بعد بالا می‌رود. البته مطمئن باشید آقای طلایی جایی نمی‌روند!»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =