مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با تاکید بر تامین زیر ساخت های گردشگری برای میزبانی گردشگران کشورهای اسلامی خواستار همراهی و همکاری تنگاتنگ مردم و مسئولین شد.

به خبرآنلاین، فرزین حق پرست  ضمن تشریح چگونگی کاندیدا شدن تبریز در نهمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی  گفت: پرونده ای از مستندات توسط اداره کل آماده و به سازمان مرکزی ارسال شد و در نهایت تبریز و یزد نماینده ایران در این داوری بودند که خوشبختانه شهر تبریز با کسب حداکثر آرا از میان شهر های مطرح از سوی کشور های اسلامی به عنوان شهر نمونه گرشگری در سال 2018 انتخاب شد.

وی انتخاب شهر تبریز را به عنوان شهر نمونه گردشگری برای سال 2018 رویداد مهم و مبارکی خواند و آن را زمینه سازحرکت و موج تولید و کار آفرینی در حوزه گردشگری کشور و استان دانست.

وی وجود 18 موزه تخصصی، شهر جهانی بافت قالی بودن تبریز و آثار تاریخی متعدد ملی و جهانی، داشتن اماکن تفریحی متعدد را از عوامل موثر در انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018 عنوان کرد.

 فرزین حق پرست با اشاره به افزایش تعداد گردشگران به خصوص از کشور های اسلامی در پی این انتخاب یاد آور شد و افزود: باید با تقویت پتانسیل ها و آماده سازی زیر ساخت آماده میزبانی خیل گردشگران باشیم.

وی ساماندهی مجموعه های تاریخی، بهسازی بافت تاریخی و تشویق سرمایه گذاران برای احداث مراکز اقامتی 4و 5 ستاره را از برنامه های اداره کل برای  سال 2018  دانست و بر عزم ملی و استانی برای تحقق این برنامه ها تاکید کرد.

فرزین حق پرست با اشاره به نقش مساجد در میزبانی گردشگران اسلامی اظهار داشت:54 مسجد تاریخی و ارزشمند در استان در دست مرمت هستند.

وی در ادامه گفت: احداث و تجهیز و ایجاد موزه های فرش، مطبوعات، صدا، صنایع دستی و نقاشی از دیگر برنامه های در دست اقدام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان در این رابطه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان با بیان اینکه خانه های تاریخی متعددی در تبریز در آستانه تخریب قرار دارند افزود: این خانه ها که نشانه های هویت تاریخی و فرهنگی این شهر هستند بهترین گزینه برای تبدیل به هتل بوتیک؛ سفره خانه ها و مراکز فرهنگی هستند.

وی اطمینان داد: سرمایه گذاری در بحث خانه های تاریخی و تبدیل آنها به مراکز اقامتی و خدماتی توجیه و بازده قابل قبول اقتصادی دارد و علاوه بر این، حرکت فرهنگی و اقتصادی خوبی است که کمک بزرگی  به فرهنگ و تمدن و هویت تاریخی شهر تبریز خواهدکرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تاکید کرد: مردم نقش بسزایی در بهره مندی حداکثری از فرصت پیش آمده دارند و البته بازار تبریز به عنوان یک اثر جهانی  باید آمادگی میزبانی گردشگران خارجی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: بی شک همراهی تمامی دستگاه های اجرایی استان در دستیابی به این افتخار تاثیر گذار بوده و لازم است تا همکاری های تنگاتنگ برای آماده سازی بسترها صورت بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =