اعتماد نوشت:آمارهای مختلف درباره متقاضیان خرید خانه‌های کمتر از ٧٠ متر نشان می‌دهد که خانه‌های بالای ١٠٠ میلیون تا ١٣٠ میلیون تومان سهم ٦/١٠درصدی در معاملات مسکن تهران داشته‌اند.

اطلاعات منتشر شده از سوي بانك مركزي از جزييات معاملات مسكن در كشور نشان مي‌دهد كه واحدهاي داراي ارزش ١٦٠ تا ١٩٠ و ١٣٠ تا ١٦٠ ميليون تومان نيز به ترتيب با اختصاص سهم ٩/٩ و ٥/٩درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

در آذرماه سال ١٣٩٤ حدود ٦/٤٧درصد از معاملات به واحدهاي مسكوني با ارزش كمتر از ٢٢٠ ميليون تومان اختصاص داشته است. اين آمار همچنان نشان مي‌دهد كه تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران به ٦/١٢هزار واحد مسكوني رسيد.

بررسي توزيع تعداد واحدهاي مسكوني معامله شده به تفكيك عمر بنا در آذرماه سال ١٣٩٤ حاكي از آن است كه واحدهاي نوساز تا ٥ سال ساخت با سهم ٥/٥٤ درصد بيشترين حجم از واحدهاي مسكوني معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند.
براساس اين گزارش، تعداد واحدهاي مسكوني معامله شده بر حسب قيمت يك متر مربع در آذرماه سال ١٣٩٤ نشان مي‌دهد كه در شهر تهران واحدهاي آپارتماني با محدوده قيمت هر متر مربع ٢٥ تا ٣٠ ميليون ريال با سهم ٦/١٤درصد، بيشترين سهم از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده و واحدهايي با محدوده قيمتي هر متر مربع ٢٠ تا ٢٥ و ٣٠ تا ٣٥ ميليون ريال به ترتيب با سهم ٧/١٣ و ٢/١٣درصد در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.
همچنين تعداد واحدهاي مسكوني معامله شده بر حسب سطح زيربناي هر واحد مسكوني در آذرماه سال ١٣٩٤ نشان مي‌دهد، بيشترين سهم از معاملات انجام شده به واحدهاي مسكوني با زيربناي ٦٠ تا ٧٠ مترمربع معادل ٨/١٥درصد اختصاص داشته است؛ واحدهاي داراي زيربناي ٥٠ تا ٦٠ و ٧٠ تا ٨٠ مترمربع به ترتيب با سهم ١/١٥ و ٣/١٤ درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند؛ در مجموع در اين ماه، واحدهاي مسكوني با سطح زيربناي كمتر از ٨٠ متر مربع، ٥٧ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    این چه سوالی هست که میپرسین، یعنی واقعا خونه ی زیر 100 میلیون هم هنوز وجود داره؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    چون خانه اصولا به جایی گفته میشه که حداقل 500 متر باشه ، بقیش شبه خانس
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    مگر خانه زیر 100 میلیون هم داریم ؟