رعایت حقوق اجتماعی مقدم بر حقوق فردی است

کارگروه امور اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی با حضور انصاری استاندار زنجان تشکیل شد.

به گزارش خبر آنلاین در این جلسه جمشید انصاری با بیان اینکه ارزیابی بعمل آمده از عملکرد دستگاههای اجرایی در خصوص رعایت حقوق شهروندی، بیشتر به مولفه های شکلی رعایت حقوق شهروندی مربوط می شود گفت: با اجرای این تکالیف توسط دستگاههای اجرایی، مردم در دسترسی به حقوق قانونی خود در ادارات دولتی سهولت بیشتری پیدا می کنند.

وی افزود: امتیازات کسب شده توسط دستگاههای اجرایی در این شاخص ها نباید باعث غفلت از تلاش مضاعف برای ایجاد شرایط بهتر و مطلوب تر شود چرا که مراجعه کنندگان عمومی به ادارات دولتی همواره باید بهترین خدمات را از مسئولین دریافت کنند.

انصاری بر تشویق دستگاههایی که نسبت به سال گذشته دارای رشد عملکرد هستند نیز تاکید نمود و گفت: دستگاههایی که نسبت به سال گذشته دارای رشد معناداری در ارائه خدمات به مردم هستند تشویق و علل افت موفقیت در سایر دستگاههای بررسی شود.

استاندار زنجان در ادامه تاکید نمود: باید بطور عمیق به سمت تامین واقعی و محتوایی حقوق شهروندی حرکت کنیم.

 انصاری فصل مشترک حرکت محتوایی و حرکت شکلی تأمین حقوق شهروندی را آگاه سازی شهروندان به حقوق قانونی و اساسی آنها عنوان نمود و بیان داشت: علیرغم تلاشهای صورت گرفته برای اطلاع مردم از حقوق قانونی خود، با ضعف و کاستی هایی در این حوزه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در زمینه آگاه سازی حقوق اساسی مردم، باید در سطح ملی برنامه ریزی صورت بگیرد و بمنظور افزایش سطح آگاهی های مردم از حقوق خودشان، نظام رسانه ای کشور آموزش جزئیات حقوق اساسی به مردم را از رسالت های خود بداند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در تبیین حقوق قانونی، بیشترین مسئولیت بر عهده دستگاههایی است که رعایت آن حقوق از وظایف آنها محسوب می شود، گفت: حقوق تصریح شده در قوانین مختلف ابتدا باید توسط خود دستگاه اجرایی مسئول اجرای آن قوانین و توسط رسانه ها اطلاع رسانی شود تا مردم از تمام حقوق قانونی خود، امتیازات و تنبیهات قانونگذار مطلع شوند.

رئیس ستاد صیانت از حقوق شهروندی، رعایت حقوق اجتماعی را مقدم بر حقوق فردی دانست و اظهار داشت: آگاهی آحاد مردم از حقوق اجتماعی و رعایت آنها، باعث حفظ حقوق و عدم لطمه به حقوق دیگران می شود.

وی افزود: اگر ما حقوق قانونی، اساسی و حقوق اجتماعی را بخوبی به مردم آموزش دهیم و سطح آگاهی آنان را ارتقاء دهیم، توقعات مردم نسبت به دستگاههای اجرایی بهتر تبیین شده و جامعه آگاه تری نسبت به حقوق خواهیم داشت.

استاندار زنجان در ادامه بر اطلاع رسانی مسئولانه و دقیق اقدامات دستگاههای اجرایی تاکید نمود و گفت: چنانچه در اطلاع رسانی اقدامات، برنامه ریزی ها، توفیقات و عدم توفیقات بیان شود باعث می شود مردم توقعات خود را با امکانات دولت تنظیم کرده و به صحت آنچه که مسئولین در گزارش های خود ارائه می دهند، اعتماد خواهند داشت.

 انصاری در پایان خاطر نشان شد: رسانه ملی، نخبگان و تشکل های مدنی با اطلاع رسانی صحیح و با تاثیر بر رفتارهای جامعه در افزایش سرمایه اجتماعی نقش بسزایی دارند.

شایان ذکر است در سال جاری عملکرد 43 دستگاه دولتی و عمومی استان در زمینه حقوق شهروندی، توسط تیم بازرسی مورد ارزیابی قرار گرفته که از بین این تعداد دستگاه اجرایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، دانشگاه زنجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب نمودند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =