با کریم انصاری فرد؛از فارسی یاد دادن به هم اتاقی اش تا تبلیغ برای ایران و ماجرای غذاهای پرچرب ایرانی

مهاجم پانیونیوس می گوید مدت هاست که برنج را از برنامه غذایی اش حذف کرده است.

سعید اکبری-خبرگزاری خبرآنلاین؛ کریم انصاری فرد در زدن گل های سه امتیازی هت تریک کرد. پانیونیوس 9 امتیاز از سه بازی خود را مقابل لاتانیاس، گاتنیتا و ارکلیس را مدیون گلزنی های کریم است. در جام حذفی هم او با یک گل باعث صعود تیمش به مرحله یک شانزدهم نهایی شد. انصاری فرد یک روز پس از تک گل سه امتیازی اش مقابل اراکلیس، از سختی های حضور در فوتبال اروپا گفت. از اینکه مجبور است مدام در رژیم باشد.

گل سه امتیازی زدی. این سومین گل سه امتیازت در لیگ یونان برای پانیونیوس بود....
درست نیست که امتیازها و گل ها را فقط به پای من بنویسیم. شما تصور کنید مثلا من گل بزنم و خط دفاعی بد بازی کند و سه گل بخوریم. آنوقت گل من اصلا به چشم نمی آید. ما روی کار تیمی گل می زنیم و وقتی هم گل می خوریم، همه اشتباه کرده ایم. درست است گل را من می زنم ولی بقیه هم زحمت می کشند. هیچوقت یک بازیکن به تنهایی نمی تواند باعث برد تیم شود. در فوتبال باید یک تیم باشید که برنده باشید. در گلی هم که من زدم، همه نقش داشتند.
گلی که زدی کاندیدای بهترین گل هفته شده.
من فکر می کنم به خاطر این در بین زیباترین گل های هفته قرار گرفت که روی کار تاکتیکی به ثمر رسید. قبل از گل یک ضرب و دو ضرب بازی کردیم. پاسی هم که به من داده شد، عالی بود. به خاطر همین در لیست بهترین گل هاست.
پاسوس چشم بسته تو را دید. شاید هر بازیکن دیگری جای او بود، نمی توانست به آن شکل پاس بدهد و طبیعتا تو هم الان گلزن نبودی.
دقیقا. پاسوس هم اتاقی من است و با او خیلی رفیق هستم. عالی پاس داد و اتفاقا همانجا از او تشکر کردم. پاس رو به جلوی خوبی داد.

بعد از گل در تور دروازه گیر کردی.
به قول معروف هم خودم گل شدم، هم توپ.(خنده) وقتی توپ را زدم چون مدافع حریف تکل زده بود، مجبور شدم بپرم که این باعث شدم خودم هم با توپ وارد دروازه شوم. می خواستم بعد از آن بلند شوم ولی بچه ها ریختند سرم و دیگر همانجا نشستم.
البته بعد از اینکه از دروازه خارج شدی، به سبک همیشگی شکرگزاری هم کردی.
من همیشه این کار را می کنم. موقعی که در ایران بازی می کردم و گل می زدم، همین کار را انجام می دادم. من هر چه دارم از عنایت خداست. همیشه شکرگزار خداوند هستند و افتخاراتم را به خاطر لطف او دارم.
همیشه از وضعیت خوبت در پانیونیوس می گویی. از اینکه اصلا احساس غریبی نمی کنی و با بچه های تیم رابطه خیلی خوبی داری.
من با همه بچه ها رابطه خوبی دارم ولی پاسوس صمیمی ترین دوست من در تیم به حساب می آید. در طول روز معمولا با هم هستیم. او به خانه من می آید و یا اینکه من به خانه اش می روم. او هم از شهر دیگری آمده و تنها زندگی می کند. در همان بازی اراکلیس او دو پاس خوب دیگر هم به من داد که در موقعیت گل قرار گرفتم. پاس گل اکثر گل هایی که زده ام، کار او بوده. مربی هم این مسئله را فهمیده است و به همین دلیل می گوید شما دو تا با هم خیلی مچ هستید. فوتبال ما خیلی به هم می خورد. او بازیکنی تکنیکی است و پشت فوروارد عالی بازی می کند. مطمئنم که یکی دو سال دیگر در ایران چیزهای زیادی از او خواهید شنید. شک ندارم به یک تیم خوب اروپایی می رود.
گلزنی ها باعث می شود توقعات از تو بیشتر شود. برای اینکه بتوانی این توقعات را برآورده کنی، تمریناتت را بیشتر کرده ای؟
روزی که در ایران بازی می کردم و بازیکنانی مثل آقا جواد(نکونام) با علی آقا(کریمی) در اروپا بودند می گفتند در اروپا همه چیز فرق دارد. راستش من تا قبل از اینکه بیایم اروپا، چیزهایی شنیده بودم ولی وقتی وارد فوتبال این قاره شدم، فهمیدم که طرز تفکرها خیلی فرق می کند. به خاطر همین از روز اول تلاشم را دو برابر کردم. هر روز انگیزه ام در تمرینات بیشتر از قبل شده. به جرات می توانم بگویم گاهی اوقات فشار تمرینات ما از بازی های لیگ برتر ایران هم بیشتر است. گاهی اینقدر سنگین تمرین می کنیم که من نمی توانم برگردم خانه و ترجیح می دهم در رختکن تیم بخوایم! البته این را هم بگویم که ریکاوری تیم فوق العاده است. با توجه به امکانات باشگاه از جمله سونا، آب سرد، آب گرم و همینطور مکمل هایی که به ما می دهند، ریکاوری مان عالی است. بعد از هر مسابقه سریعا به حوضچه آب سر می رویم. تغذیه هم که عالی است. وقتی همه چیز مهیاست و شما خوب ریکاوری می شوید، هر روز انگیزه دارید و تلاش می کنید بیشتر و بیشتر روی فرم باشید و بتوانید قابلیت های خودتان را نشان بدهید.
مهدوی کیا می گفت زمانیکه در هامبورگ بودند از آنها تست می گرفتند و اگر چربی شان بالا بود، حتی جریمه می شدند.
برای ما همینطور است. هر یک ماه و نیم یک بار از ما تست چربی می گیرند. خب درصد چربی به غذاهایی که می خرویم ربط دارد. ببیند اینجا فوتبالیست های حرفه ای هستند و خودشان یک چیزهایی را رعایت می کنند. البته ما در ایران یک مشکل اساسی به نام غذای خوشمزه و مامان پر داریم!(خنده) شاید این مسئله دلیل مهمی است که باعث می شود چربی بازیکنان در ایران بالا برود. غذاهای ما اغلب چرب و خیلی خوشمزه است. بازیکنی هم نمی تواند از کنار چنین غذاهایی بگذرد ولی در یونان و کشورهای اروپایی اینطور نیست. ما اینجا بیشتر غذای کبابی می خوریم.
یکی از مشکلات اصلی بازیکنان ما برنج است.
دقیقا. خب در اروپا ما یا برنج نمی خوریم و اگر هم بخوریم، بسیار کم. من آخرین بار یادم نمی آید کی برنج خوردم. چند وقت پیش یک مصاحبه از وحید شمسایی خواندم که گفته بود اگر من بدنم در 40 سالگی اینطوری است، چون لب به برنج نمی زنم. در زندگی من هم این اتفاق با حضور در اروپا افتاد. وقتی به اوساسونا آمدم، برنج را به طور کامل از غذایم حذف کردم. در اروپا غذاها به شکلی است که معمولا نیازی به برنج نیست. برنج برای قیمه و قورمه خوشمزه و چرب است ولی اینجا غذاها به اندازه غذاهای ایران لذیذ نیست. وحید شمسایی درست می گوید. واقعا برنج اثرگذار است. فوتبالیست ها باید رعایت کنند و برنج نخورند. اگر بازیکنان یک هفته برنج نخورند قشنگ می توانند تاثیرش را روی بدن شان احساس کنند. روی من که خیلی اثر گذاشت. شما از جواد نکونام هم در این باره بپرسید. ما پارسال در اسپانیا با هم زندگی کردیم و کلا چیزی به اسم برنج نداشتیم.
خوردن چه چیزهایی را غیر از برنج منع کرده ای؟
شکر، قند، شیرینی جات و شکلات. من اصلا یادم نمی آید آخرین بار کی شکلات خورده ام. هیچوقت چایی را با قند یا شکلات نمی خوردم. شب ها غذایم در حد سوپ و سالاد است ولی صبحانه به اندازه یک وعده غذایی ناهار می خورم. صبح زود از خواب بیدار می شوم و صبحانه را در حد عالی می خورم.

پانیونیوس در 4 هفته فقط یک امتیاز گرفته بود ولی با این برد سه امتیاز به دست آوردید. چرا در این هفته ها خوب نبودید؟
متاسفانه یا خوشبختانه 7 بازی خیلی سخت ما پشت هم خورد. با تیم هایی بازی کردیم و خواهیم کرد که در رقابت های چمیونز لیگ و یورو لیگ حضور دارند. با المپیاکوس، AEK، اترامیتوس و... بازی کردیم و دو بازی خیلی سخت هم با پانتینایکوس و استراس بازی داریم که هر دو در یورو لیگ هستند. فعلا 4 امتیاز گرفته ایم و برایمان خیلی مهم است که در دو بازی بعدی بتوانیم امتیاز بگیریم.
به خاطر گلزنی ها و بازی های خوبی که انجام دادی، پیشنهادی به تو نشده؟
روزنامه و سایت ها چیزهایی نوشته اند. مدیر برنامه هایم که مشغول بررسی است ولی فعلا در این باره نمی توانم چیزی بگویم. از روز اولی که من به اینجا آمدم هدفم پیشرفت بود. اینکه بتوانم به تیم های بزرگتر ترانسفر شوم. هدف همین است. باشگاه پانیونیوس هدف همه همین است. قبلا هم گفته ام. اینجا معدن ترانسفر بازیکن است. پانیونیوس سالیانه از المپیاکوس هم بیشتر بازیکن ترانسفر می کند چون اینجا هم بین 22 تا 26 و 27 سال سن دارند.
چیزی در یونان بوده که برای خود تو خیلی جالب باشد؟
اینجا سقفی برای تلاش و موفقیت وجود ندارد. مثلا من در یک مسابقه 22 استارت زده بودم ولی به من گفتند که باید 30 تا استارت بزنی. شاید در ایران 22 استارت یک رکورد باشد ولی در یونان هر روز می گویند باید از دیروز بهتر باشی. مثلا من امروز(دیروز) سر تمرین که حاضر شدم، همه چیز عادی بود. اینجا کسی نیست برای شما به به و چه چه کند. اگر گل سه امتیازی بزنی و حتی دروازه رئال را باز کنی، وظیفه ات است. در اروپا گلزنی و موفقیت یک چیز جا افتاده است. اصلا کسی از او تشکر نمی کند که موفق باشی.
از بازی در لیگ یونان خیلی راضی بنظر می رسی. دلیل اصلی اش چیست؟
خب من از بازی در یونان لذت می برم. این هم دلیل دارد. سرعت بازی اینقدر بالاست که توپ نمی ایستد. همه می خواهند فوتبال بازی کنند. یکی از دلایل مهمش زمین صاف است. زمینی که می توانی روی آن فوتبال بازی کنی. یکسری مسایل هست که دست به دست هم می دهد تا در زمین باشید و از بازی لذت ببرید.
چند سوال فان هم بپرسیم. یونانی چقدر یاد گرفته ای؟
خب در حد سلام و علیک. یکسری لغات فوتبالی یاد گرفته ام که بچرخ، توپ را بده و این چیزها. در یونان دارم انگلیسی ام را تقویت می کنم. خدا را شکر اینجا همه انگلیسی بلد هستند.
به کسی هم فارسی یاد داده ای؟
(خنده) اتفاقا به پاسوس فارسی یاد داده ام. تا وارد خانه می شود می گوید سلام چطوری؟ خوبی؟ عضله دوقلوی پایش مشکل دارد و جدید درد می گیرد. به او می گویم دوقلویت خراب است؟ فارسی می گوید خیلی خراب است دوستم!(خنده)
اصلا با ایران آشنایی دارند؟ قطعا باید تصاویری از ایران به آنها نشان داده باشی.
نمی دانم چرا فکر می کنند ایران هم یک کشور عربی است. در اسپانیا هم همینطور بود. در یونان هم فکر می کنند ما کشور عربی هستیم. به خاطر همین مجبور بودم در این دو سال به همه توضیح بدهم که ما عربی نیستیم. اتفاقا عکس های شمال و جنوب را به چند بازیکن نشان داده ام. حتی تو این فکر هستند که پول خوب بگیرند و بیایند ایران بازی کنند!(خنده)

 

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =