به گزارش مهر، شهردار اصفهان گفت: مشکل آلودگی هوای اصفهان به یک بیماری مزمن مبدل شده و با درمان‌های معمولی قابل علاج نیست بلکه باید راه حل اساسی در این ارتباط اندیشیده شود.

 مهدی جمالی‌نژاد پیش از ظهر سه شنبه در همایش تخصصی روز ملی هوای پاک که در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز کلان‌شهرهای ما با بیماری‌ وخیمی رو در رو است و مسایلی مانند آلودگی هوا، آب، خاک این کشورها را به شدت درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه برای درمان این دردها نمی‌توان از مسکن و راه‌ حل‌های مقطعی استفاده کرد، افزود: خطرات ناشی از این درد کلان تنها توسط یک ارگان یا چند مسئول درمان نمی‌شود بلکه درمان این درد مزمن نیازمند همیاری تمامی ارگان‌های مربوطه است.

مسائل زیست محیطی مطالبه اصلی مردم کشور ما شده است

شهردار اصفهان با بیان اینکه محیط زیست مطالبه اصلی مردم کشور ما شده است، ابراز داشت: مطالبه‌گری مردم در این زمینه نشانه فرهنگ بالای مردمی و توجه و هوشمندی آنها در زمینه اساسی‌ترین مسایل روز است.

وی با اشاره به آلودگی شدید هوای اصفهان با توجه به گسترش صنایع در این شهر تاکید کرد: مشکل آلودگی هوای اصفهان به یک بیماری مزمن مبدل شده است و با درمان‌های معمولی قابل علاج نیست و باید راه حل اساسی در این ارتباط اندیشیده شود.

جمالی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های شهرداری اصفهان برای کاهش آلودگی اصفهان به برنامه‌ جامع طرح کاهش آلودگی اشاره کرد و ابراز داشت: این ارگان برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی برای پیشبرد طرح جامع کاهش آلایندگی در نظر گرفته است.

ضرورت ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل

وی با اشاره به ضرورت ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل گفت: با توجه به میزان آلایندگی بالای خودروهای تک سرنشین، ایجاد ۱۵ خط بی آر تی، چهار خط تراموا و سه خط مترو مدنظر است که به یقین در کاهش آلودگی هوا نقش وافری دارد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: برنامه اصفهان ۱۴۰۰ به نوعی کیفی کردن هوای شهر را مدنظر دارد اما برای رسیدن به هدف هوای پاک نیازمند همراهی و همیاری تمام مسئولان هستیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =