عکس روز نشنال جئوگرافیک به تصویری از سرک کشیدن یک قاقُم اختصاص پیدا کرده است. این حیوان وقتی متوجه سر و صدا شد چند ثانیه‌ای بیرون آمد و بعد ناپدید شد؛این در همین چند ثانیه ثبت شده است.

قاقُم (نام علمی: Mustela erminea) جانوری از خانواده راسوها و بومی بخش‌های شمالی اوراسیا و آمریکای شمالی است. قاقم نسبت به راسوی کوچک کمی بزرگتر است و دم بلندتری دارد که انتهای آن تیره است.

قاقم به هنگام تعقیب شکار خود به صورت مارپیچی حرکت می‌کند. و نسبت به جثه‌اش سرعت بالایی دارد. قاقم شناگر ماهری نیز هست و توانسته‌است جمعیت خود را به جزایر نزدیک به ساحل را نیز گسترش دهد. قاقم یکی از معدود گونه‌های جانوری است که به خاطر بدن باریک و دراز خود می‌تواند حیوانات نقب‌زن را در دالان‌های لانه‌های خودشان دنبال کند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیکار US ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    2 9
    من موندم چطوری شده ما برای جانوری که یک بار هم تو عمرمون باهاش مواجه نشدیم اسم گذاشتیم. یعنی اجراد ما نشتن و گفتن اگه یه روزی یه حیوانی در بخش‌های شمالی اوراسیا و آمریکای شمالی پیدا شد اسمشو بگیم قاقم؟ یا فرهنگستان نشسته فکر کرده چون این حیوانات دائم در حال قاقمیت هستند بهشون بگیم قاقم؟ خلاصه از وقتی این خبرو خوندم خواب به چشمهام نیومده. همش دارم به این قضیه اسم فکر می کنم.