۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۰

شمارش 89 درصد آرا انتخابات پارلمانی عراق از پیشتازی ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی با اختلاف 40 هزار رای از فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، شمارش 89 درصد آرای انتخابات پارلمانی عراق از رقابت نزدیک ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی و فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی حکایت دارد، اما دولت قانون همچنان پیشتاز است.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج شمارش 89 درصد آرای انتخابات پارلمانی عراق در تمام استانهای این کشور به جز استانهای اربیل، سلیمانیه و دهوک حاکی از آن است که ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی با اختلاف 40 هزار رای از فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی پیشتاز است.

طبق نتایج جدید به دست آمده، ائتلاف دولت قانون با کسب دو میلیون و 448 هزار و 452 رای همچنان در صدر قرار دارد و فهرست العراقیه نیز با کسب دو میلیون و 408 هزار و 547 رای در مکان دوم قرار دارد و ائتلاف ملی عراق به رهبری "عمار الحکیم" با یک میلیون و 859 هزار و 606 رای در مکان سوم قرار دارد.

بنابراین نوری المالکی در 7 استان از مجموع 18 اسان عراق از جمله بغداد و بصره بیشترین رای را از آن خود کرده است. این در حالی است که ایاد علاوی در 5 استان، ائتلاف ملی عراق و ائتلاف کردستان نیز هر کدام در 3 استان بیشترین رای را کسب کرده اند.

در همین راستا "قاسم العبودی" سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق ابراز امیدواری کرد که امروز شمارش آرا به پایان برسد. وی پیش بینی کرد که طی روزهای آتی نتایج نهایی انتخابات اعلام خواهد شد.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =