هاشمی رفسنجانی: بررسی صلاحیت نامزدها نباید برای بعضی غیرقابل عبور و برای بعضی‌ آسان باشد

رییس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فیلتر بررسی صلاحیت نامزدها نباید برای بعضی ها غیرقابل عبور و برای بعضی‌ها دیگر سهل و آسان باشد تاکید کرد:مسؤلان مربوطه بگذارند انتخابات پرشور و حماسی داشته باشیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای خانه کشاورز، دیدار با کشاورزها را خوشایند و حتی درد دل‌های آنان را با همه تلخی‌ها، شیرین دانست و گفت: امروز برای همه روشن است که بخش اصلی زندگی انسان‌ها در همه جوامع مربوط به کشاورزی است و برکت کشاورزی، برکت جامعه است.

اهم سخنان وی از این قرار است:

*برای حفظ محیط زیست می‌توانستیم بخشی از آبهای ذخیره شده حاصل از برف و باران در شمال البرز را در رودخانه‌ها جاری نماییم و آب‌های اضافه‌ی جاری شده از البرز را به سوی استان‌های مازندران و گلستان هدایت کنیم. در کنار این بی‌آبی‌ها که بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه و ایلام و حتی خوزستان را در بر می‌گیرد، زمین‌های بسیار مناسبی داریم که در صورت رونق کشاورزی، علاوه بر حل مشکل بیکاری جوانان آن منطقه، دستاوردهای امنیتی نیز خواهیم داشت.

*{در مورد هدر رفتن رفتن سرمایه‌های ارزی و ریالی کشور در دولت قبل} به جای استفاده معقول از آن سرمایه‌ها و آینده نگری برای روزهایی مانند امروز که نفت در پایین‌ترین قیمت خویش است، به سوی روزمرگی رفتند و به خاطر بعضی از بی‌تدبیری‌های سیاسی، لطف و عنایت خداوند را از دست دادیم.

*{در خصوص تلاش‌های دولت در به سرانجام رساندن یک پرونده سیاسی 13 ساله را با برجام } به محض اینکه دنیا فهمید ملت ایران تصمیمات سیاسی را خودش و براساس عقل و منطق و شیوه‌های صلح‌جویی می‌گیرد و بر مواضع اصولی خویش پایداری می‌نماید، آماده پذیرش واقعیت‌ها شد و به جای تهدید و تحریم به میز مذاکره برگشت.

*{در مورد تضاد همیشگی تندروهای دلواپس با جمهوری خواهان آمریکا در طول 36 سال عمر انقلاب} فقط در مقطع مخالفت با برنامه‌های دولت یازدهم برای حل مسأله هسته‌ای با هم یکی شده‌اند و مردم آگاه و امیدوار به برنامه‌های دولت می‌دانستند در این مسیر با موج‌های بدی مواجه خواهند شد و خود را برای همه‌گونه حمایت از دولت برخاسته از ملت آماده کرده بودند. 

*{در مورد رد صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری} امیدواریم مسؤولان مربوطه با عقلانیت، دیانت و انسانیت نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند و بگذارند انتخابات پرشور و حماسی داشته باشیم. مردم از دل و جان حامی رهبری نظام هستند و اگر انتقادهای سیاسی دارند، به برخی از نهادها و شخصیت‌های مدعی بر می‌گردد که البته این نوع انتقادات در نظام‌های دموکراسی طبیعی است.فیلتر  بررسی صلاحیت نامزدها نباید برای بعضی ها غیرقابل عبور و برای بعضی‌ها دیگر سهل و آسان باشد. مجلس مردمی با دولت عاقل در کنار رهبری هوشیار ایران را به جایگاه اصلی خود در تاریخ می‌رساند.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    58 7
    درود بر هاشمی دوراندیش
  • علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    60 5
    کاش همه مثل حضرتعالی صریح و روشن صحبت می کردند به امید سربلندی ایران و ایرانی