رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد شدید از فقر سرانه های درمانی در این کلانشهر، اظهارداشت: وضعیت بیمارستانهای دولتی در استان باید متحول شود زیرا مردم برای پیگیری روند درمان خویش نباید با نگرانی قدم به این مراکز بگذارند.

  به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،محمدصادق باغستانی گفت: البرز با کمبود بیش از دو هزار تخت بیمارستانی مواجه است و در بخش هایی همچون سوختگی، زنان و زایمان، روانپزشکی، دیالیز و اتاق عمل از محدودیت ها و مشکلات عدیده ای رنج می برد.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند؛ مسئولان باید بستری را فراهم آورند که خانواده ها در بحث درمان بیماران تنها دغدغه بازگشت سلامتی شان را داشته باشند و مباحثی همچون هزینه های بالای بستری و درمان یا کمبود امکانات پزشکی به دغدغه ای مضاعف برای شهروندان تبدیل نشود اما متاسفانه شرایط کنونی با تحقق این مطالبه راهبردی فاصله بسیار زیادی دارد و شکاف های عمیقی در نظام سلامت ایران به نسبت کشورهای پیشرفته جهان به چشم می خورد.

این وکیل مردم در پارلمان شهری کرج اضافه کرد: همانطور که مردم ملزم به پرداخت مالیات می شوند، در مقابل دولت نیز موظف به ارایه خدمات کمی و کیفی درمان به مردم است؛ اگر نیم نگاهی به وضعیت بیمارستانهای دولتی البرز کنیم پی می بریم دلهره و نگرانی مردم برای مراجعه به مراکز بیمارستانی طبیعی است زیرا مراقبت های لازم از بیماران صورت نمی گیرد و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی نیز در حد استاندارد مهیا نیست.

باغستانی عنوان کرد: متاسفانه طی سالیان اخیر هر ثانیه بر جمعیت کرج افزوده شده بدون آنکه سرانه های خدماتی و رفاهی تامین شود و امروز کار به جایی رسیده که در منطقه فردیس با ششصد هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی وجود نداشته باشد و در این راستا به رسانه ها نیز نقد وارد است که چرا این کم کاری ها و کمبودها را به مسئولان متذکر نشده و برای رفع مشکلات آستین همت بالا نزده اید؟

وی در ادامه بیمارستان کوثر را مثال زد و افزود: این بیمارستان فوق تخصصی چند سالی بود که برغم احداث و تجهیز اما در مدار بهره برداری قرار نمی گرفت و در نهایت قصد فروش و تغییر کابری آن را داشتند که با پیگیری های صورت گرفته به زودی فعالیت های خود را از سر خواهد گرفت و متاسفانه در سنوات اخیر کسی پیگیر اینکه چرا در فصل فقر سرانه های درمانی قفل تعطیلی بر درهای بیمارستان کوثر زده شده، نبود و این مصداق کم کاری است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر کرج در پایان خواستار تجدید نظر اساسی در ساختار فیزیکی، تجهیزات و امکانات، نیروی انسانی و کیفیت خدمات رسانی بیمارستانهای دولتی به شهروندان شد و وضعیت کنونی این مراکز را در برخی موارد ضعیف و ناکارآمد توصیف کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =