شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با وجود اینکه شورای نگهبان این روزها مشغول بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است، اما طرح سنجش و پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی را بررسی و البته رد کرده است. 

به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، طرح سنجش و پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در دانشگاهها و مراكز آموزشي عالي كشور مصوب جلسه مورخ بيستم دی‌ماه هزار و سيصد و نود و چهار مجلس شوراي اسلامي در جلسه مورخ 1394/10/30 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه نظر اين شورا به شرح زير اعلام مي‌گردد:

1- همانگونه كه در نظريه شماره 92/30/51564 مورخ 1392/5/30 اين شورا آمده است « انجام كليه وظايف و اختيارات مقرر در اين قانون بايد با رعايت سياستهاي كلي نظام و مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد» و الاّ اطلاق ماده 2، مغاير اصل 57 قانون اساسي است. همچنين در اين ماده، عبارت «تصويب مقررات» ابهام دارد، بايد روشن شود چنانچه شامل تصويب آيين‌نامه و بخشنامه توسط غير وزير هم شود، مغاير اصل 138 قانون اساسي مي‌باشد. علاوه بر اين با توجه به وظايفي كه در اين مصوبه براي شوراي مزبور در نظر گرفته شده است، وجود اعضاء غيردولتي در تركيب آن ، مغاير اصل 60 قانون اساسي است.

2- ماده 3 مبنياً بر ايرادات ماده 2 اشكال دارد.

گفتنی است وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی با این طرح که از سوی برخی نمایندگان پیشنهاد شده بود، موافق نبودند. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =