شهرداری تهران در پاسخ به مشکلات شهروندان که بارها عنوان کرده اند ترافیک شریال اصلی شمال شرق به جنوب تهران آزار دهنده است، قول داده این مشکل را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهروندان زیادی در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند که ترافیک صبح و عصرگاه اتوبان امام علی(ع) چه زمانی رفع می شود.

شهردار منطقه 8 در پاسخ به این مطالبه، از ساخت تقاطع غیر همسطح بزرگراه امام علی(ع) به جانبازان، به عنوان مهم ترین طرح ترافیکی در کلانشهر تهران خبر داد.
بهمن نوری درباره رفع گره کور راهبندان در اتوبان اصلی شرق تهران گفت: با اجرای این طرح انتظار می رود گره ترافیکی بزرگراه امام علی(ع) به جانبازان برطرف و سرعت جریان ترافیک در این مسیر افزایش یابد.
او گفت: این طرح که برای اجرای آن از سوی شهرداری 20 میلیارد تومان اعتبار دارد تا شهریورماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
شهردار منطقه8، در توضیح توجیه این طرح ترافیکی گفت: برای برطرف کردن گره ترافیکی موجود در تقاطع بزرگراه امام علی(ع) به جانبازان پس از ساعت ها جلسه و کار کارشناسی در نهایت طرح ساخت دور برگردان غیر همسطح در تقاطع جانبازان به بزرگراه امام علی(ع) در کمیسیون عمران و زیر ساخت به تصویب و برای اجرا ابلاغ گردید.
نوری با تاکید بر اینکه تداخل حرکتی دور برگردان بزرگراه امام علی(ع) به جانبازان و تشکیل صف های طولانی در خیابان جانبازان و در پی آن سرریز ترافیک ایجاد شده به بزرگراه امام علی(ع) باعث کندی تردد خودروها در این مسیر شده؛ گفت: طرح ساخت مسیر انحرافی در محور بزرگراه امام علی(ع) پس از انجام مطالعات ترافیکی اجرا شده است و یکی از مهمترین طرح های انحراف مسیر در یک پروژه ترافیکی درون شهری محسوب می شود.
او گفت: انحراف ترافیکی مسیر وتسهیل درتردد شهروندان وجداسازی کارگاه وکانالیزه شدن مسیر رفت وبرگشت وایجاد دوربرگردان شرق به شرق به طور مناسب وبه طول 200متر وبانظر کارشناسان ترافیکی وپلیس راهور منطقه اجرا وبه تایید رسیده است. گزارشها نشان می دهد حجم خاکبرداری در اجرای این طرح، 35 هزار مترمکعب، آرماتور بندی به حجم 1200 تن و حجم بتن ریزی حدود 5000 متر مکعب برآورد شده است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    یه خبر هم بزارید در مورد ترافیک همیشگی اتوبان کرج شاید فرجی شد واسش
  • احمد A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    7 2
    بی آر تی در اتوبان امام علی بی معناست حتی من چند روز پیش از بی آر تی خیابان ولی عصر استفاده کردم بسیار شلوغ و ناکارا بود حتی اتوبوسهای قبلی که بی آر تی نبودند خیلی بهتر بودند.
    • شهاب IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      0 3
      فک میکنم شما هم جز اون افرادی هستی که ترجیح میدن برا رفتن به سر کوچه هم از اتول شخصی خودشون استفاده کنن . اتفاقا خطوط بی آر تی توی بسیاری از کشورهای در حال توسعه و شلوغ ابزاریه برای رفع ترافیک و آلودگی . این خط بی آر تی خیلی به کار مردم میاد . چون مسیر دسترسی مردم رو به مناطق دورتر به واسطه ی مسافت طولانی و داشتن تقاطع با 4 خط مترو و 3 خط بی آر تی فراهم میکنه . برای ابراز نظرات کارشناسی از ماشینمون باید پیاده شیم و کمی پیاده تو شهر تردد کنیم .
  • قاسم IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    10 2
    ساعتها کار کارشناسی و جلسه خوبه. ای کاش از مردمی که هر روز تو ترافیک گیر میکنن هم بپرسین که بفهمین خط بی آر تی این مسیر یکی از عوامل اصلی سنگینی ترافیکشه. در شلوغ ترین ساعات این اتوبان در ایستگاه های مختلف 4تا5مسافر هست.
    • کادوس IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
      6 2
      واقعا درست میگن چه نیازی به خط بی آر تی بوده تو این مسیر حجم مسافری که جابجا میشه رو براحتی می تونن محاسبه کنن من هر روز این مسیر را طی می کنم در شلوغترین زمانها مسافرین این خط به 4 الی 5 نفر نمی رسن
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    6 0
    چهار راه سبلان هم هست باضافه رسالت و بقیه
  • محمد A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    10 2
    بريد اول سراغ برداشتن خط ويژه كه اصلا نيازي به ان نبود.
  • عطا IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 3
    امکانات رفاهی تهران را کم کنید و حق روستائیان و شهرهای کوچک را به تهرانی ها ندهید تا تهران خلوت بشود
    • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      3 0
      کدام امکانات به نظر شما برای مثال اگر در روستاها مترو یزنند تهران خلوت می شود.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    3 0
    یکی هم پیدا بشه فکری به حال بزرگراه باقری تو منطقه ۴ و ۸ باشه این بزرگراه به خاطر دوربرگردان های زیاد یک معضل و گره گرافیکی تو منطقه هست
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    2 0
    مشکل خط اتوبوس هست که باعث غیراستاندارد شدن اتوبان شده اتوبوس لازمه ولی نه وسط اتوبان