ایرنا نوشت: سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین امروز (جمعه) در نشستی خبری نسبت به گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، در حالی که سازمان دیده بان حقوق بشر به تازگی در گزارش خود با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در چین مدعی نقض این حقوق از سوی پکن شده بود، سخنگوی وزارت خارجه این کشور این موضوع را مردود دانست.
«هوا چون اینگ» با تاکید بر اینکه در زمینه وضعیت حقوق بشر در این کشور حرف اول و آخر را ملت چین خواهند زد، گفت: شکی نیست که آرمان حقوق بشر یکی از بخش های مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی در چین است و این مسئله با توجه به شرایط و وضعیت ملی در چین، به طور پیوسته مورد توجه ما قرار داشته است.
این دیپلمات چینی خطاب به دولت های غربی که مدعی نقض حقوق بشر در کشورش هستند، تاکید کرد: من در اینجا باید اشاره کنم که چین کشورش تحت حاکمیت قانون است و طبعا فرد یا افرادی که بر خلاف قانون عمل کنند با مجازات های متناسب مواجه خواهند شد.
او همچنین ابراز امیدواری کرد طرف های مرتبط با مسائل حقوق بشری ضمن توجه منصفانه به مسائل مختلف، با نگاهی منطقی و واقع گرایانه شرایط کنونی جامعه در حال توسعه چین را رصد کنند.
چندیش پیش رسانه های غربی در گزارشی از «پکن» به نقل از یک دیده بان حقوق بشر اعلام کرده بودند که دولت چین 38 وکیل موسسه حقوقی و دفتر وکالت «فنگروی» پکن را از ژوئیه «تیر-مرداد» گذشته در بازداشت مخفیانه نگهداری کرده است.
این در حالی است که رسانه های دولتی چین این موسسه و شرکای آن را به تشویق و ساماندهی معترضان و تظاهر کنندگان در خارج از دادگاه ها و نیز سیاسی کردن پرونده های معمولی برای جلب توجه مجامع بین المللی، متهم می کنند.
در ماه های گذشته موج حمله مقامات غربی به چین و تخریب مقامات این کشور به سبب آنچه که نقض حقوق بشر، آزادی ها و حقوق سیاسی و مدنی شهروندان می خوانند، تشدید شده است.
اما چین هرگونه موارد نقض حقوق بشر در این کشور را رد کرده ومی گوید که همه این اقدامات بر محور قانون صورت می گیرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =